Trenutno Mercedes-Benz električno limuzino EQE ponuja s tremi različicami električnega pogona. Osnovna različica 300 ponuja moč 180 kW. Alternativa je močnejša različica 350 z elektromotorjem, nastavljenim na 215 kilovatov moči (292 KM). Obe različici imata po metodologiji WLTP do največ 645 kilometrov dosega z 89 kWh baterijo.
EQE 350 je na voljo tudi v različici z drugim elektromotorjem, ki je dodatno zadolžen za pogon sprednjih koles. Ima enake zmogljivosti, z 90,6 kilovatno baterijo po zagotovilih tovarne prevozi nekaj manj, 600 kilometrov po ciklu merjenja WLTP. Dva elektromotorja, vsak na eni osi, prinašata oznako 4Matic, ki pomeni električni štirikolesni pogon in s tem boljši oprijem na spolzkem terenu. In prav to različico smo preizkušali na testu. Nad njo je še model EQE 350+ s pogonom na zadnji kolesi in dosegom kar 673 kilometrov, model EQE 500 s 300 kilovatov moči (408 KM) in 858 Nm navora ter 600 kilometrskim dosegom, tisti, ki želi še več, pa lahko poseže po različicah AMG EQE 43 4Matic s 350 kilovatov moči (476 KM in 535 do kilometrov dosega) oziroma EQE 53 4Matic+ s 460 kilovatov moči (625 KM) in dosegom 527 kilometrov.
Najboljša kombinacija udobja, dinamike in dosega
Preizkusili smo, po naši oceni najbolj primerno različico za tiste, ki iščejo najboljše razmerje med dinamično vožnjo, udobjem in dosegom - EQE 350 4Matic, s katero smo sicer v kombiniranem načinu prevozili okoli 420 kilometrov, kar je precej manj od obljubljenega, vseeno pa smo pa bili nad porabo energije in dosegom zadovoljni. Doseg EQE tudi na račun tehnoloških, predvsem pa aerodinamičnih rešitev in kotalnega upora, ni tako občutljiv na način vožnje, kot na primer pri električnih SUV vozilih. Ne glede na to, ali ga vozite po avtocesti ali po podeželju, bo poraba podobna, če pa želite voziti zelo defenzivno, bi lahko z EQE z enim polnjenjem prevozili še bistveno več.
Kritiki bi rekli, da bi isto zmogli z manj kot polovico napolnjeno posodo goriva dizelskega razreda E, ki je za nameček cenejši. Kar popolnoma drži. A zna EQE prepričati s številnimi aduti iz rokava - predvsem kar zadeva užitek in tudi udobje ter uglajenost v vožnji. Tu mu Mercedesova klasika - razred E, ki velja za najbolj pomemben model nemškega proizvajalca, ne more konkurirati.
Prostoren zadaj, ne tudi v prtljažniku
Če je dražji EQS managerska električna limuzina, je EQE poslovno-športna limuzina. Če je EQS pri nas zelo ekskluziven model, mora EQE poskrbeti tudi za večjo prodajo. Ima pravzaprav vse, kar ponuja EQS, le v nekoliko bolj kompaktni obliki, ki že na prvi pogled deluje bolj dinamično, a še vedno tudi futuristično. Zagotovo avto, ki deli mnenja, ali vam je všeč, ali preprosto ne - to nam je ob predstavitvi modela EQS v Ljubljani dejal že glavni oblikovalec znamke, Slovenec Robert Lešnik. Celoten izraz je v primerjavi z EQS nekoliko bolj športen. To se vidi predvsem v obliki sprednjega odbijača. Izrazitejša je tudi slepa maska z zvezdastim vzorcem in luči, ki prodrejo bolj v njeno površino. V primerjavi s klasičnim razredom E je očitna razlika tudi tretje bočno okno. Kolesa imajo premer 19- ali 20- palcev. Zadaj izstopata diskretna letvica na pokrovu in bolj dinamično zasnovan odbijač s črnim difuzorjem.
Če primerjamo zunanje gabarite, je EQE za 27 centimetrov krajši, a le malo ožji od EQS (višina je podobna), a tudi okoli 30.000 evrov cenejši. Medtem, ko želi biti EQS pravi S-razred, pa se zdi EQE bolj vsakdanje uporaben avto. Govoriti o "manjšem" avtomobilu nima veliko smisla. Z medosno razdaljo 3,12 metra krepko prekaša aktualni razred E, kar pomeni, da je v kabini ogromno prostora. Navduši zlasti s prostornostjo na zadnji klopi. Potniki na zadnji klopi vidijo EQE iz popolnoma drugačne perspektive: ker je sprednji del krajši in medosna razdalja daljša kot pri običajnem E-ju, je zadaj prostora zares veliko. Tisto, kar v EQE zares manjka, in to je največji minus vozila, je večji prtljažni prostor. S 430 litri je res zelo povprečno odmerjen, pa še kable za polnjenje je treba na daljši poti prevažati s seboj.
Odlična multimedija z navigacijo vred
EQE omogoča vgradnjo "slavnega" Mercedesovega hiper-zaslona s tremi povezanimi zasloni pod enim pokrovnim steklom v skupni velikosti 56-palcev ali skoraj četrt kvadratnega metra, a je armaturna plošča v preizkušani različici gostila virtualni kokpit in ogromni infotainment sistem MBUX. Upravljanje je znano, poenostavljeno z umetno inteligenco, ki vozniku predlaga najbolj pogoste ukaze, možno pa je tudi glasovno upravljanje. Vse je podprto v slovenskem jeziku, navduši pa to, da so navodila, kljub nešteto možnostim, narejena tako enostavno, da voznik vse reši s klikom ali dvema, pa naj bo to izbira programa vožnje, nastavitev ambientalne svetlobe, nastavitev masaže sedežev, ali vnos naslova v navigacijo. Zaslon je velik, pregleden, ukazovanje z dotiki je podobno hitro kot pri boljših pametnih telefonih.
Predvsem navigacija je ena od tistih zadev, ki je pri električnih modelih zelo pomembna, saj lahko namesto vas načrtuje pot z idealnimi vmesnimi postanki. Mercedes je na tem področju naredil največji preskok med klasičnimi premijskimi ponudniki vozil (če ne upoštevamo Tesle, ki je na področju električnih vozil dominantna).
Mercedes-Benz je na področju navigacije in podatkov intenzivno sodeloval z največjimi proizvajalci pri razvoju umetne inteligence (AI) in tako imenovane razširjene resničnosti (AR). Navigacija sama izračuna optimalno pot, glede na čas, ali stroške na poti, vedno pa vam predlaga možnost izbire alternativnih poti. Omogoča tudi vodenje s pomočjo razširjene resničnosti, ki omogoča zelo nazoren prikaz sprememb smeri/vodenja na medijskem ekranu. Na voljo so stalno posodobljene cestne informacije v živo. Če ste vešči uporabe tehnologije, lahko kar iz telefona prek aplikacije pošljete izbrani naslov v navigacijski sistem vozila. Navigacija prikazuje tudi polnilna mesta, ki so razpoložljiva za polnjenje. Pri nastavitvi cilja se poleg poti izpiše tudi odstotek napolnjenosti baterije po prihodu na cilj. To je zelo uporabna funkcija za načrtovanje poti in tudi v praksi deluje zelo natančno. Po prihodu na cilj je res ostal zelo podoben odstotek napolnjenosti baterije, kot nam je navigacija napovedala na začetku potovanja.
Predsedniško udobje in dirkaški pospešek
Področje, kjer blesti, je vožnja. Pogonski sklop je sicer nekaj skromnejši kot pri EQS. V EQE so namreč vgradili manjšo baterijo kot v EQS, namesto 108 kWh uporabne zmogljivosti "le" 90,6 kWh. In ker je hkrati količnik zračnega upora (cW) nekaj slabši, masa pa ostaja podobna, to v osnovi pomeni 120 kilometrov manjši doseg od EQS. Vendar pa še vedno bistveno več kot pri številnih električnih SUV-jih, ki jih kupujejo kupci v poslovnem razredu. Poleg tega je baterija v EQE lahko v teoriji hitro polna: zahvaljujoč polnilni zmogljivosti 170 kW bi lahko v najboljšem primeru baterijo za nadaljnjih 250 kilometrov poti napolnili v 15 minutah. Baterijska programska oprema je sicer plod Mercedesovega lastnega znanja in omogoča tako imenovane posodobitve over-the-air, ki bodo po zagotovilih tovarne poskrbele za nenehno optimalno delovanje baterije v njenem celotnem življenjskem obdobju. Garancija na baterijo je 10 let oziroma do 250.000 prevoženih kilometrov.
Kako je v praksi? Na hitri polnilnici smo bili pozitivno presenečeni. Pri 52 % zmogljivosti je začel polniti do 130kW. Preostali čas polnjenja do 100 % je bil še vedno 41 minut. Pri 66 % je bila hitrost polnjenja še vedno nad 100 kW. Minus je, da je polnilni priključek le na eni strani, tako, da je lahko kabel za polnjenje na kakšni čudno postavljeni polnilni postaji hitro prekratek. Je pa zato za doplačilo na AC polnilnicah možno polniti tudi z močjo 22 kW/h, kar se v praksi izkaže za odlično. Dovolj je že skok v trgovino po večji nakup, da se baterija avtomobila napolni za dodatnih 100 kilometrov vožnje v slabi uri, ko smo odsotni.
Avto postreže z odličnimi pospeški (6,3 sekunde od 0 do 100 km/h), ki jih omogoča tudi velikanski navor (765 Nm) od samega starta dalje. 210 km/h je največja hitrost, kar je sicer manj kot pri EQS (250 km/h), a velike hitrosti pri električnih vozilih niso več najbolj pomembni podatki.
Če k temu dodamo še zračno vzmetenje, dobimo zmes pospeškov zelo športnih limuzin in hkrati udobje najboljših limuzin. Prilagodljivi blažilni sistem namreč prilagaja vsako kolo posebej, posebej priročna je samodejna regulacija nivoja podvozja glede na obremenjenost vozila. Med opcijsko opremo je tudi 4,5-stopinjsko krmiljenje zadnjih koles, kar pripomore k boljši okretnosti pri manjših hitrostih in boljši agilnosti ter stabilnosti pri večjih hitrostih.
Vožnja je tako hkrati zelo športna in uglajena. Prav neverjetno je, kako mirna je vožnja na večini cestnih površin, tudi na slabše vzdrževanih cestah. Po drugi strani pa se avto, ki prazen tehta skoraj dve toni in pol, odlično pelje skozi ovinke, brez nagibanja. Krmiljenje se zdi natančno. Zvoki električnega pogonskega sklopa so utišani, šum vetra se zdi popolnoma odsoten.
Poraba energije je bolj kot od vašega sloga vožnje odvisna od zunanjih dejavnikov. Še vedno je največja omejitev pri dosegu nizka zunanja temperatura. Ko je bila zunanja temperatura blizu 0 stopinj Celzija, je bila poraba energije okoli 30 kWh na 100 kilometrov – veliko. Že pri zunanji temperaturi 4 stopinje Celzija je padla na 22 kWh, z otoplitvijo pa celo pod 20 kWh.
Premijska cena, a vam očisti tudi zrak v kabini
Avto ni poceni. Osnovna cena za EQE je 69.180 evrov, končna cena preizkušanega in polno opremljenega modela je bila visokih 125.471 evrov. Tudi zato, ker je ponujal številne napredne tehnološke sisteme. Nekateri bi se ob cenah Tesle le nasmehnili, a je razlika v kakovosti v kabini in vgrajenih materialih z ameriškim proizvajalcem vozil občutna - mercedes EQE je prava premijska električna limuzina.
Opcijsko je na primer na voljo tudi sistem digitalnih žarometov, ki z dinamičnim in natančnim delovanjem zagotavljajo nešteto možnosti za visoko ločljivo in usmerjeno razporeditev svetlobe glede na vozne razmere. Omogoča pa tudi projiciranje na cestišče. Na cesto lahko predvaja različne simbole in znake, s katerimi voznika vodi po cesti in opozarja na preteče ovire in druge nevarnosti.
Še en "gadget", ki je pritegnil pozornost je sistem za merjenje čistoče zraka v kabini. Za to je zadolžen mikrofilter HEPA (High Efficiency Particulate Air), ki lahko iz dovodnega zraka očisti do 99,65 % najmanjših delcev (cvetni prah, drobni delci prahu) in z aktivirano prevleko iz oglja zmanjša tudi vstop žveplovega dioksida, dušikovih oksidov in neprijetnih vonjav v vozilo. Hkrati pa lahko spremljamo, kje po Sloveniji je bolj in kje manj onesnažen zrak.
Ko bo električen avto stal 15 jurjev in bo z enim polnjenjem prevozil vsaj 400 km se bo množično prodajal. …
Delate vsak dan reklame za el. avtomobile kot da imajo vsi doktorske pače,ne bo šlo,tole bo neslavno propadlo kot korona …
Dajte na test dober električni avto za 30.000 €, pa bo navdušil vsaj nekaj Slovencev. Hvalite nekaj., kar bo kupilo …