Čeprav gre za korejsko znamko, je že dolgo jasno, da gre za avtomobil, ki je razvit, oblikovan in proizveden v Nemčiji ter s tem prilagojen evropskim voznikom.
i30 je najbolj prodajan hišni model, druga generacija pa prinaša velike spremembe tako z oblikovalskega kot tehnološkega stališča.
Približali so ga k asfaltu
V zahtevni C-segment vozil se podaja s povsem novim nosom vozila, s prepoznavnimi valovitimi žarometi, podprtimi z dnevnimi LED-svetili, ki lahko hkrati prilagajajo kot svetlobe. S preostalih modelov je znana velika šestkotna maska, novost so valovite kromirane vzdolžne prečke, v oči bodejo nova svetleča platišča. Razgibano zunanjost kompaktnega modela s kupejevskimi elementi, ki je v primerjavi s predhodnikom za 10 milimetrov približan tlom in zato zelo aerodinamičen, se končuje s strmo padajočim zadkom s strešnim spojlerjem in žarometi, ki se zajedajo globoko v visoke boke vozila.
Več centimetrov za več udobja
Vse našteto govori v prid notranjemu udobju, ki je skrojeno po vzoru večjega i40. Sedeži že na prvi pogled ponujajo veliko opore, pri Hyundaiu pravijo, da so korak naprej naredili pri materialih in kakovosti obdelave. Pomemben podatek se nanaša na prostornino prtljažnega prostora, ki je s 340 povečan na 378 litrov, oziroma za 11 odstotkov v primerjavi z modelom, ki se poslavlja iz prodajnih salonov. S preklapanjem zadnje klopi ga je mogoče povečati na še bolj uporabnih 1316 litrov.
Hyundai tudi i30 ponuja s štirimi stopnjami opreme, še naprej pa naj bi bili najbolje prodajani vstopni različici Life in Comfort, ki sta do zdaj predstavljali 80 odstotkov prodaje. Že v osnovi so vse različice na voljo s šeststopenjskim menjalnikom in sistemom ESC ter šestimi varnostnimi blazinami, kar je lep obet pred prihajajočimi testi trčenje EuroNCAP, kjer tudi zaradi trdnosti karoserije in dejstva, da si je mogoče omisliti tudi zračno blazino za kolena voznika, obetajo najvišjo oceno pet zvezdic.
Obetajo si 5 zvezdic na EuroNCAP
Novinec ponuja kopico tehnologij, povezanih z varnostjo in varčnostjo. Podvozje so dodatno oplemenitili s sistemom Flex Steer, ki je na voljo za doplačilo. Voznik s pomočjo stikala na volanskem obroču prilagaja način odzivanja volana trenutnim voznim razmeram, in sicer s tremi režimi comfort, normal in sport. S področja varnosti ima i30 statično luč za osvetljevanje ovinka, pri pomoči pri parkiranju pa je pod logotip v zadku vgrajena in pred umazanijo zaščitena kamera, ki sliko prikazuje v vzvratnem ogledalu. Vozniku sta med drugim v pomoč še dva med vozniki priljubljena sistema, HAC za vzdrževanje avtomobila ob mirovanju ob speljevanju navkreber in ESS sistem za zaviranje v sili, ko se vozniku v kritični situaciji ob zaviranju samodejno prižgejo utripalke.
Hyundai nadaljuje tudi razvoj lastne dizelske tehnologije z oznako Blue Drive, ki vključuje sisteme in tehnologije za zniževanje porabe in emisij. Porabo znižuje sistem samodejnega ugašanja in zagona motorja pri mirovanju ISG (Idle Stop&Go) ter pameten akumulatorski sistem (Smart battery Power Management), ki izrablja regeneracijo zaviranja. Nižjo porabo so zagotovili z aerodinamičnimi prijemi in pnevmatikami z nizkim uporom ter tudi s podaljšanimi prestavnimi razmerji šeststopenjskega ročnega menjalnika od tretje do šeste prestave.
Trije bencinski in trije dizelski motorji
Na dizelski strani so 1,4-litrski CRDi s 66 kilovati (90 KM) ter 1,6-litrska agregata z močjo 81 kilovatov (110 KM), oziroma 94 kilovatov (128 KM). Slednji po tovarniških podatkih porabi povprečno 3,7 litra goriva na 100 prevoženih kilometrov, v zrak pa izpusti 97 gramov škodljivega CO2 na prevožen kilometer.
Cene za vstopni bencinski model se začnejo pri 13.990 evrov, najcenejši dizel stane 15.790 evrov. Uvoznik načrtuje, da bo letos skupaj s karavanom, ki prihaja v naslednjih mesecih, prodal okoli 500 primerkov modela i30.