Eden najpogostejših vzrokov, da vas bo avtomobil poleti pustil na cedilu

Foto: Profimedia
Foto: Profimedia
Številni vozniki zmotno menijo, da avtomobilski akumulator v večini primerov odpove pozimi. Je ravno nasprotno. Vročina je namreč glavni razlog za odpoved akumulatorjev, od tod izvirajo tudi kasnejše zimske težave.
Oglej si celoten članek

V vročem delu leta odpove največ akumulatorjev, pa čeprav večina ljudi nedelovanje tega vitalnega dela avta še vedno povezuje z zimo in mrazom. Res je, nizke temperature blokirajo kemične reakcije znotraj akumulatorja, zato ne more zagnati motorja, hkrati imamo pozimi ob startu nanj priključenih več velikih porabnikov, olje v motorju pa je gostejše in nudi več odpora.

A pravzaprav so se zimske težave vaše baterije začele že prejšnje poletje, ko je zaradi visokih temperatur prišlo do trajnih poškodb njene notranjosti, to pa je vplivalo na zmanjšanje zmogljivosti. Sončna pripeka dviga temperaturo pod motornim pokrovom. Ta vročina povzroča počasno izhlapevanje elektrolita v akumulatorju.

Foto: Profimedia akumulator, avto

Ključ do mirnega poletja: redno preverjanje in prava izbira

Povprečen rok trajanja akumulatorja je po podatkih organizacije AAA tri do pet let. Redni pregled njegovega stanja po drugem ali tretjem letu starosti je ključnega pomena, da poleti ne bo prišlo do neljubega presenečenja. Pregled akumulatorja bi morali opraviti med vsakokratnim rednim servisom, pa tudi pred vsakim daljšim potovanjem. Mehanik ob tem preveri napetost in stanje obeh terminalov.

V primeru odstopanj, ki kažejo na izrabo, je čas, da nabavite novega, seveda takšnega, kot ga predvideva proizvajalec vozila. Še posebej je treba biti glede ustrezne izbire pozoren pri novejših avtih, ki imajo stop-start sistem. Če boste  z menjavo odlašali, tvegate veliko slabe volje in morebitne dodatne stroške.

Pri montaži je zelo pomembno, da je akumulator trdno vpet v ležišče. Vibracije namreč skrajšujejo njegovo življenjsko dobo.

Ko nivo tekočine preveč pade, notranje sestavne plošče niso več ustrezno zaščitene in pride do usodnih sprememb, zaradi katerih niso več sposobne proizvajati tako visoke napetosti, pojasnjujejo pri britanski organizaciji za pomoč voznikom RAC. Akumulatorju se zato hitro skrajša življenjska doba, v nekem trenutku pa morda sploh ne more več zagnati motorja. To se zelo pogosto zgodi že sredi vročega poletja, na dopustu nekje na jugu. Do odpovedi lahko pride nenadno, brez vsakega opozorila. Takrat govorimo o "akumulatorski kapi".

Foto: MatijaJanežič polnilnik akumulatorja, polnilec akumulatorja, GYS

Še en nasvet neodvisne potrošniške organizacije Consumer Reports na podlagi intenzivnih laboratorijskih testov 150 različnih akumulatorjev. Akumulatorje so 15 tednov neprestano polnili in praznili pri temperaruri več kot 70 stopinj Celzija. Rezultati so dokazali, da so akumulatorji, ki so izdelani s sodobnejšo (in nekoliko dražjo) tehnologijo "suhega" polnila AGM, bolj odporni na vročino, s tem pa imajo tudi daljšo življenjsko dobo.

Največ akumulatorjev dejansko odpove poleti in statistike jasno kažejo tudi, da jih morajo lastniki, ki živijo v toplejših območjih, menjati pogosteje od drugih. Vzdrževanje modernih akumulatorjev v smislu dolivanja tekočine ni mogoče, saj so skoraj vsi povsem zaprte narave. Obstaja sicer način obnove poškodovanih plošč v akumulatorju s posebnim postopkom električnega polnjenja, ki pa ima lahko druge stranske posledice, predvsem pa potrebujete ustrezno zmogljiv polnilec in znanje.

Foto: MatijaJanežič akumulator

Začnite pri oznaki

Težave z akumulatorjem lahko pričakujete kadarkoli po treh letih od njegove izdelave. Kdaj je bil izdelan, preverite po kodi, ki jo ima na vrhu ali boku. Proizvajalci uporabljajo dva načina, numeričnega ali kombiniranega. Oznaka "10-8" pomeni, da je bil izdelan oktobra leta 2018. Isto pa pomeni tudi oznaka "K-8", črka predstavlja mesec: "A" je januar, "B" je februar ... Črka "I" je izzvzeta, po "H" sledi "J"!

dezurni@styria-media.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 4

  • 08:13 24. Julij 2024.

    Prva vgradnja je ponavadi deset let, potem pa bilo kakšna baterija crkne po 4 do 5 let kar je čisti …

  • 07:17 24. Julij 2024.

    Eden najpogostejših vzrokov, da vas bo avtomobil poleti pustil na cedilu je,da ga niste natankali

  • 07:12 24. Julij 2024.

    Št. 1 je: stari BosancMotorWagen. Na AC smrtno nevarna zadeva!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.