Eksotika: naprodaj je skoraj nerabljeni wartburg 1,3

Foto: Mobile.de
Foto: Mobile.de
Naprodaj je eden najredkejših avtomobilov, ki so jih kdajkoli izdelali za nekdanjo železno zaveso. In ne govorimo o kakšnem razkošnem ali športnem avtomobilu, ampak o povsem navadni limuzini.
Oglej si celoten članek

Nemška spletna prodajalna Mobile.de je namreč v svojo ponudbo pred kratkim uvrstila enega izmed wartburgov 1,3, vzhodnonemško limuzino, ki je poleg tega izjemno lepo ohranjena, saj je doslej prevozila le 7.110 kilometrov, kar je za 33 let zelo malo. Dotično limuzino so namreč izdelali leta 1989.

Prodaja se Prvi lastnik, realni kilometri, last babice

Foto: Mobile.de wartburg 1,3

Oblak dima

Vzhodnonemški wartburgi so bili sicer znani predvsem po oblakih dima, ki jih je spremljal povsod in zaradi katerega smo jih pri nas poznali tudi kot »smrdljivce«, vendar tokrat ne gre za avtomobil, ki je iz Eisenacha prihajal 33 let. Primerek, ki je naprodaj, ima namreč štirivaljni štiritaktni motor, ki je v zadnjih treh letih zamenjal prejšnji dvotaktni trivaljnik. In čeprav mu ni uspelo rešiti svoje tovarne IFA Wartburg, je danes precej priljubljen socialistični starododobnik. Bolj redka od serijskega wartburga 1,3 je le še njegova modifikacija, ki so jo izdelali pri Irmscherju.

Vzhodni Nemci so wartburg 353, kot se je imenoval njegov dvotaktni predhodnik, predstavili že leta 1966, ko je bil najboljši avtomobil, ki ga je bilo mogoče kupiti vzhodno od železne zavese. Tako ruska lada 1200 kot tudi romunska dacia 1300 in jugoslovanska stoenka so bili še v razvoju. Za svoj čas je bil tudi zelo prostoren in dovolj udoben avtomobil, ki resnici na ljubo v svojih začetkih ni preveč zaostajal za svojimi zahodnimi sodobniki.

Foto: Mobile.de wartburg 1,3

Žal pa ga je od začetkov spremljala stigma oblaka dima, ki ga je spremljal neprijeten vonj mešanice bencina in olja, ki jo je dvotaktni motor potreboval za svoje delovanje. Polege tega je bil tudi precej žejen, saj je povprečno porabil okrog devet litrov goriva na sto kilometrov. V šestdesetih letih je bil dvotaktni motor še sprejemljiv, saj so ga na zahodu denimo imeli tudi saabi ali DKW-ji, v sedemdesetih in osemdesetih letih pa je počasi postajal nesprejemljiv.

Avto V Slatini pri Šmartnem ob Paki smo odkrili Mercedesovo legendo

Iskanje partnerja

Čeprav so si v Eisenachu prizadevali, da bi dobili sodobni štiritaktni motor, v socialističnem vzhodnonemškem gospodarstvi niso našli denarja za njegov razvoj ali nakup. In to kljub temu, da je stari motor wartburgu 353 vzel vse možnosti za izvoz, ki bi jim priskrbel tudi devize. Pri razvoju so sicer sodelovali z romunsko Dacio in uspelo jim je celo, da so štirivaljni motor v wartburg vgradili brez posebnih prilagoditev. Težava je bila, da Romuni Nemcem niso mogli zagotoviti potrebnega števila motorjev.

Foto: Mobile.de wartburg 1,3

Zato so se obrnili neposredno na Renault, ki bi mu motorje neposredno plačali zahodni uvozniki wartburgov. Čeprav je bil skoraj pred uresničitvijo, je posel propadel, saj vzhodnonemška vlada ni zagotovila minimalnih sredstev, ki so bila potrebna. Hkrati je namreč v sodelovanju s Škodo potekal obetavni skupni projekt majhnega avtomobila s prednjim  pogonom in štiritaktnim motorjem, iz katerega pa se je Vzhodna Nemčija leta 1979 umaknila.

Avto Kdo je bil John Cooper?

V začetku osemdesetih let je bila situacija že kritična, vendar je rešitev leta 1984 končno prišla, ko je Volkswagen privolil, da Wartburgu proda licenco za 1,3-litrski štirivaljnik iz tedanjih VW pola in golfa. Motor ni bil nikakršen tehnološki presežek, vendar pa je ostareli wartburg pomladil za nekaj desetletij. Minila pa so še štiri leta, preden so na ceste zapeljali prvi štiritaktni wartburgi.

Foto: Mobile.de wartburg 1,3

Prepozna rešitev

Z vgradnjo Volkswagnovega štiritaktnega motorja je bilo namreč toliko dela in na koncu so bile modifikacije tako drage, saj so morali vgradnjo motorja iz vzdolžne spremeniti v prečno, nova pa sta bila tudi menjalnik in podvozje, da bi lahko Vzhodni Nemci razvili že lastni motor. Vendar pa se je splačalo. Wartburg 1,3, ki so ga leta 1988 predstavili v Leipzigu, je porabil »le« 6,4 litra bencina na sto kilometrov, poleg tega pa za seboj ni izpuščal neprijetnega dima.

Avto Ali veste, kaj je čok?

Vendar pa je prišel prepozno za rešitev svoje znamke. Konec leta 1989 je padel berlinski zid, Vzhodni Nemci pa so namesto ostarelega wartburga lahko kupili sodobnejše zahodne avtomobile. In jih tudi so, zato je prodaja katastrofalno padla. Aprila 1991 je s tekočih trakov končno zapeljal zadnji wartburg 1,3 in tudi zadnji wartburg nasploh. V skoraj treh letih so v Eisenachu izdelali le 152.757 štiritaktnih wartburgov, s čimer se ni mogel primerjati s svojim predhodnikom wartburgom 353, ki je na ceste zapeljal v 1,2 milijona primerkih.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 28

  • 11:56 27. November 2022.

    Smo mu rekli najdaljši avto na svetu.Najprej tarantantan, čez pet minut avto, za avtom pa pet minut dima. Socializem, da …

  • 19:33 26. November 2022.

    wartburg 1,3? ja res lepo, ne zakaj bi šli naprej, če gremo lahko nazaj, na tele stare korete iz nemčije …

  • 17:55 26. November 2022.

    vse bi brezplačno, ja zakj pa niso še marketi, brezplačni, vsak dobi določene artikle brezplačno ... naj se vsak jebe …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.