Eric Bernard je bil pred nekaj tedni imenovan za generalnega direktorja skupine Renault v Sloveniji, pred tem pa je bil direktor družbe Renault Nissan Slovenija. V njegovi domeni je tako industrijsko dejavnost podjetja Revoz kot tudi komercialno dejavnost podjetja Renault Nissan Slovenija, kamor spada tudi prodaja Daciinih vozil. S svoje funkcije ima širok pogled na delovanje in načrte Renaulta tako po svetu, kot v Sloveniji. Čeprav ga slovenski trg zaradi razvitosti po eni strani fascinira, je nad njim po drugi strani malce razočaran, tako zaradi neučinkovitosti oblasti pri nadzoru goljufov pri prodaji rabljenih avtomobilov kot tudi zaradi zaostalosti ekološke zakonodaje. V intervjuju je napovedal tudi prihod novega megana in pojasnil svojo vizijo pogonov prihodnosti.
S prodajo clia storie bomo končali prihodnje leto. |
|
Tržni delež na trgu ni naš glavni cilj. Naš cilj je predvsem rezultat poslovanja. Tržni delež je zgolj posledica tega, kakšne izdelke ponujaš, po kakšnih cenah in koliko denarja vložiš v to. Pri tem velja izpostaviti tudi t. i. taktične registracije avtomobilov, ki sicer zvišajo tržni delež, a nimajo posebnega doprinosa k poslovnemu rezultatu. Poseben model v naši ponudbi je clio storia. Na trgu je že dolgo, a ga kljub temu uspešno prodajamo po vsej Evropi in to po zelo konkurenčni ceni. Njegovo prodajo bomo morda končali prihodnje leto.
Katere novosti letos pripravljate za slovenske kupce?
Novi kangoo je že v prodaji, prav tako kangoo express, proti koncu leta pa prihaja
novi megane, od katerega tudi pričakujemo zelo veliko. Spetembra prihajata naš prvi SUV koleos in
kombilimuzinski model dacia sandero.
Kako ste zadovoljni s prodajo twinga?
Tovarna Revoz deluje s polno paro. Ta trenutek imajo v načrtu izdelavo okoli 200.000
avtomobilov na leto (poleg twinga še clio storia), kar je resnično na robu zmogljivosti. Trg
majhnih avtomobilov je sicer razmeroma majhen, s twingom pa dosegamo na njem tretjinski delež,
torej je vsak tretji prodani avtomobil tega segmenta twingo. Septembra bomo predstavili še
različico twingo sport s 140 KM.
Predstavljen bo septembra v Frankfurtu, po obliki pa bo precej podoben konceptu, ki je bil na ogled v Ženevi. Najprej bo prišel kot petvratna kombilimuzina, na začetku prihodnjega leta pa še kupe. O karavanu je še prezgodaj govoriti.
Kaj pa Nissan? Kateri so njegovi najmočnejši aduti, kaj boste predstavili slovenskim kupcem
do konca leta?
Nissan v Sloveniji raste iz dneva v dan, z njim smo zelo zadovoljni. V dveh letih
smo podvojili tržni delež. Najmočnejši adut je seveda qashqai, ki je uspešnica po vsem svetu, nanj
pa je potrebno čakati po leto dni. Letošnje jesen bomo predstavili tri nove modele: qashqai s
sedmimi sedeži, novega murana in novega pick-upa.
Tovarna Revoz je znotraj Renaulta najbolj konkurenčna. |
|
Danes je Revoz tovarna, ki je znotraj Renaulta najbolj konkurenčna in najbolj učinkovita po stroškovni plati, poleg tega pa dosega raven kakovosti, ki je med najboljšimi v Evropi. Če bomo zadržali to konkurenčno prednost, so pred tovarno še lepi časi.
Kako bi ocenili razvitost slovenskega avtomobilskega trga? Kje so njegove prednosti, kje
vidite slabosti?
Slovenski avtomobilski trg je zelo zrel in popolnoma enakovreden evropskim. Na njem
se zato vrši predvsem obnova obstoječega avtoparka in širitev na račun povečanja števila
avtomobilov v družini. Slovensko gospodarstvo zadnjih nekaj letih zelo dobro razvijalo, temu
primerno pa se je razvijal tudi avtomobilski trg, ki je bil v rasti. Prav ta razvitost pa je hkrati
tudi slaba stran, saj je konkurenca zelo ostra. Med nami vlada agresivna vojna z velikimi
promocijami, ki na žalost že spodjedajo rentabilnost poslovanja.
Omeniti velja tudi uvoz rabljenih vozil, ki se je v zadnjih letih zelo razvil in predstavlja alternativo kupcem, ki iščejo avtomobile po ugodni ceni. V veliki meri se uvoz odvija preko podjetij, ki niso prav dobro nadzirana in predpise tudi izigravajo s tem, da ne plačujejo davkov. S tem predstavljajo nelojalno konkurenco.
Nimam pojma. Danes je edino jasno to, da bodo z leti avtomobili vse prijaznejši do okolja. Vsi avtomobilski proizvajalci danes delajo na različnih scenarijih – električnih avtomobilih, gorivnih celicah, pogonu na vodik ... Tehnologija zelo hitro napreduje, ampak končna odločitev pa bo odvisna od tega, katera tehnologija se bo najhitreje razvila do najbolj uporabne mere. Kar pa je gotovo, pa je, da bomo v prihodnjih treh do petih letih videli razvoj električnega avtomobila.
Kaj pa Renault, kje se kaže njegova usmerjenost v naravi prijazne avtomobile?
Ni problem narediti avtomobil, ki v zrak ne izpušča niti grama CO
2, takšen avtomobil že znamo narediti. Ne znamo pa ga narediti znotraj cene, ki bi bila
sprejemljiva za kupce. Pa tudi, če pri izdelavi takšnega avtomobila v zrak izpustimo dvakrat več CO2 kot pri običajnem avtomobilu, je bilanca že nagativna. Najti je torej potrebno poceni
rešitve, ki so okolju prijazne skozi celoten življenjski proces avtomobila. Renault je vse to
zaobjel v oznaki eco2, ki na podlagi izpolnjevanja določenih kriterijev združuje neke minimalne
standarde za okolju prijazna vozila, ki pa so kupcu dostopna brez dodatnega doplačila. Kupec
s tem ve, da kupi okolju prijazno vozilo, ki ima nizek izpust CO
2 in ki je sestavljeno iz obnovljivih materialov in je bilo proizvedeno v tovarni z
okoljskim certifikatom ISO 15001. Ta certifikat imajo vse Renaultove tovarne po svetu.
V Sloveniji je danes približno 30 odstotkov voznega parka starejšega od 10 let. Ti avtomobili okolje onesnažujejo desetkrat bolj kot avtomobili, ki jih proizvajamo danes. Že danes bi bilo mogoče s pravimi ukrepi spodbuditi ljudi, da bi svoje odslužene avtomobile dali v reciklažo in raje kupili takšne, ki bistveno manj onesnažujejo. V večini evropskih držav so že uvedli sistem obdavčitev, ki upoštevajo sistem bonus-malus. Uvozniki v Sloveniji pa slovensko vlado še čakamo, kdaj bo uvedla podobne ukrepe.