Električen lev odličen, dokler ne zmanjka sape

Foto: Saša Despot Peugeot e-208 Foto: Saša Despot Peugeot e-208 Foto: Saša Despot Peugeot e-208 Foto: Saša Despot Peugeot e-208 Foto: Saša Despot Peugeot e-208 Foto: Saša Despot Peugeot e-208 Foto: Saša Despot Peugeot e-208 Foto: Saša Despot Peugeot e-208 Foto: Saša Despot Peugeot e-208 Foto: Saša Despot Peugeot e-208 Foto: Saša Despot Peugeot e-208 Foto: Saša Despot Peugeot e-208 Foto: Saša Despot Peugeot e-208 Foto: Saša Despot Peugeot e-208 Foto: Saša Despot Peugeot e-208 Foto: Saša Despot Peugeot e-208 Foto: Saša Despot Peugeot e-208 Foto: Saša Despot Peugeot e-208 Foto: Saša Despot Peugeot e-208 Foto: Saša Despot Peugeot e-208 Foto: Saša Despot Peugeot e-208 Foto: Saša Despot Peugeot e-208 Foto: Saša Despot Peugeot e-208 Foto: Saša Despot Peugeot e-208 Foto: Saša Despot Peugeot e-208 Foto: Saša Despot Peugeot e-208 Foto: Saša Despot Peugeot e-208 Foto: Saša Despot Peugeot e-208 Foto: Saša Despot Peugeot e-208 Foto: Saša Despot Peugeot e-208
Šarmanten in s sodobnim tipom pogona. Električni peugeot e-208 je kot nalašč za drugo vozilo v družini ali prvo za po mestu. Da bi se kosal z velikimi, mu zmanjka.
Oglej si celoten članek

Peugeot je storil pogumno in pohvale vredno potezo, ko je pri novi generaciji modela 208 kupcem že ponudil tudi možnost električnega pogona. S tem se je pridružil opel corsi-e in renault zoeju v segmentu malih kombilimuzin. Mini E, DS 3 E-tense, mazda CX-30 in honda e zaradi premijske vsebine nekoliko štrlijo iz tega kroga, medtem ko pri koncernih VW ali Hyundai še vedno čakamo, da bosta ponudila kaj konkurenčnega v tem še vedno najbolj prodajanem segmentu vozil.

Kdor torej že tuhta, da bi prešel na elektriko, bo našel v e-208 mikaven avto. Zelo resen pogoj pa je, da mora imeti urejen dostop do rednega polnjenja. Najbolje prek noči, da se ni treba ozirati na minute in morebitne penale ponudnikov. 

Ko smo že pri polnjenju, na enosmernem toku zmore polnilec sprejemati po 7,4 kW, za doplačilo 11 kW. Z enosmernim tokom (CCS) pa se pretaka celo 99 kW. Na takšni ultrahitripolnilnici je zelo hitro nared za nov krog voženj. Težava je le, da je zmogljivih polnilnic še malo.

Foto: Saša Despot Peugeot e-208 Foto: Saša Despot Peugeot e-208

Peugeot je tipičen električen avto. Pritisneš gumb za zagon, prestaviš ročico "menjalnika" in spelješ. Zelo enostavno, predvidljivo, kot nalašč za hiter odgon izpred semaforjev, vklapljanje v promet vpadnic, vožnjo po podeželju, v klanec ...

100-kilovatni pogonski sklop že dobro poznamo iz modelov DS 3 E-tense in opel corsa-e. Je odziven, z dobrimi pospeški. Rekuperacija je (le) dvostopenjska, poleg osnovnega ob zaviranju še B način, ko elektromotor zavira in žanje takoj ob spuščenem "plinu". Lega je zelo dobra. Pozna se sicer dodatna masa baterije na podvozju, zato si z e-208 med ovinki ne bi upal toliko kot z bencinskim bratom.

A nizko težišče, le malo nagibanja, natančen volan, hitro pospeševanje in zaviranje so vseeno lastnosti, zaradi katerih ga lahko imamo za nadpovprečno dinamičnega, precej bolj od zoeja.

Spremembe dometa voznika delajo živčnega

Skupni doseg je tisto, kar je pri temle e-208 najmanj oprijemljivo, pravzaprav najbolj moteče. V redu, razumem tehnično ozadje o različnem slogu vožnje, različnih tipih cest, pa še vpliv vremena in podobno. A kot tipičen, morda celo varčen voznik vendarle težko razumem, da imam na začetku vožnje na zaslonu izpisan doseg skoraj 300 kilometrov, 100 kilometrov poti kasneje (v eko programu!) pa le še 70. In da doseg pada s sodimi števili, liha kot da ne obstajajo. Ali pa tisto, ko zapelješ skozi Šentviški predor in imaš na njegovem koncu že 4 kilometre krajši doseg. "To je zaradi avtocestne vožnje!" V redu, ampak povprečna hitrost na avtocesti sploh ni nujno velika!

Skratka, napovedan doseg "prek 300 kilometrov" je treba že v toplejšem delu leta vzeti z veliko mero soli, v prtljažniku vedno imeti kabel, na telefonu pa aplikacijo s podatki o dostopnih polnilnicah na poti. Za vsak primer.

Pa tudi pri vožnji tam, kjer je najbolj doma, torej v mestu, ne moremo govoriti o pretirani varčnosti. Poraba 17 kWh/100 kilometrov v normalnem režimu vožnje je dandanes povprečen rezultat, s katerim se lahko pohvalijo številni precej večji električni avti.

Foto: Saša Despot Peugeot e-208 Foto: Saša Despot Peugeot e-208

Na daleč opazen in občudovan

Sicer pa je pri polni bateriji vožnja v e-208 zelo prijetna. Kljub zunanji majhnosti je znotraj vsaj za prednja dva potnika povsem dovolj prostoren avto. Značilni 3D kokpit z dvoslojnim in večbarvnim podajanjem informacij deluje zelo monden, oblikovno lepo zaokrožena je tudi podoba sredinske konzole s klavirskimi fizičnimi gumbi in dodatno vrsto na dotik občutljive površine. Ko le ne bi bilo treba toliko pritiskati že zaradi najmanjših prilagoditev, na primer klimatske naprave.

Slovenščina je 200 let po Ilirskih provincah za francosko znamko še vedno "lingua ignota" v menijih.  Zadnja klop je najbolj primerna za dva odraščujoča otroka, prtljažnika je dovolj za vsakdanjo uporabo. 

Testni avto je bil v izvedbi športno nabuhle opreme GT, pa še v modri "vertigo" barvi in kot tak prava paša tako moških kot ženskih oči. Seveda je imel tudi polne LED žaromete, ki jih osnovna različica še nima in sveti le v umazani rumeni. Številni so se tudi spraševali, kaj pomeni črka E na zadnjih stebričkih, saj avto po videzu res ne deluje tipično električen. Pogled od blizu pa je razkril slabo kakovost nanosa, ki se je pri praktično novem avtu že začel luščiti.

Oprema GT prinese veliko serijskih dodatkov in razvajanj, alkantara oblazinjenje, 17-palčna platišča … Žal pri Peugeotu vztrajajo pri izrazitem pogojevanju dodatne opreme glede na osnovni opremski paket. Tako je radarski tempomat kot opcija na voljo za doplačilo šele od opreme allure dalje. 

Foto: Saša Despot Peugeot e-208

Foto: Saša Despot Peugeot e-208

Začetna ovira

Cena za peugeota e-208 na uradnem ceniku se začne pri razmeroma visokih 31.920 evrov, kar je dvakratnik cene osnovnega bencinskega 208 ali pa tretjino več kot skoraj enako opremljeni 96-kilovatnež z avtomatskim menjalnikom. Gotovo so te številke zelo resna zavora za racionalistične kupce, ki še ne delijo navdušenja nad elektriko. Še enkrat - treba je imeti lastno polnilnico, potem pa se na dolgi rok lahko finančno hitro izplača.

Cenovni preskoki med opremami so razmeroma hitri, za 35 tisoč smo že pri GT. Z raznimi popusti in upoštevaje subvencijo Ekosklada bi bila cena za testnika sprejemljivejših 29 tisočakov.

Podatki o vozilu (peugeot e-208 GT)

Pogon: električni, sinhroni, sprednji
Moč: 100 kW (136 KM)
Navor: 260 Nm
Baterija: 45 kWh (uporabna)
Polnjenje: 7,4 kW (11 kW) AC / 99 kW DC
Poraba: 17,2 kWh/100 km
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.055 × 1.745 × 1.430, medosna razdalja 2.540
Zmogljivosti: 150 km/h, 8,1 sekunde od 0 do 100 km/h
Prtljažnik v litrih: 265 - 960
Cena v evrih: od 35.050

PLUSI: izgled, dobri pospeški, hitro polnjenje, vsakdanje uporaben.

MINUSI: realni doseg, slovenščina.

Foto: Saša Despot Peugeot e-208 Foto: Saša Despot Peugeot e-208 Foto: Saša Despot Peugeot e-208 Foto: Saša Despot Peugeot e-208 Foto: Saša Despot Peugeot e-208 Foto: Saša Despot Peugeot e-208 Foto: Saša Despot Peugeot e-208 Foto: Saša Despot Peugeot e-208 Foto: Saša Despot Peugeot e-208 Foto: Saša Despot Peugeot e-208 Foto: Saša Despot Peugeot e-208 Foto: Saša Despot Peugeot e-208

 

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 2

  • 11:22 8. November 2021.

    drugi avto v družini... pa stane 35000 eurov.. pa kaj je pa prvi ? clio, fabia , dacia, al audi …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.