Zdaj ste del skupine PSA in vaši avtomobili dejansko nastajajo na enakih platformah kot drugi v skupini. Kako oblikovanje pripomore k ločevanju identitete posameznih znamk?
Morda se za začetek vrnimo nekoliko v preteklost. Ko smo izvedeli, da se bo prišlo do združitve s skupino PSA, smo bili kot oblikovalski oddelek seveda zaskrbljeni, saj nismo vedeli, kakšna usoda nas čaka. Moram reči, da je gospod Tavares zelo impresiven voditelj in eno od prvih sporočil, ki nam ga je poslal, je bilo, da potrebuje Opel, da bo izpolnil vlogo nemškega tekmeca in bo na trgu ostal z ločeno identiteto. S tem smo dobili zelo jasno usmeritev, ki se je skladala z našimi ambicijami, da bi ostali to, kar smo vedno bili. Da bi ostali nemška znamka, ki na trgu tekmuje z drugimi nemškimi znamkami.
Na avtomobilih boste zato opazili, da ni vizualnih znamenj, ki bi nas povezovala z družino. Družina je sicer zelo pomembna, saj brez nje ne bi obstali. Če nimate sinergij, ne morete biti močni, relevantni, tekmovalni in strankam ponujati najboljšo tehnologijo za najboljšo ceno. V podjetju, ki je uspešno, in to podjetje ima očitno zelo uspešne pristop in strategije nagovarjanja strank, tem sicer ponudite skupne družinske elemente, a jim kljub temu pustite personalizacijo in posebnosti, ki pritičejo vaši znamki. Ko sedite v tem avtomobilu, se lahko strinjate, da na noben način ni povezan s svojimi "bratranci" iz skupine PSA, ki so na videz povsem drugačni. Vendar pa si očitno delijo veliko tehnologij pod karoserijsko pločevino. In tehnologija je na zelo visoki ravni in strankam prinaša zelo veliko vrednost, tudi denimo v obliki električne corse.
Se dizajn električnih avtomobilov še vedno močno razlikuje od dizajna avtomobilov z motorji na notranje zgorevanje?
Menim, da so tisti dnevi mimo. Če se spomnite, so v začetku električni avtomobili imeli veliko modrih dodatkov, električna mobilnost pa je bila zelo poudarjena novost. Danes je že povsem povezana z izbiro pogonskega sklopa. Vsak kupec se ne bo odločil za električni avtomobil. Nekateri se bodo odločili za hibrid, ker prevozijo daljše razdalje, nekateri pa bodo še vedno za nekaj časa izbrali avtomobil z motorjem na notranje zgorevanje,ker ta bolj ustreza njegovim potrebam. Avtomobile zasnujemo za najboljšo učinkovitost, privlačnost in vrednost, stranka pa se odloči, s čim se bo vozila.
Ni več zares vidnih namigov na električne avtomobile. Seveda z izjemo posebnosti, ki so potrebne za samo upravljanje električnega vozila. Oblike in vse drugo pa je v bistvu pri vseh različicah enako.
Kaj bi po vašem mnenju lahko prinesla prihodnost, ko se bodo električni avtomobili povsem razvili in v njih ne bo več motorjev na notranje zgorevanje?
V prihodnosti ne vidim električnih avtomobilov kot jih poznamo danes. Menim, da bodo avtonomni, večina njihovih pogonov pa bo električnih ali podobno energetsko učinkovitih. Ko bomo vpeljali avtonomne avtomobile tedaj se bodo stvari zares spremenile.
Avtomobil v katerem sediva je zasnovan za to, da so moje roke na krmilu, da komuniciram s prometom, da sem vedno sredi dogajanja in delam. V tem avtomobilu si ne morem privoščiti odmora, z očmi moram neprestani zreti v okolico.
V avtonomnem avtomobilu kot oblikovalec razbijete konvencionalne analogije: moram imeti volanski obroč,moram imeti prestavno palico, vse mi mora biti dosegljivo. Ko sem v avtonomnem avtomobilu, vse to ni tako pomembno, saj si lahko med vožnjo naenkrat privoščim odmor. Kot avtomobilski oblikovalci se zdaj soočamo z opažanji, kaj voznik počne, ko ne vozi aktivno, ko je pasiven, in kako mu bomo čim hitreje omogočili prevzem nadzora nad avtomobilom, ko bo to potrebno. Za nas je to zelo razburljivo in zelo zanimivo. Generacije oblikovalcev, ki prihajajo, bodo ta avtomobilski prostor videle zelo drugače.
Kako to mislite? Bodo ljudje v avtomobilih še vedno gledali naprej?
Odvisno, kako daleč v prihodnost se ozremo. Ko bodo vozila imela zares robustne varnostne sisteme, vam ne bo več treba gledati naprej, pred seboj ne boste potrebovali tega velikanskega elementa, volanskega obroča. Volan bo odšel, sedeži se bodo povsem sukali, v kabini bo več družbene interakcije med potniki, na dolgih progah si boste privoščili sproščujoče vzdušje, ne bo tradicionalnih orodij za upravljanje vozila.
Druga stvar so deljene vožnje. V določenih okoljih boste morda imeli v enem dnevu veliko ljudi, ki bodo uporabljali določeni avtomobil. Kot oblikovalcu mi bo to denimo prineslo izziv, kako urediti odlagalne površine. Te bodo seveda drugačne kot pa v primeru, ko avtomobil uporablja predvsem lastnik. In podobnih izzivov bo seveda še veliko več.