Električne nissane bomo polnili na bencinski črpalki

Foto: Nissan Foto: Nissan Foto: Nissan Foto: Nissan Foto: Nissan Foto: Nissan Foto: Nissan Foto: Nissan Foto: Nissan Foto: Nissan Foto: Nissan Foto: Nissan Foto: Nissan Foto: Nissan Foto: Nissan Foto: Nissan Foto: Nissan Foto: Nissan Foto: Nissan Foto: Nissan Foto: Nissan Foto: Nissan Foto: Nissan Foto: Nissan Foto: Nissan Foto: Nissan Foto: Nissan
Nissanova prihodnost bo tehnološko napredna in oblikovno drzna.
Oglej si celoten članek

Nissan je znamka z bogato zgodovino tehnoloških inovacij. Študija nissan IMQ, za katero pravijo, da združuje elemente japonskega izročila z najsodobnejšo tehnologijo, ki se osredotoča na človeka, pa prinaša pogled v prihodnost znamke. 

Nissan v zadnjem desetletju nastopa kot uspešni ponudnik električnih avtomobilov, med katerimi seveda izstopa električna kombilimuzina Leaf. Kot smo že pisali, pa njegova električna tehnološka dediščina sega vse v leto 1947.

Nissan pa je letos presenetil s konceptom križanca, ki se po velikosti uvršča v razred evropskih križancev segmenta C in že kaže zametke novega qashqaija, tako oblikovne, kot tehnološke. Konceptu IMQ je namenil čiste oblikovne linije, pri katerih, kot pravijo, se zdi, da se zunanjost zliva v notranjost. Izstopajo predvsem šipe, za katere se zdi, da so zlite v eno samo neprekinjeno površino.

Nissan IMQ napoveduje prihodnost Nissanovih serijskih avtomobilov.

Nissan IMQ s svojimi oblikami nakazuje jasne smernice, ki se jih bodo držali njegovi prihodnji serijski modeli, nastop pa gradi predvsem iz velikega loga znamke, ki je integriran v masko V-motion, ki je na študiji v primerjavi s serijskimi avtomobili dobila bolj prefinjene linije, ki se vertikalno zlivajo v pokrov motorja, horizontalno pa v prednji odbijač, da na zunanjih robovih ustvarijo vtis močnih kotov.

Foto: Nissan

Kumiko dizajn

Na zadnjem delu izstopata navpični liniji, ki se spuščata s sklopa zadnjih luči in aerodinamiki pomagata z ločevanjem zraka, ki se spušča s strehe in bokov. Takšna zasnova se nadaljuje tudi v zgornji del zadka, ki poudarja svetlobni občutek bumeranga. Enodelna zadnja vrata s tem, ko se popolnoma potopijo v odbijač, ponovijo učinek sprednjega dela. Oblikovalci so karoserijo popestrili tudi z majhnimi grebenčki, "lamelami", ki poživijo videz avtomobila in izhajajo iz tradicionalnega japonskega oblikovanja.

Avto Preizkusili smo nov Nissanov korak do avtonomne vožnje

Japonsko oblikovanje se nadaljuje tudi v notranjosti, v katero vstopamo skozi veliko odprtino, ki jo omogočijo na zunanjih robovih vpeta vrata. V notranjosti so štirje udobni sedeži, ki dajejo občutek, da se brezšivno dvigujejo iz dna, ki ga prekrivajo "lamele", dominirata pa Nissanov osrednji instrument v slogu "gliding wing" spredaj in osrednja konzola, ki se razteza tudi v zadnji del kabine. Sedeži so izdelani iz 3D tehnične tkanine z laserskimi rezi in v geometričnem dizajnu, ki je našel navdih v japonski tehniki obdelave lesa "kumiko", in se ponovi tudi v drugih delih potniške kabine, kjer povsod najdemo tudi "lamele".

Foto: Nissan

Vidi tudi očem skrito

Pri Nissanu poudarjajo, da se vsi elementi notranjosti osredotočajo na voznika, ki so mu namenili grafično uporabniško okolje, do katerega dostopa preko 840-milimetrskega zaslona na armaturni plošči. Majhen sekundarni zaslon nad sredinsko konzolo gosti tudi virtualnega osebnega asistenta, ki vozniku pomaga pri upravljanju avtomobilskih funkcij, volanski obroč pa z ergonomsko obliko vozniku zagotavlja sproščenost in dobro vidljivost, na njegovem zadnjem delu pa so tudi upravljavske ploščice s tehnologijo "soft-touch".

Elementi v notranjosti so osredotočeni na voznika in potnike.

Nissan IMQ je kot demonstrator prihodnosti opremljen tudi s tridimenzionalnim vmesnikom Invisible-to Visible, v katerem se zlivata navidezni in resnični svet in vozniku omogočita, da vidi tudi tisto, kar bi bilo sicer njegovim očem nevidno. Vmesnik deluje na osnovi Nissanove tehnologije "Omni-Sensing", ki sprejema podatke s tipal v kabini in na zunanjosti avtomobila in jih združi z virtualnimi podatki iz oblaka. Vozniki lahko na ta način vidijo tisto, kar je za ovinki ter dobijo podatke o prometnih zastojih in podobnih ovirah in nevarnostih ter se pravočasno odzovejo nanje ali pa se jim izognejo. Nissan je koncept opremil tudi z elementi avtonomne vožnje. Gre za najnovejšo različico sistema za pomoč vozniku ProPilot, ki vozniku pomaga pri vožnji po mestnih cestah in predmestnih avtocestah.

Foto: Nissan

DEMONSTRACIJA Nissan s prototipom samostojno po Londonu brez pomoči voznika

e-POWER

Zanimiv in napreden je tudi pogonski sklop e-POWER, ki je svojo prvo serijsko uporabo našel v majhnem limuzinske kombiju note, ki ga še vedno prodajajo na Japonskem, kjer je prav po zaslugi tega pogonskega sklopa postal velika uspešnica. Enako velja tudi za večji limuzinski kombi sereno, v katerega je nissan pogon e-POWER vgradil pozneje. Pri nissanu note prodaja različice s pogonom e-POWER dosega kar 70 odstotkov, pri sereni pa se delež giblje pri tridesetih odstotkih. Nissanov podpredsednik Roel de Vries je v Ženevi obljubil, da ga bo Nissan do leta 2022 ponudil tudi v evropskih modelih, kjer bi tudi lahko bil precej uspešen.

Pogon e-POWER elektromotorju iz nissana leafa dodaja podaljševalnik dosega v obliki bencinskega motorja.

Ustvarjalci pogonskega sklopa e-POWER so njegov električni del povzeli po električnem leafu, ki pa so mu dodali majhen bencinski motor in generator, ki po potrebi polnita baterijo iz katere se napaja elektromotor. e-POWER je torej serijski hibrid oziroma električni pogon s podaljševalnikom dosega, saj kolesa v vsakem primeru poganja elektromotor, bencinski pa je namenjen zgolj polnjenju baterije, ko je ta v spodnjem območju kapacitete ali pa ko avtomobil vozi z veliko hitrostjo. Ker bencinski motor zgolj polni baterijo, lahko vedno deluje v optimalnem območju vrtljajev, zato porabi minimalno količino goriva in pripomore tako h gospodarni vožnji kot tudi k manjšim izpustom škodljivih snovi.

Foto: Nissan

Pomanjšani serijski hibrid

Serijski hibridi običajno zahtevajo večje motorje na notranje izgorevanje in bolj zmogljive baterije, da se zagotovi dovolj energije za delovanje elektromotorjev, vendar pa pri Nissanu pravijo, da jim je uspelo celotnemu sklopu nameniti razmeroma majhne mere, razvili pa so tudi dovolj odzivno nadzorno elektroniko in optimizirali porabo energije, zato so ga lahko vgradili v manjši avtomobil, kakršen je njihov limuzinski kombi note, prav tako pa tudi nekoliko večji limuzinski kombi serena. e-POWER ima zato manjšo baterijo od leafove, a kljub temu zagotavlja podobno dinamične zmogljivosti.

Avto Nissan: najstarejša japonska avtomobilska tovarna

Nissan IMQ, ki smo si ga ogledali v Ženevi, je bil opremljen z izpopolnjeno različico pogona e-POWER, ki je v njegovem primeru poganjala vsa štiri kolesa. Pri nissanu note in sereni namreč poganja le sprednji kolesni par. Ženevska študija torej dokazuje, da je takšen pogon zelo prilagodljiv in bo v prihodnosti gotovo lahko pripomogel k zmanjšanju izpustov škodljivih plinov v serijskih avtomobilih zelo širokega razpona.

Foto: Nissan

Pogon e-POWER se je na Japonskem izkazal za veliko uspešnico, zdaj pa prihaja tudi v Evropo.

Končajmo pa s podatkom, da bodo baterije, ko bodo odslužile svojo dobo v avtomobilih, lahko ponovno uporabljene v majhnih prenosnih vodotesnih baterijskih paketih Nissan Energy ROAM, v katere bo mogoče shraniti 700 vatnih ur elektrike, njihova izhodna moč pa bo en kilovat.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.