Eden najboljših avtomobilov za ljubitelje tradicionalnega

Foto: Saša Despot Mazda CX-30 Foto: Saša Despot Mazda CX-30 Foto: Saša Despot Mazda CX-30 Foto: Saša Despot Mazda CX-30 Foto: Saša Despot Mazda CX-30 Foto: Saša Despot Mazda CX-30 Foto: Saša Despot Mazda CX-30 Foto: Saša Despot Mazda CX-30 Foto: Saša Despot Mazda CX-30 Foto: Saša Despot Mazda CX-30 Foto: Saša Despot Mazda CX-30 Foto: Saša Despot Mazda CX-30 Foto: Saša Despot Mazda CX-30 Foto: Saša Despot Mazda CX-30 Foto: Saša Despot Mazda CX-30 Foto: Saša Despot Mazda CX-30 Foto: Saša Despot Mazda CX-30 Foto: Saša Despot Mazda CX-30 Foto: Saša Despot Mazda CX-30 Foto: Saša Despot Mazda CX-30 Foto: Saša Despot Mazda CX-30 Foto: Saša Despot Mazda CX-30 Foto: Saša Despot Mazda CX-30 Foto: Saša Despot Mazda CX-30 Foto: Saša Despot Mazda CX-30 Foto: Saša Despot Mazda CX-30 Foto: Saša Despot Mazda CX-30 Foto: Saša Despot Mazda CX-30 Foto: Saša Despot Mazda CX-30
Preizkusili smo pri nas najbolj popularen Mazdin model CX-30, ki je po eni strani napreden, po drugi strani pa zelo tradicionalen avtomobil, zato cilja na široko množico uporabnikov.
Oglej si celoten članek

Znanci me velikokrat sprašujejo, kateri avto izbrati? Mazda je v večini primerov ena od tistih znamk, o kateri velja premisliti. Več razlogov je za to, kakovost izdelave, zanesljivost, pa tudi s samosvojimi rešitvami na področju agregatov zna prepričati. 

Mazdo CX-30 smo preizkušali že večkrat, z različnimi agregati in opremskimi različicami. Mazda, ki ima v svojem portfelju majhno število modelov, vse redno posodablja - malo po malo. Tudi z opremo. Enako velja za model CX-30. Povod za tokratni test je bil dejstvo, da me znanci večkrat sprašujejo po mnenju o nakupu avtomobila in večkrat dobim vprašanje - Kaj pa Mazda?

Foto: Saša Despot Mazda CX-30

Mazda je v številnih primerih zapostavljena znamka. O njej se manj piše tudi na račun tega, da predstavitve novih modelov niso pogoste. Čeprav je na slovenskem trgu dobro zasidrana znamka, z zvestimi lastniki, pa prodaja ni množična. Na eni strani tudi zato, ker Mazda tekmuje za iste kupce kot množične znamke, ki so nekoliko cenejše kot premijske znamke. Tudi zato, ker so proizvodne kapacitete omejen. Na drugi strani pa poskuša Mazda z nadgrajevanjem opreme, predvsem serijske in kakovostjo ter pregovorno zanesljivostjo poseči tudi v razred višje.

Mazda je nekakšen most med volumenskimi in premijskimi izdelki. In nič drugače ne velja za križanca CX-30.

Foto: Saša Despot Mazda CX-30

Klasika ni dolgočasna

Tokrat smo preizkusili blago hibridno različico CX-30 e Skyactiv-X 186. Gre za klasiko s sicer atmosferskim dvolitrskim motorjem in ročnim menjalnikom, Skyactiv pa je tehnologija, s katero Mazda že vrsto let štrli izven okvirjev. Edinstveno tehnologijo razvija naprej in dokazuje, da je lahko tudi atmosferski motor živahna in varčna izbira. Za nameček je bila testna CX-30 opremljena z blago hibridnim pogonom, ki bi moral biti v prvi vrsti všeč tistim, ki iščejo bencinski nadomestek za dizelski motor, saj dvolitrski motor ponuja veliko moči in navora, ob zmerni porabi bencina.

Mazda CX-30 je torej eden zadnjih križancev z atmosferskim bencinskim motorjem. Morda se sliši kot pridih preteklosti, a je ravno nasprotno. Dokaz je že nekonvencionalna podoba na cesti. 

Foto: Saša Despot Mazda CX-30

Ima zelo dolg pokrov motorja in bolj kot običajno nazaj pomaknjeno vetrobransko steklo. Zadaj sta dva funkcionalna kromirana zaključka izpuha. Posebnost testiranega modela je bila tudi nenavadna "vojaška" barva, tudi zato boste na cesti izstopali.
CX-30 po velikosti, zunanji in notranji, ni rekorder v razredu, vendar pa tudi bolj poševen naklon zadnjih stebričkov ne omejuje prostora v kabini. Vseeno je veliko bolj uporabna od CX-3 in bi morala zadostiti tudi potrebe po družinski uporabi, če ravno s seboj ne prevažate večjega psa ali pa vsak konec tedna preživite v kampu. Tudi zato pa obstaja rešitev v dodatni opremi s strešnimi kovčki in nosilci za kolesa.

Foto: Saša Despot Mazda CX-30

Notranjost je na prvi pogled klasična. Ne šopiri se z velikimi zasloni, med sedežema najdete okrogel vrtljiv vmesnik, s katerimi lahko upravljate z osrednjim zaslonom. Digitalni merilniki za volanom ponujajo klasični pogled. Dodatne informacije se izrisujejo s pomočjo zelo preglednega projekcijskega zaslona.

Posebej prepriča ergonomija, saj ima voznik vse pri roki. Armaturna plošča ima preprost vodoravni videz, ki ne moti ali omejuje pogleda naprej. Pri tem velja pohvaliti tudi zgledno ozka prednja stebrička in vzvratna ogledala na "nogicah". Pregled nad prometom je sicer boljši, ker sedite malo višje, a ne tako kot pri velikih športnih terencih. Pa še odlično kamero s 360-stopinjskim pogledom na okolico velja omeniti – deluje dobro tudi ponoči.

Foto: Saša Despot Mazda CX-30

Vendar preprostost ne pomeni dolgočasnost. Tudi zaradi uporabljenega prijetnega oblazinjenja na armaturni plošči in volanu z vidnimi šivi. Veliko je mehkih, na oko in otip prijetnih površin, kot smo vajeni v avtomobilih višjega razreda.

Preverjen nadomestek za dizla

Glavna posebnost vozila je pogon e Skyactiv, ki bi ga najbolj preprosto lahko umestili kot križanca med bencinarjem in dizlom. Ponuja namreč veliko moči, 137 kW (186) in dovolj veliko navora (240 Nm), piko na i pa predstavlja šeststopenjski ročni menjalnik, ki je zelo športen in natančen – kar je še ena od pozitivnih značilnosti Mazde. 8,3 sekunde od 0 do 100 km/h in največja hitrost 204 km/h sta dovolj zgovorna podatka.

Foto: Saša Despot Mazda CX-30

Za homogeno zgorevanje goriva so uporabili revno mešanico bencina in zraka, ki se ob povečanju kompresije sama vžge v zgorevalnem prostoru. Ko motor deluje pri nižjih obremenitvah, do eksplozij revne bencinske mešanice v valjih prihaja s samovžigom zaradi visoke kompresije in posebno oblikovanih batov, podobno kot pri dizlih. Ko pa motor deluje pri višjih obremenitvah, za vžig skrbijo svečke, saj je v nasprotju z dizlom pri bencinu vžig goriva v takšnih pogojih precej težje nadzorovati. Rezultat je poraba bencina primerljiva s porabo dizelskega motorja. Tudi pri večjih hitrostih. Naše povprečje med testiranjem je bilo 6,8 litra bencina na 100 prevoženih kilometrov, kar je malenkost več, kot smo vajeni pri dizlih, a v primerjavi z najbolj razširjenimi trivaljnimi turbo mlinčki v tem razredu krepko manj. K temu pripomoreta tudi 24V blagi hibridni sistem in sistem stop-start, ki dobro sodelujeta.

Foto: Saša Despot Mazda CX-30

Motor je zelo uglajen in prijetno živahen. Atmosferski motor je treba za bolj živahno vožnjo pognati v višje vrtljaje, a je njegov sunek lep in uglajen, v srednjem območju vrtljajev pa ima avto dovolj moči. Predvsem pa se vožnja v višjih vrtljajih bistveno ne odraža na povečani porabi bencina. Menjalnik prestavlja tako, kot mora, hitro, natančno, brez cukanja. Podvozje je nekoliko precej trše od povprečja vozil v tem razredu, je pa zato vožnja med ovinki kljub višji oddaljenosti od tal bolj suverena.

Foto: Saša Despot Mazda CX-30

Pod črto

CX-30 e Syactiv je odličen avtomobil za tiste, ki ga večino uporabljate za mestno in medmestno vožnjo, odličen je tudi obračalni krog, zelo dobro pa se izkaže tudi na avtocesti in je lahko nadomestek za dizelsko gnano vozilo, ki je tudi bistveno dražje za servisiranje. Z »bencinsko-dizelskim« motorjem e-Skyactiv X je Mazdi uspelo tudi tisto, za kar si prizadevajo praktično vsi – nekoliko povečati zmogljivost, ob tem pa občutno znižati porabo. Vsekakor je to moderen avto s pridihom dobrih starih časov v moderni obleki. Poleg tega vas ta avto ne moti s preveč aktivnimi asistenčnimi sistemi.

Foto: Saša Despot Mazda CX-30

Cene današnjih sodobnih avtomobilov v veliki meri poganjata tehnologija in stremljenje k nizkim emisijam. Zato CX-30 ni med cenejšimi izdelki. 33.390 evrov je bila končna cena točno takega primerka, kot ga opisujemo, ki pa z »retro opremo« nagisa (razen za tiste, ki bi izbrali avtomatika) ponuja praktično vse: osemnajstpalčna lita platišča, prilagodljive LED žaromete, prilagodljiv tempomat, ogrevan volan, dostop brez ključa, 360-stopinjsko parkirno kamero, navigacijo, odličen head-up zaslon in avdio sistem. Seveda ne manjka niti bogata bera varnostnih in asistenčnih sistemov.

Da bi bili še bolj konkurenčni pri Mazdi trenutno podarjajo še 3.000 evrov dodatnega popusta na vozila iz zaloge, kar na koncu pomeni enega najboljših razmerij med opremljenostjo, kakovostjo in ceno ta hip.

dezurni@styria-media.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 2

  • 05:13 22. Avgust 2024.

    Tudi motorji ne slovijo po trdoživosti.

  • 18:28 21. Avgust 2024.

    Pa avto ni samo motor v njem ampak tudi karoserija,10 let stare mazde so povečini vse rjaste,zaščita spodaj je slaba,pločevina …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.