Kralj slovenskih cest je v četrto ponovno našel samozavest. S 406 centimetri v dolžino je velikan v nižjem razredu zaradi večje širine in spuščene linije tudi med najbolj dinamičnimi avtomobili, znotraj pa kompakten in z velikim prtljažnikom, tako da bodo prevozno sredstvo v njem našle tudi družine.
Oblikovno si zasluži najvišjo oceno. Če bi zakrili diamantni znak, verjetno ne bi nihče pomislil, da gre za clia. Pika na i so številne barvne kombinacije in možnosti personalizacije, ki bodo všeč tako mladim kot starejšim. Testni clio v modri barvi smrkcev je na cesti videti „smrkastično“ in bo kot tak pisan na kožo mladih, medtem ko bela ali rdeča barva umirja in bi lahko bila všeč tudi starejšim, ki so množično vozili prejšnje generacije pri nas najbolj prodajanega modela.
Vsak po svoje
Materiali in kakovost obdelave obetajo trajnost. Zmotila nas je slabše pregledna armaturna plošča z inštrumenti, kjer so stikala tako kot pri predhodniku vedno raztresena po kabini. Največja novost je multimedijski sistem Medianav z vgrajenim velikim sedempalčnim zaslonom na dotik, ki prihaja v drugi stopnji opreme expression. Je enostaven za uporabo, na vhodnem meniju pa voznik izbira le med šestimi glavnimi funkcijami, zato bi morali upravljanje radia, navigacije in drugih možnosti hitro osvojiti tudi starejši in tehnologije manj vešči vozniki.
Testnik je premogel do zdaj najbogatejši paket opreme (Dynamique). Bogato opremljen model ponuja bolj premium občutek, a po drugi strani v primerjavi s stopnjo nižjo opremo ceno vozila, ki velja za izbor množic, dvigne za 1.000 evrov.
Preizkušeni dizel racionalna izbira
Med drugim prinaša dobro avtomatsko klimatsko napravo, uporabno in priročno kartico za prostoročno upravljanje, okrasne elemente zunanjosti in notranjosti, meglenki spredaj, 16-palčna platišča, senzor za dež …
Turbodizelski štirivaljni motor je nekoliko glasen, v prostem teku občutimo vibracije. Najbolj primeren je za vožnjo na relaciji, zaradi ugašanja ob mirovanju na semaforjih in križiščih (star & stop) tudi v mestih, manj pa na avtocesti, kjer ga duši le petstopenjskim menjalnik, ki bolj kot z videzom prepriča z lahkotno uporabo. Turboluknje se ne občuti, dobro pospešuje v nizkih vrtljajih, zato je šviganje po mestih užitek.
Karoserija je kompaktna, kar se pozna, ko boste zapeljali na robnik, podvozje pa omogoča zelo športno vožnjo na ovinkastih cestah. K temu veliko pripomorejo odziven in natančen volan, ki je pohvalno športen, in dobre zavore. Tudi nagiba se bistveno manj kot prej. Glede na preizkušeno smo prepričani, da je rezerva še velika, zato bi lahko na cesto brez težav prenašali še veliko številnejšo konjenico kot v testniku. Se pa trše podvozje hitro občuti na slabših luknjastih cestah, ko trpi udobje na sedežih, ki ni več francosko mehko.
Podatki o vozilu: (Renault clio dynamique energy dCi 90 stop & start)
Motor: štirivaljni, dizelski
Prostornina: 1.461 cm
Najvišja moč: 66 kW (90 KM) pri 4.000 vrtljajih na minuto
Navor: 220 Nm pri 1.750 vrtljajih na minuto
Poraba na testu: 5,0 litra/100 km (mešani cikel), izpust 93 g CO2/km
Zmogljivosti: 181 km/h, 11,7 sekunde od 0 do 100 km/h
Mere (D x V x Š) (v mm): 4.062 x 1.732 x 1.483; medosna razdalja: 2.589
Prtljažnik (v litrih): 300-1146
Cena (v evrih): 15.190 (testnik s popustom)