Električni avtomobili v servisne delavnice prinašajo številne novosti

Foto: Gregor Prebil Leon Cafnik Foto: Gregor Prebil Leon Cafnik Foto: Gregor Prebil Leon Cafnik Foto: Gregor Prebil Leon Cafnik Foto: Gregor Prebil Leon Cafnik Foto: Gregor Prebil Leon Cafnik
Mehaniki bodo morali v prihodnosti vse več servisirati tudi električna vozila. Zato bodo potrebna drugačna delovna mesta, orodja in zaščitna oblačila v delavnicah, nova šolanja in spoznavanja z električnimi vozili. Leon Cafnik, tretji iz tekmovanja za Mehanika leta 2016, ima z električnimi vozili že kar nekaj izkušenj.
Oglej si celoten članek

Leon Cafnik iz Avtokoletnika v Mariboru se je še drugo leto zapored na tekmovanju za Mehanika leta, ki ga pri zurnal24.si skupaj organiziramo s specializirano recijo Mehanik in voznik, uvrstil med najboljše tri. Z njim smo se pogovarjali tudi o servisiranju in vzdrževanju električnih vozil, s katerim imajo že kar nekaj izkušenj.

V mreži Renault-Nissan ste specialisti za električna vozila. Renault ima v ponudbi električnega Zoeja, Twizyja in Kangooja, Nissan Leafa. Koliko praktičnih izkušenj ste nabrali do zdaj?
Na Štajerskem koncu še ni veliko tovrstnih vozil. Največ znanja zato pridobimo na šolanjih. Pri nas imamo tri vozila, dve električni vozili renault zoe in renault twizy, so testna vozila. Še eno stranko imamo, ki servisira električno vozilo pri nas.

Renault in Nissan sodita med vodilne proizvajalcev vozil po prodaji električnih vozil v Sloveniji. Kakšna so vaša opažanja do zdaj? Tudi glede zanesljivosti. Kot ste pojasnili, imate dve vozili v uporabi že leto dni.
Novejša električna vozila imajo že več kot 200 kilometrov dosega z enim polnjenjem baterije. Naši avtomobili imajo doseg okoli 140 kilometrov. Uporabljamo jih kar veliko. Zanesljivost je dobra, ni velike razlike v dosegu z enim polnjenjem baterije poleti ali pozimi. Poleti je veliko v uporabi klimatski sistem, pozimi gretje. Moč baterije hitro ne pojema.

V čem se razlikuje servis Clia in Zoeija, ki sta velikostno zelo podoba avtomobila?
Pri Zoeiju je treba servisirati veliko manj stvari. Na primer ni treba menjati olja, manj je tudi menjave filtrov. Zavore moraš preveriti in menjavati pri obeh.

Renault oglašuje, da je pri električnih vozilih manjša obraba zavor, zavornih ploščic. Kako je s servisnim intervalom?
Servisni interval je enak, je pa res, da je obraba zavor pri električnih avtomobilih občutno manjša. Servis električnega vozila je zagotovo cenejši.

Govori se, da bi utegnil biti servisni interval električnih vozil v prihodnosti enkrat na 50 tisoč kilometrov. Kaj menite vi?
Je kar smiselno. Obrabe ključnih delov in materialov vozila je res manjša. Še vedno pa je treba vsako leto avtomobil pripeljati na servis. Že hladilno tekočino je treba preveriti, vse druge nujne stvari. Stranke nič več ne pregledujejo same, v vozila ne dolivajo niti tekočine proti zamrzovanju stekel. Treba je pogledati podvozje, gume … Vse to je ključno za varno udeležbo v prometu.

Foto: Gregor Prebil Leon Cafnik

Za kako zanesljive so se baterije električnih vozil izkazale do zdaj?
Do zdaj je kapaciteta ostala enaka, prav tako doseg in zmogljivost. Toliko, kot smo prvi dan naredili kilometrov, toliko jih naredimo tudi leto kasneje.

Kako testirate električna vozila?
Testiramo jih z vsakodnevno uporabo. S temi vozili razvažamo stranke. Na teh vozilih se tudi učimo.

Kaj pa samo delovno mesto? Ga je treba prilagoditi za vzdrževanje električnih vozil? Gre le za delo z visoko napetostjo.
Za servis električnih vozil je namenjeno posebno delovno mesto. Kot ste omenili, gre za delo z visoko napetostjo. Tudi zaščitna oprema je posebna. Posebne  rokavice, očala, obleka ne sme biti statična.

Foto: Gregor Prebil Leon Cafnik Foto: Gregor Prebil Leon Cafnik

 

 

 

 

 

Kdo pri vas lahko servisira električna vozila?
Samo tisti, ki so zato usposobljeni.

Je množičnejši prihod električnih vozil na slovenske ceste dober za pooblaščene servise? Kaj se bo zgodilo z garažnimi mehaniki?
Električnih vozil ne bodo mogli popravljati.

Na trgu je tudi veliko predelanih vozil na elektriko. Imate izkušnje s tovrstnimi vozili? V čem je razlika v primerjavi s serijskimi električnimi vozili?
Konstrukcijsko so ta vozila drugačna. Pri predelavah je obremenitev drugačna, tudi teža, vse je bolj improvizirano. Vsekakor priporočam serijski električni avtomobil.

Foto: Gregor Prebil Leon Cafnik Foto: Gregor Prebil Leon Cafnik

 

 

 

 

 

Sam kot serviser veste, kakšni so stroški vzdrževanja. Se prodajalcu bolj splača prodati dizelski, bencinski ali električni avtomobil? Glede poprodaje sprašujem? S čim ima lastnik vozila najmanj stroškov.
Zagotovo z električnim, če ne bi bilo treba plačati najemnine za baterije.

Zdaj so motorji vse manjši, imajo turbine, je zaradi tega več okvar?
Za zdaj ne.

Je izbira bencinarja še vedno varnejša izbira kot vozila z dizelskim motorjem?
Dizli so izpopolnjeni. Za tiste, ki z vozilom prevozijo veliko kilometrov, je dizel še vedno smiselna izbira.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.