Družinsko vozilo za 10 tisočakov

Foto: Gregor Prebil Fiat qubo Foto: Gregor Prebil Fiat qubo Foto: Gregor Prebil Fiat qubo Foto: Gregor Prebil Fiat qubo Foto: Gregor Prebil Fiat qubo Foto: Gregor Prebil Fiat qubo Foto: Gregor Prebil Fiat qubo Foto: Gregor Prebil Fiat qubo Foto: Gregor Prebil Fiat qubo Foto: Gregor Prebil Fiat qubo Foto: Gregor Prebil Fiat qubo Foto: Gregor Prebil Fiat qubo Foto: Gregor Prebil Fiat qubo Foto: Gregor Prebil Fiat qubo Foto: Gregor Prebil Fiat qubo Foto: Gregor Prebil Fiat qubo
Qubo daje videz dostavnika, a je bolj kot to družinska alternativa puntu, saj za deset tisočakov ponuja večji prtljažnik, prostornejšo notranjost ter višje in preglednejše sedenje. Del opreme je tudi sistem ESC in klima.
Oglej si celoten članek

Fiat quba smo nazadnje preizkusili po predstavitvi pred štirimi leti. Pri klasični različici se ni spremenilo nič, le poimenovanje opreme je drugačno. Je pa qubo bogatejši za robustnejšo različico trekking, ki je na voljo le v dveh dizelskih izvedbah in je cenovno uvrščena 1.500 evrov nad osnovnim paketom active.

Mi smo preizkusili klasično različico, ki jo je v nasprotju s prvim testom z dizelskim agregatom poganjal 1,4-litrski atmosferski bencinski motor.

Prilagodljiva kocka

Qubo je plod sodelovanja s Peugeotom in Citroënom. Kljub temu je Italijan s poudarjenimi blatniki in "nasmejanim obrazom“ samosvoj izdelek, ki z obliko kocke takoj vleče vzporednice z uporabnostjo.

Foto: Gregor Prebil Fiat qubo

Prostornost je njegov najmočnejši adut. Prostora za noge je na vsakem sedalnem mestu dovolj, še več ga je nad glavo. Na zadnje sedeže se vstopa skozi ročno pomična drsna vrata, ki tvorijo veliko odprtino. To bi utegnili ceniti starši z majhnimi otroki, ki jih morajo posedati v otroške sedeže. Tudi prtljažnik je v primerjavi s puntom večji in meri 329 litrov. Zaradi višine je mogoče prevažati večje predmete, tisti, ki mu to ni dovolj, lahko podre zadnjo klop ali pa celo odstrani zadnje sedeže. Tako z 2.500 litri prostora dobimo uporabnost dostavnega vozila. Tudi sopotnikov sedež je lahko poklopljiv, kar omogoča prevoz daljših predmetov do 2,5 metra. Slabost prtljažnika so težka in velika vrata, ki zahtevajo, da voznik parkira vsaj meter od zidu, da se popolnoma odprejo. Stranska vrata so slabše izolirana in se zapirajo glasno, potniki na zadnji klopi pa nimajo možnosti odpiranja oken s stikalom, pač pa se s pomočjo zatiča le priprejo v stran.

Ponuja le osnovno opremo

Voznikovo okolje je prej podobno tistim v dostavnih kot osebnih vozilih. Na srečo so to pri Fiatu razbili z uporabo barv na sedežih, ki popestrijo potniški prostor. Volanski obroč je sicer usnjen, a preveč položen in velik, tudi vrtenje na mestu zahteva naprezanje mišic. Samodejne klimatske naprave ni na seznamu doplačil. Sedi se visoko in zelo pregledno, testnik je imel tudi parkirna tipala, vredna 210 evrov, ki olajšajo vzvratno parkiranje. Pogrešali smo multifunkcijski volan, saj se je treba za upravljanje avtoradia stegovati na sredinsko konzolo, tudi tempomat boste iskali zaman. Je pa del dodatne opreme, za 360 evrov, sistem ESC, tudi prednja sedeža sta lahko za doplačilo ogrevana (210 evrov).

Foto: Gregor Prebil Fiat qubo

Okreten, a počasen avtomobil

V praski je to zelo okreten avtomobil. Za obračalni manever potrebuje 10,5 metra. Vzmetenje je prilagojeno udobju, v krožišča ni priporočljivo vstopati hitro, saj bo potnike zadaj pošteno premetavalo, avto pa se močno nagiba. Masa 1.240 kilogramov se je v testu izkazala za zahteven zalogaj. Vzrok je skromni 1,4-litrski bencinski agregat s 54 kilovati moči in navorom, ki je pri nizkih vrtljajih zelo anemičen. Pospeški so dolgi, prehitevanje zahtevno in dolgotrajno, prehitevanje tovornjaka že skoraj nevarno, če cesta ni povsem prazna. Bolje se motor izkaže na avtocesti, kjer sicer dolgo pridobiva hitrost, ko pa dosežemo 130 kilometrov na uro, se peljemo tiho in udobno, brez poskakovanja, kot pri kombiniranih vozilih. Moč se na cesto prenaša s petstopenjskim ročnim menjalnikom. Poraba na avtocesti pri 130 kilometrih na uro v peti prestavi je 7,5 litra, v mestih slab liter večja, v povprečju pa smo izmerili osemlitrsko porabo. Slaba točka bencinskega agregata so tudi veliki izpusti ogljikovega dioksida.

Foto: Gregor Prebil Fiat qubo

Je pa njegova prednost cena, ki je od poskočnejšega osnovnega dizla s 75 konjskimi močmi nižja za 2.040 evrov, od zmogljivejšega dizla s 95 konjskimi močmi pa že skoraj tri tisočake. Prav cena je ob prilagodljivosti in prostornosti najmočnejši argument za nakup, saj z bogatejšim paketom opreme in vsemi dodatki, ki jih je imel testnik, skupaj s popustom v višini tri tisoč evrov komaj preseže deset tisočakov.

Podatki o vozilu: fiat qubo 1,4 8v dynamic
Motor: bencinski, štirivaljni
Prostornina: 1.360 cm³
Največja moč: 54 kW (74 KM) pri 5.200 vrt./min
Največji navor: 118 Nm pri 2.600 vrt./min.
Testna poraba: 8,0 litra/100 km (mešani cikel), izpust 152 g CO2/km
Zmogljivosti: 155 km/h, 15,2 sekunde od 0 do 100 km/h
Mere (D x Š x V) (v mm): 3.978 x 1.716 x 1.803, medosna razdalja 2.513
Prtljažnik: 329 litrov
Cena: 10.010 evrov (testni z dodatno opremo in 3.000 evri popusta)

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 2

  • 18:18 3. November 2013.

    Fiat je povsem "zaspal". Modela Punto in bravo sta že ostarela... <br />Konkurenca je krepko pred to znamko.<br />Kvaliteta pa …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.