DPF filter: kaj početi z njim in česa nikar

Foto: BMW DPF fliter, bmw, filter trdnih delcev
Foto: BMW DPF fliter, bmw, filter trdnih delcev
Vozite dizelski avtomobil s filtrom trdnih delcev? Kaj to je, kako ga vzdržujete in kako veste, da se vam je zamašil.
Oglej si celoten članek

Filter trdnih delcev, bolj znan s kratico DPF, je standardni del dizelskih avtomobilov postal leta 2009, ko so proizvajalci le z njegovo pomočjo lahko dosegli merila euro 5 za izpuste škodljivih snovi. V tem primeru govorimo predvsem o preprečevanju izpusta saj, ki slabo vplivajo na naša pljuča in zdravje nasploh. Seveda ga na številnih, predvsem dražjih avtomobilih najdete tudi že več let pred tem.

Avto Prazen rezervoar povzroča škodo

Filter trdnih delcev je naprava, ki je ključnega pomena pri čiščenju izpušnih plinov, saj zadržuje trdne delce v obliki saj in pepela. Gre za keramični material s porozno satasto strukturo, ki uspešno zadrži saje, ko pa se napolni, potrebuje regeneracijo, ko saje zgorijo v ogljikov dioksid in vodo.

Foto: BMW DPF filter

Kaj lahko filter uniči?

Nepravilen odnos in opuščeno vzdrževanje filtra trdnih delcev je lahko tudi vzrok za precej draga popravila. Pogost vzrok za zamašitev filtra trdnih delcev so predvsem številne kratke vožnje z nizkimi hitrostmi, ko se med postopkom zgorevanja goriva tvori veliko saj, sistem pa ne more izvesti regeneracije filtra, drugi pogosti vzrok pa je pomanjkljivo in neustrezno vzdrževanje. Filter se lahko zamaši tudi zaradi uporabe neustreznega motornega olja, spremembe karakteristik motorja s »čip tuningom«, slabega goriva in celo pogoste vožnje z nizko ravnijo goriva v posodi.

Upoštevate? Dajte 15 minut avtu mir, da opravi svoje

Kako prepoznate zamašen filter trdnih delcev? Če ne drugače, vas bo na to z ustrezno oranžno opozorilno lučko na armaturni plošči obvestil sistem. Ko lučka zasveti, je filter verjetno povsem zamašen in potrebno bo čiščenje. Drugi znaki zamašenega filtra so izguba moči motorja in počasnejši pospeški ter prehod motorja v zasilno delovanje. Glede na to, da se v njem nabirata dve vrsti delcev, saj in pepel, sta tudi postopka čiščenja dva.

Regeneracija

Prvi je regeneracija. Med tem postopkom saje zgorijo v ogljikov dioksid in vodo, za kar mora avtomobil nekaj časa voziti pod konstantno obremenitvijo. Obstajata dve vrsti regeneracije, pasivna in aktivna. Pasivna poteka tako, da voznik sploh ne ve zanjo, saj poteka med normalno obremenitvijo motorja med vožnjo. Načeloma je pasivna regeneracija dovolj, da filter ostaja čist, ne pa vedno.

Foto: Audi DPF filter

Tedaj je potrebna aktivna regeneracija. Ta je potrebna predvsem tedaj, ko motor ne ustvari dovolj visoke temperature za postopek pasivne regeneracija, zato je potrebno dodatno ogrevanje izpušnega sistema. To nekateri proizvajalci dosežejo s spremembo parametrov motorja, ko se valje vbrizga več goriva, drugi pa dodatno gorivo vbrizgajo neposredno v izpušni sistem, potem pa ga vžge oksidacijski katalizator. V vsakem primeru gre za to, da se v izpušnem sistemu korenito dvigne temperatura.

Drugi postopki

V skrajnem primeru je potrebna menjava filtra trdnih delcev, ki pa je zelo drag, zato se je pojavila tudi vrsta postopkov za naknadno regeneracijo filtra. Eden od teh je, da se avtomobil priključi na diagnostični računalnik in motor prestavi v določen režim dela, ko poteče regeneracija filtra, drugi pa je kemijsko čiščenje.

Avto Izjemen napredek na področju filtracije zraka v kabini

Nekateri uporabijo tudi tretjo metodo, ki pa je povsem nezakonita. Z izpušnega sistema namreč povsem odstranijo filter trdnih delcev, potem pa s pomočjo računalnika motor zavedejo, da deluje, kot da bi ga imel. V tem primeru je seveda avtomobil tehnično neustrezen, ne more opraviti tehničnega pregleda in ga je v skladu z zakonom treba umakniti iz prometa.

DPF filter

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 9

  • 15:49 8. Maj 2021.

    Slednje naredijo idioti, ki se pozvizgajo na okolje zdravje ostalih voznikov, kolesarjev in pescev. Vdihavanje teh trdih delcev je zelo …

  • 14:30 8. Maj 2021.

    Zakonito je plačat 1-2k€ za nadomestnega. Bruh.

  • 07:29 8. Maj 2021.

    Odstraniš DPF in avto takrat šele dejansko zaživi! Takoj vsaj pol litra manjša poraba in pridobi 30% moči. Jaz sem …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.