Dovolj drugačen od cenejšega brata
DS3 je zvest hišni oblikovalski filozofiji, čeprav določena pravila postavlja na novo. Vizualno se sicer v marsičem naslanja na C3, se pa obenem od tega razlikuje v nekaterih vitalnih detajlih. Prvi je trivratna zasnova, ki je osnova za bolj športen videz, oblikovalci pa so to dovršili še z B-stebričkom v barvi karoserije, ki posnema plavut morskega psa. Zaradi tega je močno predrugačena bočna linija, ki je zaradi konkavnih linij okoli stekel bolj razgibana, kar pa terja davek pri preglednosti nazaj. Več je tudi kroma, ki je osredinjen okoli maske in na boku, obdaja pa tudi držala vzvratnih ogledal in kljuke. Odprtino za zajem zraka obdaja v črno barvo odet osrednji del, posebnost pa predstavljajo še vertikalne LED-diode, ki popestrijo videz vozila in ga naredijo bolj prestižnega. Svoj del k slednjemu doda tudi streha, ki je bila v testnikovem primeru drugačne barve kot preostali karoserijski deli, kar je del personifikacije vozila, ki sicer zahteva doplačilo, je pa dobrodošla.
Med pomankljivosti v uredništvu štejemo pomanjkljivo osvetlitev potniškega prostora, saj so luči nameščene na sredini notranjosti, DS3 pa kljub osvetlitvi predela nog ne premore bralnih lučk. Poleg tega je impulzno zapiranje zgolj voznikove šipe, medtem ko stekel v drugi vrsti ni mogoče odpirati niti bočno. Grajo si zaslužita še prednja sedeža, ki pri pomikanju naprej ne obstaneta na mestu.
Motor odličen, volanski obroč manj
Pod motornim pokrovom se je vrtel 1,6-litrski turbak, znan iz drugih hišnih modelov, ki je plod sodelovanja med PSA in BMW. Ta zdaj zmore 115 kilovatov, kar je glede na 1.165 kilogramov suhe teže več kot dovolj. Zaradi turbotehnologije motor vleče že pri zelo nizkih vrtljajih, kjer je tudi prijetno tih in krotek, na konkreten pritisk na stopalko za plin pa se odzove z basovskim rohnenjem iz športnega izpušnega sistema. Pospeški in zmogljivosti so več kot solidni, nalogo dobro opravljajo tudi zavore in menjalnik. Slabše se odreže le volanski oboroč, ki je še vedno preveč okrepljen in daje premalo informacij o dogajanju pod kolesi. Glede voznih lastnosti je tako, da ima DS3 veliko trše vzmetenje kot C3, je pa res, da je zaradi tega na trenutke preveč trd, obenem pa v ovinkih ne drži tako dobro smeri, kot pričakuješ. Nos namreč rad uide iz začrtane smeri, ESC pa to hipoma hiti popravljat, kar zmanjšuje vozne užitke. Večino s tem povezanih težav bi rešila zapora diferenciala, ki pa bi avto dodatno podražila.
Poraba se je na testu gibala med osmimi in devetimi litri. Je pa tudi res, da ni šlo niti veliko višje niti nižje od tega.
ESC serijski, usnje ne
Enak motiv kot na zunanjosti se ponovi tudi znotraj, saj se ta v marsičem naslanja na videz notranjosti C3, le-to pa nadgradi z mnogimi zanimivimi detajli. Mednje štejemo prisekan volanski obroč z novim logotipom S na osrednjem delu, osrednji del armaturne plošče je odet v všečno klavirsko črnino, ki pa je zelo občutljiva na odtise prstov in prah, prednja sedeža pa sta veliko bolje profilirana in v testnikovem primeru odeta v voljno usnje. Ti pa si zaslužijo tudi grajo, saj prestižni material (še vedno) obdaja le izpostavljene dele, medtem ko so na strani in spredaj odeti v tkanino. Nekoliko moteča je tudi postavitev stikala za ogrevanje sedežev, ki zahteva odvračilo pogleda s ceste, obenem pa voznik nima informacije (prek stikala med merilniki), ali je gretje vključeno ali ne.
Tudi glede ostale opreme ne boste pogrešali (skoraj) ničesar, saj so serijski ESC, avtomatska klima, zmogljivejši avdiosistem, parkirna pomagala, 17-palčna platišča in še kaj bi se našlo. Doplačali boste le za usnje, ki ga cenijo na 1.200 evrov.
DS3 ni poceni avto, vendar to niti ne želi biti. Za višjo ceno želi pričarati predvsem tisto nekonfekcijskost, ki v tem razredu velikokrat manjka. In to po našem mnenju počne zelo uspešno. Je pa tudi res, da bo s ceno 18.300 evrov na naših cestah relativno redek.
Podatki o vozilu: (Citroën DS3 1,6 THP sport chic)
Motor: 1.598cm3
Vrsta: štirivaljni vrstni bencinski
Moč: 115 kW (156 KM)/pri 6.000 vrtljajih na minuto
Navor: 240 Nm/ med 1.400 in 4.000 vrtljaji na minuto
Poraba: 9,4 litra/100 km, 149 gramov CO2
Zmogljivosti: 214 km/h, 7,3 sekunde od 0-100 km/h
Mere (DxŠxV) (v mm):4.x1.782x1.395, medosna razdalja 2.760, prtljažnik (v litrih): 440
Cena: 18.300/19.960 EUR