Nemška spletna prodajalna Mobile.de je namreč v svojo ponudbo pred kratkim uvrstila enega izmed wartburgov 1,3, vzhodnonemško limuzino, ki je poleg tega izjemno lepo ohranjena, saj je doslej prevozila le 7.110 kilometrov, kar je za 33 let zelo malo. Dotično limuzino so namreč izdelali leta 1989.
Oblak dima
Vzhodnonemški wartburgi so bili sicer znani predvsem po oblakih dima, ki jih je spremljal povsod in zaradi katerega smo jih pri nas poznali tudi kot »smrdljivce«, vendar tokrat ne gre za avtomobil, ki je iz Eisenacha prihajal 33 let. Primerek, ki je naprodaj, ima namreč štirivaljni štiritaktni motor, ki je v zadnjih treh letih zamenjal prejšnji dvotaktni trivaljnik. In čeprav mu ni uspelo rešiti svoje tovarne IFA Wartburg, je danes precej priljubljen socialistični starododobnik. Bolj redka od serijskega wartburga 1,3 je le še njegova modifikacija, ki so jo izdelali pri Irmscherju.
Vzhodni Nemci so wartburg 353, kot se je imenoval njegov dvotaktni predhodnik, predstavili že leta 1966, ko je bil najboljši avtomobil, ki ga je bilo mogoče kupiti vzhodno od železne zavese. Tako ruska lada 1200 kot tudi romunska dacia 1300 in jugoslovanska stoenka so bili še v razvoju. Za svoj čas je bil tudi zelo prostoren in dovolj udoben avtomobil, ki resnici na ljubo v svojih začetkih ni preveč zaostajal za svojimi zahodnimi sodobniki.
Žal pa ga je od začetkov spremljala stigma oblaka dima, ki ga je spremljal neprijeten vonj mešanice bencina in olja, ki jo je dvotaktni motor potreboval za svoje delovanje. Polege tega je bil tudi precej žejen, saj je povprečno porabil okrog devet litrov goriva na sto kilometrov. V šestdesetih letih je bil dvotaktni motor še sprejemljiv, saj so ga na zahodu denimo imeli tudi saabi ali DKW-ji, v sedemdesetih in osemdesetih letih pa je počasi postajal nesprejemljiv.
Iskanje partnerja
Čeprav so si v Eisenachu prizadevali, da bi dobili sodobni štiritaktni motor, v socialističnem vzhodnonemškem gospodarstvi niso našli denarja za njegov razvoj ali nakup. In to kljub temu, da je stari motor wartburgu 353 vzel vse možnosti za izvoz, ki bi jim priskrbel tudi devize. Pri razvoju so sicer sodelovali z romunsko Dacio in uspelo jim je celo, da so štirivaljni motor v wartburg vgradili brez posebnih prilagoditev. Težava je bila, da Romuni Nemcem niso mogli zagotoviti potrebnega števila motorjev.
Zato so se obrnili neposredno na Renault, ki bi mu motorje neposredno plačali zahodni uvozniki wartburgov. Čeprav je bil skoraj pred uresničitvijo, je posel propadel, saj vzhodnonemška vlada ni zagotovila minimalnih sredstev, ki so bila potrebna. Hkrati je namreč v sodelovanju s Škodo potekal obetavni skupni projekt majhnega avtomobila s prednjim pogonom in štiritaktnim motorjem, iz katerega pa se je Vzhodna Nemčija leta 1979 umaknila.
V začetku osemdesetih let je bila situacija že kritična, vendar je rešitev leta 1984 končno prišla, ko je Volkswagen privolil, da Wartburgu proda licenco za 1,3-litrski štirivaljnik iz tedanjih VW pola in golfa. Motor ni bil nikakršen tehnološki presežek, vendar pa je ostareli wartburg pomladil za nekaj desetletij. Minila pa so še štiri leta, preden so na ceste zapeljali prvi štiritaktni wartburgi.
Prepozna rešitev
Z vgradnjo Volkswagnovega štiritaktnega motorja je bilo namreč toliko dela in na koncu so bile modifikacije tako drage, saj so morali vgradnjo motorja iz vzdolžne spremeniti v prečno, nova pa sta bila tudi menjalnik in podvozje, da bi lahko Vzhodni Nemci razvili že lastni motor. Vendar pa se je splačalo. Wartburg 1,3, ki so ga leta 1988 predstavili v Leipzigu, je porabil »le« 6,4 litra bencina na sto kilometrov, poleg tega pa za seboj ni izpuščal neprijetnega dima.
Vendar pa je prišel prepozno za rešitev svoje znamke. Konec leta 1989 je padel berlinski zid, Vzhodni Nemci pa so namesto ostarelega wartburga lahko kupili sodobnejše zahodne avtomobile. In jih tudi so, zato je prodaja katastrofalno padla. Aprila 1991 je s tekočih trakov končno zapeljal zadnji wartburg 1,3 in tudi zadnji wartburg nasploh. V skoraj treh letih so v Eisenachu izdelali le 152.757 štiritaktnih wartburgov, s čimer se ni mogel primerjati s svojim predhodnikom wartburgom 353, ki je na ceste zapeljal v 1,2 milijona primerkih.
Smo mu rekli najdaljši avto na svetu.Najprej tarantantan, čez pet minut avto, za avtom pa pet minut dima. Socializem, da …
wartburg 1,3? ja res lepo, ne zakaj bi šli naprej, če gremo lahko nazaj, na tele stare korete iz nemčije …
vse bi brezplačno, ja zakj pa niso še marketi, brezplačni, vsak dobi določene artikle brezplačno ... naj se vsak jebe …