Edini ameriški superšportnik – ZR1

Foto: Žurnal24 Chevrolet corvette ZR1 Foto: Žurnal24 Chevrolet corvette grand sport Foto: Žurnal24 Chevrolet corvette grand sport Foto: Žurnal24 Chevrolet corvette grand sport Foto: Žurnal24 Chevrolet corvette grand sport Foto: Žurnal24 Chevrolet corvette grand sport Foto: Žurnal24 Chevrolet corvette ZR1 Foto: Žurnal24 Chevrolet corvette ZR1 Foto: Žurnal24 Chevrolet corvette ZR1 Foto: Žurnal24 Chevrolet corvette ZR1 Foto: Žurnal24 Chevrolet corvette ZR1 Foto: Žurnal24 Chevrolet corvette ZR1 Foto: Žurnal24 Chevrolet corvette ZR1 Foto: Žurnal24 Chevrolet corvette ZR1 Foto: Žurnal24 Chevrolet corvette ZR1 Foto: Žurnal24 Chevrolet corvette ZR1 Foto: Žurnal24 Chevrolet corvette ZR1 Foto: Žurnal24 Chevrolet corvette ZR1 Foto: Žurnal24 Chevrolet corvette ZR1 Foto: Žurnal24 Chevrolet corvette ZR1 Foto: Žurnal24 Chevrolet corvette ZR1 Foto: Žurnal24 Chevrolet corvette ZR1 Foto: Žurnal24 Chevrolet corvette ZR1 Foto: Žurnal24 Chevrolet corvette ZR1
V Ameriki primat pravega športnega avtomobila že dolgo upravičeno nosi model corvette. Preizkusili smo jo v najmočnejši različici ZR1 s 476 kilovati (638 KM).
Oglej si celoten članek

Chevrolet corvette ZR1 s ceno 111,100 USD ni namenjena vsakomur. In glede na voženo je prav, da je tako. 

Športnost, poudarjena s karbonom

ZR1 se od drugih manj našpičenih različic razlikuje predvsem po številnih karbonskih dodatkih, kot so splitter na spodnjem delu odbijača, obrobe pragov, iz enakega materiala pa sta izdelana tudi streha in pokrov motorja. ZR1-različico prepoznamo tudi po večjih odprtinah za zajem zraka na bokih (tako imenovanih škrgah) ter številnih napisih ZR1 na boku in zadku. Na pokrovu motorja je pod polikarbonatnim oknom viden blok motorja in napis, da gre za prisilno polnjeni agregat LS9.

Razlike pod površjem pa so še številnejše kot na zunaj. Šasija je tako kot pri Z06 izdelana iz aluminija, iz enakega materiala so tudi nosilci vzmetnih rok. Najpomembnejšo razliko pa seveda predstavlja deveta generacija 6,2-litrskega V8-motorja, ki mu do polnih pljuč pomaga Eatonov turbopolnilnik, skupaj pa proizvedeta za 823 Nm navora in 476 kW (638 KM) največje moči. Prenovljen je tudi menjalnik, ki je tako kot v skromnejšem Z06 vedno šeststopenjski ročni. Njegova prestavna razmerja so tako še bolj skupaj, pretikanje oziroma hodi krajši, sklopko pa sestavljata dva diska, zaradi česar je zmogljivejša. Večjim naporom je prilagojeno tudi vzmetenje, ki po pripovedi proizvajalca zmore bočne pospeške preko 1G in ponuja še bolj športno in učinkovito blaženje, kot je potrebno. Voznik glede na slog vožnje z gumbom določa tudi trdoto magnetnim blažilnikom, na voljo sta programa tour in sport, predvsem slednji pa je še veliko odzivnejši (beri: trd) in bi bil na naših cestah celo preveč neposreden. Del tega gre pripisati tudi posebnim 20-krakim platiščem, ki na prednji osi merijo 19, na zadnji pa kar 20 palcev. Tudi pnevmatike so zmogljivostim primerne, in sicer spredaj prekrivajo 285, zadaj pa kar 335 milimetrov asfalta. Znotraj pa prevladujejo 394-milimetrski diski spredaj in 380-milimetrski na zadnji osi, izdelani iz  kompozitnih materialov – karbona in keramike.



Odlična tehnika in zmogljivosti
V praksi je razlika od drugih corvett takoj in precej očitna, saj je sunek ob pospeševanju veliko konkretnejši, predvsem pri speljevanju pa velja previdno dodajati plin, saj vsak presežek povzroči pometanje zadka. Ko ugotovite, kje je optimalna količina navora, pa se vse odvija zelo hitro, deloma tudi zato, ker menjalnik ni več toliko mehak in je obenem tudi hitrejši s prestavljanjem. Še vedno pa zahteva trdno roko in vsaj osnovno znanje, kje je posamezna prestava. Je pa res, da smo predvsem pri evropski športni konkurenci prestavljali tudi že veliko boljše menjalnike.

Motor se zelo rad vrti vse tja do znamke malo pod 7.000 vrtljaji, moč pa zahvaljujoč turbopolnilniku nabere zelo hitro. Pospešek do prve stotice tako traja vsega 3,4 sekunde, 200 km/h na merilniku pa prekrije v manj kot desetih sekundah. Užitek se nato nadaljuje vse do 330 km/h, za zaustavitev iz 100 km/h pa ZR1 potrebuje vsega 33,8 metra. Vozne lastnosti so prav tako občutno boljše kot pri drugih corvettah tudi zaradi praktično idealne razporeditve teže v razmerju 51:49 v korist prednje osi, zavore pa svojo nalogo opravljajo učinkovito tudi pri dolgotrajnih in večjih naporih.

Znotraj (preveč) podobna drugim
Da sedite v najzmogljivejši serijski corvetti vseh časov, pa znotraj niti ne bo tako očitno kot na zunaj. Ob vstopu vas namreč pozdravi enaka mera športnosti, edino večjo razliko poleg prešitega usnja na sredinski konzoli pa predstavljajo vložki iz karbona in prešiti napisi ZR1 na sedežih. Vse ostalo je tako kot prej, mogoče ima ZR1 le še nekaj več opreme, kot je velik osrednji barvni zaslon, kjer domujeta navigacija in še zmogljivejši avdiosistem.

Vse zgoraj navedeno pa seveda tudi stane. In ZR1 v primerjavi s "civilnejšimi" corvettami ni poceni. Od različice grand sport, ki smo jo tudi preizkusili (zmore 316kW ali 430 KM, pospešek od 0 do 100 km/h znaša 3,95 sekunde, končna hitrost pa 302 km/h) je namreč natančno enkrat dražji, kar pa pod vprašaj postavi nakup ZR1. Ampak glede na razlike v zmogljivosti (proti grand sportu coupeju) je razlika le tolikšna, da govori v prid ZR1, še posebej ko v enačbo vključimo konkurenco s stare celine, ki je praviloma še enkrat dražja od slednjega.

Podatki o vozilu: (Chevrolet corvette ZR1)
Motor:
6.162 cm3
Vrsta: osemvaljni bencinski V-zasnove
Moč: 476 kW (638 KM)/pri 6.500 vrtljajih na minuto
Navor: 823 Nm pri 4.800 vrtljajih na minuto
Poraba: 17,8 litra/100 km, CO2  ni podatka
Zmogljivosti: 330 km/h, 3,4 sekunde od 0 do100 km/h
Mere (DxŠxV) (v mm): 4.435.x1.844x 1.244, medosna razdalja 2.685, teža (v kilogramih):  1.512 prtljažnik (v litrih): 634.
Cena: ni v redni prodaji/110.100 USD

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.