Preizkusili smo četrto generacijo modela nissan X-trail v njegovi najbolj zmogljivi različici z novim štirikolesnim pogonom e-4ORCE. X-trail je tisti Nissanov globalni model, ki je ob prihodu tam na začetku tisočletja ponujal odlično in zmogljivo alternativo pristnim 4x4 vozilom za lovce in gozdarje. Uporabnost in klenost sta bili v ospredju. Se še spomnite tistih luči pri drugi generaciji, vgrajenih kar v strešne nosilce? V tretji generaciji je X-trail precej odrasel in se nekoliko "podružinil", začel je poudarjati praktičnost (do sedem sedežev). Zahtevne uporabnike, četudi zdaj v kravatah, pa je do odročnih ciljev še vedno pripeljal stalni štirikolesni pogon.
In zdaj je na cesti četrti X-trail, ki je znova naredil konkreten korak naprej na številnih področjih. A če so nekoč v skladu z imenom pri njem poudarjali predvsem pustolovske zmogljivosti, nato praktičnost, pa v skladu s časi zdaj na vrhu promocijskih gradiv najprej beremo o njegovih velikih notranjih zaslonih, digitalnih vsebinah, možnostih wi-fi točk za do sedem povezanih naprav in podobno. Kaj je torej ostalo od dediščine imena X-trail? K sreči še ni šla v pozabo.
Oblikovno X-trail nikoli ni želel izstopati, raje je deloval nekoliko zadržano in na dolgi rok. Tako je tudi pri novi generaciji, ki ji sicer ne gre očitati dolgočasnosti, a tudi ne kričavosti. Avto zdaj meri 4,68 metra v dolžino, torej je le malenkost daljši od predhodnika. Veliko pozornosti so oblikovalci namenili aerodinamiki, od tod tudi kar nekaj usmernikov zraka, ki dajejo vedeti, da je X-trail doma predvsem na avtocestnem asfaltu, ne v gozdu.
Notranjost je povsem nova in moderna. Tam, kjer telo prihaja v stik s podlago, so materiali mehki, še posebej je to opazno pri višjih opremah, kot je bila testnikova tekna. Kakšen manj prepričljiv spoj mu odpustim, X-trail ne tekmuje v premijskem razredu. Voznik ima seveda pred seboj le še digitalni zaslon, ki si ga je mogoče delno prilagajati.
X-trail prisega na klasiko mehanskih gumbov tako na novem in udobnem volanu kot na sredinski konzoli. To pomeni, da je upravljanje z bistvenimi funkcijami hitro, pregledno in enostavno. Tudi sredinski zaslon nad armaturko je ohranil nekaj gumbov. Nissanov infozabavni sistem je kar zmogljiv in pisan, njegova pozitivna plat je tudi možnost povezljivosti z zunanjim svetom in določene nadzorne funkcije nad avtom. Resnici na ljubo bo večina uporabnikov zadovoljna že s tem, da omogoča brezžično povezavo z Android Autom ali Apple CarPlayjem.
Tudi srno bi se še dalo pripeljati domov
Najbolj bistveni pri notranjosti v X-traila pa sta prostornost in uporabnost. To še posebej velja za drugo sedežno vrsto, ki je vzdolžno pomična in je zato mogoče prilagoditi razmerje prtljažnega prostora s prostorom za kolena. X-trail je sicer lahko sedemsedežnik (1.100 evrov), kar je še en močan in ne nujno samoumven adut v tem velikostnem razredu kompaktnih suvov, v katerem najdemo še kio sportage, hyundaia tucsona, mazdo CX-5, VW tiguana, renault australa, citroëna C5 aircrossa … Edino hibo pa povzroča manj prostora za glave. Testni avto je imel vgrajeno panoramsko okno, ki odvzame nekaj dragocenih centimetrov pod stropom.
Prtljažnik v petsedežnem X-trailu meri od 575 litrov naprej. Je dostopen in urejen, ob pomoči prilagodljivega dna ga je mogoče prepoloviti in s tem ograditi premikajoče predmete. S podrtimi sedeži prostornina narase do 1.396 litrov. Resda X-trail dandanes ni več namenjen prevozu uplenjene divjadi iz gozda, je pa to vseeno precej manj od več kot dveh kubikov iz škode kodiaqa.
Svojstven, a zmogljiv 4x4 pogon
X-trail je zelo poseben pri pogonu. Preizkusili smo 4x4 različico pogona e-Power, ki deluje podobno, kot smo lahko pred kratkim videli že v novem qashqaiju. Gre torej v osnovi za hibrid med bencinskim motorjem in elektriko, le da 1,5-litrski motor služi samo kot generator elektrike, za pogon koles pa skrbi elektromotor. Oziroma v našem primeru pri pogonu e-4ORCE sta dva, poleg prednjega tudi tisti na zadnji osi. Sistem samodejno in brezčutno razporeja pogonsko moč na prednjo, zadnjo ali obe osi odvisno od potreb, podlage in tudi stopnje zavoja.
Skupna pogonska moč je konkretnih 150 kW (204 KM). Sam občutek vožnje vključno s pospeševanjem (sedem sekund do sto) je zelo podoben tistemu iz pravega baterijskega vozila, le da se tu zelo hitro oglasi bencinski motor, saj je zaloga baterije (2,1 kWh) v X-trailu pičla in prehitro poide. Prave brezemisijske vožnje torej ni veliko.
Ob močnem pritisku na plin postane v kabini glasno, saj se bencinar trudi proizvesti dovolj elektrike. Pogon ni namenjen toliko športni vožnji kot raje varčni. Dobra lastnost je dodatek Nissanovega e-pedal sistema. Avto začne takoj na polno z regeneracijo, ko dvignemo stopalko za plin. A že namignjeno, baterija se hitro zasiti s ponujeno zastonjsko energijo, zato gredo viški po kakšnem klancu navzdol v nič.
4x4 pogon je prav gotovo eden od vrhuncev pri X-trailu, saj od Nissana po tej plati vedno pričakujemo veliko. Kot omenjeno, gre za pravi, stalni 4x4, medtem ko se tekmeci v veliki meri zanašajo kvečjemu na priklopljivi AWD. Pri Nissanu s številkami dokazujejo, da je e-4ORCE precej hitrejši oziroma bolj odziven pri doziranju navora v primerjavi z mehanskim 4WD. Ali to drži, ne znam izračunati, vem pa, da avto ves čas daje občutek, kot da ima popoln nadzor nad tistim, kar je pod gumami.
Nissan je s prehodom na elektromotorja ohranil sistem "izberi in pozabi." Sredinski vrtljivi gumb pozna pet različnih programov delovanja 4x4, za zaostrene razmere sta namenjena tista za sneg in off road. V obeh primerih elektronika prilagodi delovanje, tako da je prenos moči optimalen glede na podlago. Na snegu oziroma zelo spolzki podlagi avto v ovinkih samodejno prilagaja delovanje prenosov in delovanja zavor za vsako kolo posebej na način, da zminimalizira centrifugalno silo. Pri X-trailu torej lahko upravičeno rečemo, da je najprej terenec, šele nato križanec.
Čeprav je pri njem veliko govora o elektriki, pa je X-trail redni obiskovalec bencinskih črpalk. Priključnega hibrida ni na voljo, vstopno različico poganja klasični bencinski pogon z blagim hibridom, vmesna opcija pa je dvokolesno gnani e-POWER.
Poraba pri testnem 4x4 e-Power se odvisno od napolnjenosti baterije in reliefa giblje do 5,5 litrov bencina, na avtocesti pa v slogu pravega električnega avta poraba poskoči za dodaten liter. Pomembne je tudi podatek o možnosti vleke, X-trail ima lahko priklopljeno do 1.800 kilogramov težko prikolico.
Za 47.828 € ne ponuja malo
Končno vrednost avta seveda določa cena. Na vsa štiri kolesa gnani X-trail starta pri 42.600 evrih. Takšen z opremo Tekna, kot je bil testni, je ocenjen na 47.828 evra, a je treba vedeti, da je resnično že zelo opremljen s številnimi in dobro delujočimi asistenčnimi sistemi ter udobjem, vključno s triobmočno klimatsko napravo.
Novi X-trail ni za vsakogar, tudi ni pravo baterijsko vozilo. Pri njem pogrešam nekoliko več brezemisijske avtonomije, na drugi strani je prepričljiv pri štirikolesnem pogonu, s katerim zmore dlje od konkurentov. Manko prefinjenosti nadomesti z enostavno uporabnostjo. Duh pustolovca živi dalje.
Škoda je edino, da ni za kakih 10.000 eur cenejši.
Nevšečen,pa baterije brez veze.Bolj bi bil bencinski 2.0 170KM,ker itak laufa na bencin