Kot ste nekateri bralci pravilno ugotovili, je prispevek prvoaprilska šala.
Minister za inrastrukturo Peter Gašperšič se je pred kratkim vrnil s poslovne poti, kjer se je v Oslu srečal z norveškim kolegom. Razpravljala sta o ukrepih glede popularizacije električnih vozil. Norveška je namreč do zdaj prodala že več kot sto tisoč povsem električnih vozil, na leto pa ima kar polovica vseh novih prodanih vozil v tej skandinavski državi kabel za polnjenje na električni vtičnici.
Vendar pa imajo Norvežani ob nakupu novega električnega avtomobila še številne druge ugodnosti, od zastonjskega parkiranja v mestnih središčih, brezplačne uporabe trajektov, možnost vožnje po pasovih za taksi vozila oziroma pasovih za javni promet …
Javna parkirišča kmalu le še na vtičnice
Slovenija ima sicer eno največjih državnih subvencij za električna vozila, 7.500 evrov lahko kupec e-vozila pri nas dodatno zniža ceno novega električnega vozila, a je večja težava infrastruktura. Gašperšič zato obljublja, da bo to v naslednjih letih glavna prioriteta. Prav vsa parkirišča v blokovskih naseljih bo treba opremiti s polnilnicami za polnjenje električnih vozil, vse več polnilnic pa bo tudi v mestih, parkirnih hišah, pred nakupovalnimi centri.
Gašperšič bo po naših podatkih že jeseni predstavil podroben načrt, ki predvideva, da bo možno pri nas od leta 2024 naprej kupiti zgolj še novo električno vozilo. Računa, da bo novi zakon dobil podporo v vladi in tudi v parlamentu. Dve leti pred tem naj bi prepovedali prodajo dizelskih vozil.
Cena bencinskih in dizelskih avtomobilov bo strmoglavila
A strokovnjaki za promet se že sprašujejo, kaj bomo naredili z vsemi vozili z motorji na notranje zgorevanje. V Nemčiji so ob najavi elektrifikacije močno padle cene rabljenim bencinskim in dizelskim vozilom.
Nemško Združenje samostojnih trgovcev z rabljenimi avtomobili, v katero je združenih okoli 900 trgovcev, je nedavno objavila sporočilo, v katerem opozarjajo na posledice, ki jih ima za njihov posel vse ostrejša politika do dizelskega onesnaževanja. Velika nemška mesta namreč kot po tekočem traku uvajajo nova pravila glede čistega zraka, ki med drugim prepovedujejo vožnjo po mestu starejšim dizlom.
Posledica? "V tem trenutku so cene za dizelske avtomobile 10 do 20 odstotkov pod dolgoletnim povprečjem," pravijo v Združenju, kjer bijejo plat zvona. Ob tem opozarjajo, da so ukrepi v smislu zapiranja velikih mest za dizle zgolj "aktivistični ukrepi", ki ne pripomorejo kaj dosti k dejanski odpravi problematike onesnaževanja okolja, so prepričani v Združenju.
Kot ste nekateri bralci pravilno ugotovili, je prispevek prvoaprilska šala.
Ne bi se čudil, da bi naši vladni veleumi sprejeli takšen zakon. In to zares, ne za prvoaprilsko šalo.
NEK2 bi bil prav gotovo donosnejši od TEŠ-a.
1.April,zagotovo,bi zbrisali vse vlade sveta v enem tednu,1000% vam povem, ja,disel mora stran,bencin pa naj ostane,še boljše kombinacija: bencin in …