Kitajski proizvajalci se ne zanašajo več le na litij-ionske baterije, temveč se zaradi vse višjih cen dovolj kakovostnega litija vse bolj obračajo k natrij-ionski kemiji.
Pred nedavnim je kitajski proizvajalec baterij Hina Battery predstavil majhen električni avtomobil, ki so ga prvič opremili z natrij-ionskimi baterijami. Najbolj izrazita posebnost avtomobilčka sehol E10X, ki je nastal v sodelovanju med proizvajalcem baterij Hina Battery in avtomobilskim proizvajalcem Sehol, je predvsem nizka cena. Stane manj kot 7.000 evrov.
Govorilio se je, da je bila v razvoj avtomobila vpletena tudi Volkswagnova kitajska podružnica VW Anhui, vendar so to v Wolfsburgu zanikali. Njihov predstavnik za tisk je za Automobilwoche povedal, da ne sodelujejo niti pri razvoju natrij-ionskih baterij.
Zanimivo je, da je v sehol E10X vgrajena baterija s kapaciteto vsega 25 kilovatnih ur, vendar naj bi zadostovala za doseg do 252 kilometrov, mogoče pa je tudi hitro polnjenje. Tako vsaj trdijo pri proizvajalcu. Seholu in Hina Battery bi s tem lahko uspel preboj.
Natrij je kar za 500-krat bolj pogost material od litija, ki ga poleg tega pridobivajo le v nekaj državah. Natrijeve baterije se lahko polnijo hitreje od litijevih, poleg tega pa imajo trenutno tudi trikrat daljšo življenjsko dobo. Natrij-ionske lahko delujejo tudi v večjem temperaturnem razponu in so zato bolj primerne predvsem za kraje z visokimi temperaturami. Litijeve baterije lahko zagorijo že pri precej nižjih temperaturah. Prednost je tudi uporaba aluminija namesto trikrat dražjega bakra, poleg tega pa natrijeve baterije lahko varno izpraznimo do konca, kar govori v prid njihove operativne zanesljivosti.
Zaradi tehničnih pomanjkljivosti so natrij-ionske baterije doslej veljale kot primerne le za električne dvokolesnike ali stacionarne naprave. Kitajski proizvajalci zdaj natrij-ionske baterije vse bolj vidijo če ne že kot nadomestek, pa vsaj kot dodatek k litij-ionskim baterijam.
Pri britanski svetovalni družbi Benchmark Mineral Intelligence so izračunali, da po svetu trenutno nastajajo proizvodne zmogljivosti za natrij-ionske baterije v območju 100 gigavatnih ur na leto. Večina jih je na Kitajskem. Ugotavljajo tudi, da po svetu že deluje ali pa gradijo ali načrtujejo okoli 28 tovarn natrij-ionskih baterij.
Največja pomanjkljivost natrij-ionskih baterije je nizko razmerje shranjene energije na volumen ali maso. Njihova energetska gostota je celo nižja od litij-ionskih baterij. Najboljši prototipi natrij-ionskih baterij lahko trenutno shranijo okrog 120 vatnih ur na kilogram. Trenutne litij-ionske baterije lahko shranijo okrog 200 vatnih ur energije na kilogram, najnovejše laboratorijske pa celo 500 vatnih ur na kilogram. Tehnologija natrij-ionskih baterij za zdaj tudi ni tako varna kot tehnologija litij-ionskih. Poleg tega tudi ni dobaviteljev komponent, natrij-ionske baterije pa zahtevajo tudi drugačen format celic kot litij-ionske.
Na Kitajskem sicer trenutno na leto proizvedejo baterije s skupno kapaciteto 3,1 gigavatne ure, vendar bodo z novimi projekti proizvodnjo do leta 2030 povečali na več kot 100 gigavatnih ur na leto. Vendar pa bo ta proizvodnja natrij-ionskih še vedno marginalna, saj bo obsegala le dobrega 1,3 odstotka globalne proizvodnje baterij.
To je prava smer za električne avtomobile, ki resnično zajema bistvo, to je ekologijo...Ne pa nek dvotonski električni SUV...
7000 eurov, vau, kolk nas kiajci lupijo, v ameriko prodajao pick-up za 2000 dolarjev.. evo pa še 3 mesece dela. …
Mala trugica za v smeti. To ni noben avto.