Država bo s 1. januarjem lastnikom električnih avtov odvzela privilegij, zaradi katerega so doslej na letni ravni imeli še nižje stroške s tovrstnimi vozili.
V skladu s spomladi sprejeto uredbo bodo morali slovenski lastniki električnih avtov od novega leta naprej ob registraciji ali njenem podaljšanju plačevati letno dajatev za uporabo vozil v cestnem prometu, ki so jo bili doslej oproščeni.
Znesek dajatve pa bo še vedno ugodnejši od bencinarjev in dizlov. Končna višina se pri posameznem električnem vozilu in v odvisnosti od kategorije, v katero spada, izračuna glede na njegovo maso.
Za osebne avtomobile (kategorija M1) z največjo dovoljeno maso do vključno 1.750 kilogramov bo ne glede na moč motorja letna dajatev skupaj nanesla okoli 44 evrov, za avtomobile nad to mejo pa 62 evrov.
Slednje je toliko, kolikor plačujejo lastniki osebnih vozil v najnižjem razredu delovne prostornine do 1.350 kubičnih centimetrov.
Kako bi uporabnike obvestil ChatGPT, če bi ga na MZI uporabili
Zaradi prehoda na nov način obračunavanja pa je Ministrstvo za infrastrukturo kar za cel mesec in za vse lastnike vozil odpravilo možnost elektronske oddaje vloge za podaljšanje prometnega dovoljenja in za vlogo za odmero letne dajatve. Na spletni strani eUprave je obvestilo, da elektronske vloge ne bo mogoče oddajati vse do 3. januarja 2025.
Samo obvestilo je zapisano v težko razumljivem jeziku: "Spoštovani uporabniki! Obveščamo vas, da bosta Vloga za podaljšanje veljavnosti prometnega dovoljenja in Vloga za informativni izračun letne dajatve za uporabo vozil v cestnem prometu zaradi uvedbe plačila letne dajatve za uporabo v Republiki Sloveniji registriranih motornih in priklopnih vozil v cestnem prometu tudi za vsa motorna vozila, ki imajo vgrajen samo električni pogonski motor, ponovno na voljo 3. 1. 2025."
Prosili smo ChatGPT, če lahko napiše tako, da bo bolj prijazno in razumljivo za običajnega državljana. Tako je predlagal državnim skrbnikom omrežja:
Dodaten čas in strošek
Za pojasnilo, za kako obširne prilagoditve v že obstoječih bazah podatkov mora iti, da zahtevajo kar enomesečno nedelovanje storitve, smo se obrnili na ministrstvo za infrastrukturo, ki ga vodi Alenka Bratušek. Odgovore še pričakujemo.
Digitalno podaljšanje prometnega dovoljenja sicer pride prav predvsem uporabnikom novejših vozil, ki so po ključu 4+2+2 opravičena vsakoletnega opravljanja tehničnega pregleda, in lahko uporabnik vse uredi kar z domačega kavča ali pisarniškega stola.
Vse, ki veljavnost poteče ta mesec, pa zdaj čaka pot do najbližjega okenca pooblaščenega centra za registracijo vozil, s tem pa tudi dodatne stroške postopka. Podjetja si za storitev podaljševanja registracije vzamejo najmanj 10 evrov.
Mnogi storitve še ne poznajo
Po podatkih Ministrstva za digitalno preobrazbo je zastonjska storitev prek eUprave očitno še precej neznana. Letos je bilo po digitalni poti oddanih okoli 4.600 vlog za podaljšanje prometnega dovoljenja.
Števec na spletni strani navaja, da je bilo v vsem času od vpeljave te možnosti pred nekaj leti digitalno vloženih okoli 45.600 vlog. V zadnjih dveh mesecih je bilo oddanih tudi 509 vlog za informativni izračun višine letne dajatve.