Električni avto bo že čez tri leta cenejši od bencinskega!

Foto: Profimedia Električni avto proizvodnja tovarna izdelava Tesla Foto: Profimedia Tovarna, proizvodnja električnih avtov, odlitek, gigacasting Foto: Profimedia Električni avto Foto: Profimedia Tesla tovarna
V treh letih bo izdelava e-avtov tako napredovala, da bodo ne glede na cene baterij postali ugodnejši za izdelavo od klasičnega pogona. Vendar to hkrati prinaša veliko past.
Oglej si celoten članek

Baterijska električna vozila bodo do leta 2027 v povprečju cenejša za proizvodnjo kot primerljivi modeli z motorji na notranje zgorevalne, je ugotovila raziskovalna agencija Gartner.  To bodo omogočile nove proizvodne metode, ki pri električnih vozilih močno znižujejo proizvodne stroške, poroča Reuters. 

Gartner pričakuje, da se bodo stroški znižali veliko hitreje kot stroški baterij, ki so najdražji del električnega vozila in predstavljajo približno 40 odstotkov cene vozila.

Pri Gartnerju izpostavljajo, da njihova analiza temelji na prodoru inovacij, "ki poenostavljajo proizvodne stroške, kot so centralizirana arhitektura vozila ali uvedba velikih odlitkov," s katerimi proizvajalci zmanjšujejo proizvodne stroške in čas sestavljanja.

Foto: Profimedia Električni avto

V središču novih procesov se v zadnjem času izpostavlja predvsem tako imenovano giga-litje (ang. gigacasting). Gre za uporabo ogromnih strojev za litje in stiskanje, ki jih je izumil vodilni ameriški proizvajalec Tesla, zanj pa jih izdeluje italijanska strojna družba Idra Group. Z uporabo precej večjih odlitkov, ki sestavljajo posamezno vozilo, lahko proizvajalci močno zmanjšajo število potrebnih delov (razvidno s primerjave na fotografiji spodaj),  s tem pa tudi število vmesnih postopkov, uporabo robotov ...

Rezultat je precej hitrejši in učinkovitejši postopek izdelave posameznega avta. Tesla je prvi začel na ta način izdelovati avte, hitro mu želijo slediti tudi drugi proizvajalci, med njimi Toyota, Ford, Hyundai in Volvo. 

Foto: Toyota Toyota gigacasting ulitek

Izenačitev cene novih, a veliko dražja popravila poškodovanih

"Nova tehnologija pomeni, da bodo baterijski avti izenačili stroške izdelave klasičnih avtov z ICE motorji veliko hitreje, kot je bilo sprva pričakovano," je dejal Pedro Pacheco, podpredsednik raziskav pri Gartnerju.

A nova tehnologija prinaša s seboj tudi velikanski izziv. "Nekatera popravila sicer cenejših električnih vozil bodo hkrati bistveno dražja," v isti sapi opozarja Pacheco. Pri Gartnerju pričakujejo, da se bodo povprečni stroški popravila karoserije in baterije električnih avtov do leta 2027 po hudi nezgodi povečali kar za 30 odstotkov. To bi pomenilo, da bi poškodovana električna vozila veliko hitreje odpisali kot 'totalke', saj bi stroški popravil presegli preostanek vrednosti. 

Prav to pa je scenarij, pred katerim pri Gartnerju zelo svarijo. Če bodo proizvajalci prihranke iskali na račun kasnejših višjih stroškov popravil, bi ob hkratnem vzporednem zvišanju zavarovalnih premij lahko prišlo do hudega odpora pri kupcih vozil. 

Mnogi bodo šli v zgodovino

Agencija Gartner napoveduje tudi, da bo v naslednjih treh letih, torej do 2027, zaradi bankrota ali prevzema izginilo 15 odstotkov podjetij, ki danes izdelujejo električne avte.

"To ne pomeni, da se trg električnih ruši, temveč da vstopa v novo fazo, kjer bodo podjetja z najboljšimi izdelki in storitvami zmagala nad preostalimi," je komentiral Pacheco.

Foto: Profimedia Električni avto

dezurni@styria-media.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 14

  • 15:41 18. Marec 2024.

    Seveda bo cenejsi ker bodo bencinarjem in diesel navili ceno

  • 16:07 13. Marec 2024.

    Ne skrbeti da bo ceneje. Vodilni EU politiki so delničarji in si sedaj dobiček ustvarjajo s subvencijami, Že danes je …

  • 16:05 13. Marec 2024.

    Folk je spregledal elektro nateg! Kdor to kupi je teslo, padon Tesla haha

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.