Človeštvo je po naključju iznašlo že kar nekaj velikih stvari. Denimo antibiotik penicilin, mikrovalovno pečico, trak "na ježka", teflon, vulkanizirano gumo, viagro, radioaktivnost in celo coca colo.
Ford focus RS nove generacije je k tem naključnim dosežkom dodal še svoj skromni prispevek "drift mode", ki ga omogoča njegov štirikolesni pogon. Eden od glavnih inženirjev Tyrone Johnson je za revijo Motoring razkril, da so možnost delovanja štirikolesnega pogona na način, da omogoča praktično vsakomur drseti bočno, odkrili po naključju, ko so razvijali in pilili način prenosa 257 kW (350 KM) moči iz 2,0-ecoboost motorja na kolesa. Kot je znano, lahko focus do 70 odstotkov moči prenese na zadnji kolesni par, zato je sposoben simulirati vožnjo z zadnjim pogonom.
Vse se je začelo tako, da sta dva inženirja, prvi s prenosnikom v naročju na sovoznikovem sedežu, drugi pa za volanom pilila nastavite pogona. "In potem sta se pogovarjala in reče prvi 'no pa naj poskusim še tole', pa reče drugi 'to je pa prav fino, daj mi še malce več' in potem mu prvi res da in potem drugi reče 'to je pa presneto fino,'" je približen potek razkritja ponazoril Johnson.
Ko so glavnemu razvojniku RS-a Raju Nairju pokazali, česa bi bil lahko zmožen RS, je ta nemudoma zahteval, da funkcijo vključijo v serijsko proizvodnjo in jo promovirajo kot eno ključnih lastnosti avta.
dezurni@zurnal24.si