Pri AMZS, oziroma njihovem partnerskem klubu ADAC, so spet pripravili test letnih gum, ki pa je bil tokrat nekoliko drugačen. Poleg gum za majhne avtomobile so namreč preskusili tudi 16 gum za lahka gospodarska vozila oziroma dostavnike v dimenziji 215/65 R16 C, in prišli do zanimivih rezultatov.
Med šestnajstimi preskušenimi gumami za dostavnike jih je namreč kar devet osvojilo le eno zvezdico, ki izraža skupno oceno "ni priporočljivo", na spodnjem delu ocenjevalne lestvice pa so bile tudi ostale. Dve sta prejeli dve zvezdici in sta "priporočljivi z omejitvijo", pet pa jih je "priporočljivih" s tremi doseženimi zvezdicami od petih možnih. Na testu so bile sicer vse gume preskušene po enakih merilih, preskuševalci pa so ocenili njihove vozne lastnosti, varnost, zaviranje na suhi in mokri podlagi, vzdolžno in prečno splavanje, vodljivost in bočno vodljivost na mokri podlagi. Poleg tega so izmerili tudi glasnost in obrabo gum ter porabo goriva.
Petnajst gum slabih na mokrem
Kar petnajst gum se je zelo slabo obneslo na mokri podlagi, med njimi pa je bilo tudi pet najboljših, kar pomeni, da je to očitno največja slabost gum za dostavnike. Continentalov guma contivancontact 200 je bila slabša tudi na suhi podlagi. Na mokri podlagi sta se sicer najbolje obnesli gumi z vrha seznama, Apollova guma alltrust in Goodyearova guma efficient grip cargo, a je Goodyearova guma pred popolno obrabo prevozila dvakrat toliko kilometrov kot Apollova, podobne razlike pa so bile tudi drugje. Gume z oceno "ni priporočljiva" so imele največ težav z vodljivostjo na mokri podlagi, štiri pa tudi med zaviranjem.
Najmanj se je obrabljala Savina guma trenta 2, ki je prevozila kar 81.000 kilometrov, a je bilo tudi povprečje tovornih gum z 49.000 kilometri precej više kot pri gumah za osebne avtomobile. Iz podatka, da se vse slabo obnesejo na mokri podlagi, boljše pa so pri obrabi, nakazuje na usmerjenost proizvajalcev v trpežnost njihove konstrukcije na račun voznih lastnosti.
Čemu preskus "tovornih" gum
Zakaj so se pri AMZS odločili za preskus gum za dostavnike, je pojasnil urednik Motorevije Blaž Poženel: "Morda se bo kdo spraševal, zakaj smo se odločili za preskus "tovornih" gum, s katerimi vozniki osebnih avtomobilov praviloma nimamo opravka. Razlogov je več. Eden je dejstvo, da je s takšnimi gumami lahko opremljen marsikateri potniški dostavnik, ki ga vozniki uporabljajo za zasebne namene, uporabljajo pa jih tudi avtodomi in potniški kombiji, ki jih različna podjetja in posamezniki uporabljajo za komercialni prevoz potnikov. Takšni kombiji so na primer VW multivan, renault trafic ali večji renault master. "
Dodal je še: "Drugi razlog za test "tovornih" gum je v tem, da je dostavnikov s temi gumami na cesti veliko in da praviloma ne vozijo nič počasneje ali previdneje kot osebni avtomobili. Kot tretji razlog lahko navedemo izbiro: čeprav so "tovorne" gume (z oznako C kot Cargo) zasnovane tako, da omogočajo večjo nosilnost oziroma obremenitev, lahko gume z večjo nosilnostjo najdemo tudi med "osebnimi" – te imajo oznako XL."
... katastrofalne gume?k kak pa kaj ceste? aja..,te so naj...najsuper v celi Evropi...spet reklama za dago Savo?.,,bo še kar ostalo …