Na Hrvaškem sestavljajo predlog Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o varnosti cestnega prometa; javni posvet je bil prejšnji teden zaključen, pišejo hrvaški portali.
Strožje kazni
Predlog med drugim povečuje kaznovanje za najtežje prometne prekrške, za povratnike uvaja novost kot je odvzem vozila. V prihodnje bi lahko brez avtomobila ostali vozniki, ki so bili dvakrat kaznovani in so jih spet ujeli pri težjem prekršku, kot je prekoračitev hitrosti za več kot 50 km/h, prevoženi rdeči luči, vožnji v nasprotno smer, če vozijo opiti ali pod vplivom drog. Vozila bi bila takšnim voznikom odvzeta do pravnomočno končanega sodnega postopka, nastale stroške bi moral nositi voznik prekrškar.
Za najtežje prometne prekrške naj bi se znatno povišale tudi denarne kazni, in sicer s sedanjih pet do 15 tisoč kun (670 do 2.000 evrov) na deset do dvajset tisoč kun (1.350 do 2.700 evrov). Poleg tega naj bi takšni prekrškarji ostali tudi brez vozniškega dovoljenja, in sicer pol leta, leto ali dve leti - odvisno od narave prekrška in števila svojih "povratkov". To pa še ni vse, poleg tega bi se jim tudi podvojilo število kazenski točk.
Predlagatelji zakona pri tem izpostavljajo, da sedanje zagrožene kazni pri povratnikih niso bile učinkovite in jih je zato potrebno tako drastično povečati.
Lansko leto je na hrvaških cestah umrlo 317 ljudi, kar je 14 manj v primerjavi z letom prej, a še vseeno daleč od tega, kar si Hrvaška želi in zastavlja kot svoj cilj. V Evropski uniji so Hrvati na samem dnu po številu mrtvih na cestah. Odstotek števila mrtvih na cedstah na milijon prebivalcev v EU v letu 2017 znaša 49, na Hrvaškem 80.
Starejši vozniki na nogah
Med predlogi za spremenjeni zakon so tudi obvezni zdravniški pregledi za voznike, ki podaljšujejo svoje vozniško dovoljenje po 67. letu starosti. Predlog smatrajo za diskriminatoren. Eden izmed predlogov je tudi, da bi starše, ki nepravilno prevažajo svoje otroke, prijavili pristojnemu centru za socialno delo.
Niso pa vsi predlogi kaznovalne narave; med drugim je med njimi tudi predlog uvajanja skandinavskega modela, po katerem bi se višina kazni računala glede a prihodke storilca, poleg tega gre eden izmed predlogov v smeri nagrajevanja voznikov, ki so pet ali več let brez prometnega prekrška; takšni naj bi dobili popuste pri registracijah in cestninah.
Predlogi:
1. Odvzetje vozila za povratnike najhujših prometnih prekrškov do pravnomočnosti sodnega postopka.
2. Bistveno povišanje denarnih kazni za prekrške, najvišja bi znašala dvajset tisoč kun (2.700 evrov).
3. Odvzem vozniškega dovoljenja za prevožno rdečo luč, zaradi vonje pod vplivom alkohola, ... od enega do 24 mesecev.
4. Povečane kazni za uporabo mobilnega telefona in za neuporabo varnostnega pasu na 1.500 oziroma tisoč kun (202 oziroma 135 evrov).
5. Dvojno povečanje kazenskih točk za najtežje primere kršenja cestnih predpisov.
6. Bistveno povišane kazni za prekrške, kot so neupoštevanje prednosti, neustavljanja na prehodu za pešce ... Takšni vozniki bi poleg denarne kazni za nekaj časa ostali brez vozniškega izpita.
7. Jasno definirana potrebna varnostna razdalja (pravilo dveh sekund) na avtocestah.
8. Možnost brezplačnega preverjanja stanja vozniških dovoljenj na strani notranjega ministrstva.
9. Opravljanje izpita naj bi se snemalo, posnetke pa hranilo leto dni.
10. Obvezen zdravniški pregled za voznike, ki po 67. letu podaljšujejo vozniško dovoljenje.
Predlagam da članke ki jih pišejo Hrvati preveri kateri od slovenskih sodelavcev, ker nismo enotna država. In minilo je kar …