"Ekološki reliji zahtevnejši od WRC“

Foto: Gregor Prebil
Foto: Gregor Prebil
Tudi letošnji, že 15. reli Monte Carlo novih energij, ne bo minil brez slovenske udeležbe. V toyoti prius plug-in se bo za vrh borila ekipa S Rallyja.
Oglej si celoten članek

Če sta bila pred desetletji glavni podatek pri tehničnih lastnostih avtomobila pospešek in največja hitrost, sta to danes poraba goriva in izpusti ogljikovega dioksida. Prav zato proizvajalci vozil vse več denarja vlagajo v ekološke dirke. Ne nazadnje tudi dirkalnike v formuli ena od letos poganjajo veliko bolj ekološki 1,6-litrski turbomotorji.

Merita na vrh

Pred odhodom proti kneževini, kjer bodo spretnostne in dirkaške preizkušnje, sta člana slovenske ekipe Primož in Anže Lemež stopila pred sedmo silo in spregovorila o načrtih, željah, ciljih ...

Primož se na reli v Monte Carlo odpravlja že tretjič, drugič s sinom Anžetom. Z izkušnjami in novim avtomobilom Toyoto Prius plug-in tokrat merita na vrh v kategoriji vozil, ki jih ne poganja izključno elektrika.

"V primerjavi z lani so za nama veliko temeljitejše priprave. Tudi taktika bo drugačna, saj se ne bova zanašala toliko na elektronske naprave (GPS), ki v hribih ne delujejo najbolj natančno, kot na štoparico in lastne zapiske," je uvodoma dejal starejši iz para Lemež in pojasnil, da je reli sestavljen iz treh točkovanj. Pri točnostni vožnji je določeno, kolikšna mora biti povprečna hitrost po vsej progi, in vozilo mora biti na določenih točkah znotraj točno določene časovne omejitve, sicer sledi kazenski časovni pribitek. Točkuje se tudi spretnostna vožnja v središču Monte Carla, h končnemu rezultatu pa dodajo porabo goriva.

  Foto: Gregor Prebil Primož in Anže Lemež Poudarila sta, da je letošnja konkurenca nekoliko manj zveneča kot lani. "V obeh kategorijah nastopa okoli 180 ekip. Avtomobil imava pravi za zmago. Največjo konkurenco vidiva v vozilih s podaljšanim dosegom opel amperah, manj pa v vozilih na gorivne celice in na plin."

Kljub temu merita na sam vrh. "Letos sva treningu posvetila veliko časa. Konkurenca sicer trenira v Monte Carlu, vendar sva tudi sama našla ustrezen teren za trening. S toyota priusom plug-in sva na določenih dolgih odsekih v povprečju porabila vsega tri litre bencina na sto prevoženih kilometrov," je povedal Primož, ki računa, da bo na dirki poraba še manjša.

Loebov sovoznik presenečen

"Dokaz, kako pomembni postajajo ekološki avtomobili, je tudi vpetost tovarn v vse prestižnejšo dirko. Reli Monte Carlo novih energije je ena od najprestižnejših dirk. Sam monaški princ vozi hibridnega lexusa. To je velika promocija za hibridnega in druge zelene pogone. Reli je eden od vzrokov, da postaja zmaga vse pomembnejša tudi za avtomobilske tovarne. Zadnja leta se dirke udeležujejo tudi profesionalni vozniki, publike je ogromno," je dodal Primož, ki je pojasnil, kako naporen je reli za voznika in sovoznika, saj mora med vožnjo misliti na številne dejavnike, ki vplivajo na uvrstitev: "Lani sem govoril s sovoznikom Sebastiena Loeba, ki je dejal, da na svetovnem prvenstvu v reliju še nikoli ni nastopil na tako kompliciranem reliju, kot je ta."

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.