Časi, ko smo lahko v avtomobilih shajali brez klimatske naprave ali električnega pomika stekel, so verjetno pri večini voznikov pozabljeni, zato si tudi avtomobilski nizkocenovniki ne morejo več privoščiti vsaj osnovnih sistemov in bolj privlačnih linij. Enako velja za Dacio, ki je voznikom ponudila, da osnovne, zelo špartanske modele, oplemenitijo z doplačljivimi dodatki.
Znotraj razkošje centimetrov
V petsedežniku je osnovnega prtljažnega prostora ogromnih 827 litrov, s podiranjem sedežev pa dobimo že tovornih 2.617 litrov. Pri testnem sedemsedežniku, za dva dodatna sedeža je treba doplačati 500 evrov, je osnovnega prostora skromnih 207, s sklopljenima zadnjima sedežema naraste na 643 litrov, v celoti pa na 1.861 litrov Na šestem in sedmem sedežu se preizkušeno lahko brez težav vozita tudi dva odrasla potnika. Dodatno uporabnost povečujejo številna odlagališča, a je tudi v testniku z vso dodatno premo zeval prostor med sedežema, kjer konkurenca ponuja predale, lodgy pa ima večjega na vrhu armaturne plošče. Zelo smo pogrešali rolo v prtljažniku, saj vsak vidi, kaj prevažamo v zadku, prihaja pa le v kombinaciji s petimi sedeži.
Šele laureate ponuja dovolj, a ne ESP-ja
Lodgy naj bi za Dacio pomenil preboj naprej tudi po tehnološki plati, a je za to potrebno izbrati najvišjo opremo laureate in še dodatke. Materiali niso tako kakovostni kot pri scenicu, tudi obdelava in vgradnja je slabša, ni pa slaba. Laureate serijsko prinaša 15-palčna platišča, klimatsko napravo, meglenke in električni pomik stekel spredaj, testnik pa je imel kopico dodatkov. Osrednji element je multimedijski sitem MediaNAV, ki stane dodatnih 400 evrov, prinaša pa obvolanske ročice za upravljanje z avtoradiem, velik barvni ekran na dotik, ki je enostaven za uporabo, podpira pa tudi dobro navigacijo. Dodatnih 200 evrov nanesejo še parkirna tipala na zadku, ki so nujen pripomoček, čeprav je vozilo zaradi velikih steklenih površin in vzvratnih ogledal pregledno na vse strani. 50, oziroma 100 evrov nanesejo še usnjen volanski obroč in električni pomik stekel zadaj, doplačati je treba celo za sitem ESP (250) evrov, za katerega menimo, da bi moral biti zaradi varnosti del standarne opreme in ne med doplačili
Veliko nesmislov
Čeprav ekran na dotik nadomešča veliko stikal na armaturni pološči, so ta postavljena nelogično. Stikala za klimo so postavljena prenizko. Sedi se visoko in pregledno, v ovinkih pa manj udobno, saj je premikanja zadnjice kar precej. Pomanjkanje izolacije karoserije se pri vožnji na avtocesti pozna, saj je znotraj hrupno, v potovalni prostor se veliko hrupa prenaša tudi zaradi glasnega in tresočega motorja. V mrzlih dneh se z zmogljivostjo ni izkazala niti klimatska naprava, ki potrebuje celo večnost, da ogreje spodnji del telesa.
Podvozje udobno, agregat odličen
Če odmislimo nagibanje v ovinkih zaradi visoke karoserije, pa je vzmetenje zelo udobno, kar je pravzaprav pisano na kožo družinskim potovanjem, vzmetenje pa dobro požira tudi večje luknje in vožnjo čez ležeče policaje. Hvalimo motor, preizkušeni 1,5-litrski turbodizel, ki ima tri konjske moči manj kot pri Renaultu, a je tudi s 107 konjskimi močmi odziven in prepričljiv pri pospeševanjih. Dobro se mu poda tudi ročni šeststopenjski menjalnik, ki pa bi lahko bil postavljen nekoliko višje. Slabše se z zaviranjem v sili spopadajo zavore, ki bi lahko bile zmogljivejše. Grajamo tudi le tri zvezdice na neodvisnih testih trčenj Euro NCAP.
Glavni adut smo privarčevali za konec. Ceno. Najbolje opremljen in zmogljiv lodgy stane 14.900 evrov, kar je za konkurenco nedosegljivo nizko. Z vsemi dodatki je testnik stal 16.360 evre.
Podatki o vozilu: Dacia Lodgy 1.5 dCi Laureate
Motor: 1.481 cm3
Vrsta: štirivaljni turbodizelski
Moč: 79 kW (107 KM) pri 4.000 vrtljajih na minuto
Navor: 240 pri 1.750 vrtljajih na minuto
Menjalnik: ročni, šeststopenjski
Poraba: 6,2 l /100 km, 116 gramov CO2
Zmogljivosti: 175 km/h, 11,6 sekunde od 0 do 100 km/h
Mere (DxŠxV) (v mm): 4.419 x 1.814 x 1.510, medosna razdalja 2.685
Prtljažnik (v litrih): 207-634-1.861
Cena: 14.900 € (laureate), 16.360 € (testni)