Dostava ljudi in paketov tudi v Sloveniji postaja hibridizirana

Foto: Andrej Leban Ford tourneo custom Foto: Andrej Leban Ford tourneo custom Foto: Andrej Leban Ford tourneo custom Foto: Andrej Leban Ford tourneo custom Foto: Andrej Leban Ford tourneo custom Foto: Andrej Leban Ford tourneo custom Foto: Andrej Leban Ford tourneo custom Foto: Andrej Leban Ford tourneo custom Foto: Andrej Leban Ford tourneo custom Foto: Andrej Leban Ford tourneo custom
Hibridni kombi za prevoz ljudi ali tovora je sedaj na voljo tudi v Sloveniji. Obljublja boljši izkoristek in nižje stroške vzdrževanja.
Oglej si celoten članek

Uvoznik za znamko Ford v Sloveniji nam je predstavil novost, ki pomeni simbolični prehod v naslednjo dobo gospodarskih vozil. Ford tourneo custom (potniški) in transit custom (tovorni) sta namreč po novem na razpolago s hibridnim pogonom. In če to novost predstavi znamka, ki ima v evropskem merilu primat med gospodarskimi vozili, potem je to gotovo šele začetek nekega pomembnega trenda, ki mu bodo gotovo sledili tudi drugi.

Ford pa že intenzivno in v realnem prometu testira priključnega hibrida med dostavniki, za leto 2021 pa je že napovedan tudi povsem električni dostavnik, ki ga sicer nekatere druge znamke (recimo Nissan že imajo). Elektrifikacija torej z velikimi koraki zajema tudi področje najbolj prodajanih dostavnikov oziroma velikih potniških vozil. 

Foto: Andrej Leban Ford tourneo custom

Skoraj za desetino zmanjšana poraba, več udobja

Pogon mehkega hibrida je pri Fordu na voljo z obema različicama dvolitrskega dizelskega motorja, torej tako pri 96 kW (130 KM) kot 136 kW (185 KM), a le za ročni menjalnik.

Bistvo tehnologije je elektromotor oziroma generator, ki razen pri hladnem zagonu v celoti prevzame funkcijo zaganjalnika. Z dizelskim motorjem je povezan prek jermena ooziroma ročične gredi. Ko kombi zavira, generator proizvedeno električno energijo shranjuje v namensko litij-ionsko baterijo, pa tudi v klasično 12 V baterijo. 

Elektromotor ni mišljen kot samostojna pogonska enota, temveč predvsem kot pomočnik glavnemu motorju. To pomeni, da nudi pomoč pri speljevanju s 55 Nm dodatnega navora in prevzema nase delovanje neključnih porabnikov energije. Po zagotovilih Forda je lahko zato še posebej v mestih, kjer je veliko speljevanja in ustavljanja, poraba znižana za do osem odstotkov.

Kmalu naj bi sistem že posodobili, tako da bo omogočal "jadranje" pri višjih hitrostih. Sedaj se namreč zaradi hibridnega pogona dizel izklaplja le v primeru režima start&stop, in sicer ko je vozilo še v gibanju do hitrosti 12 km/h. Hibridna tourneo in transit custom imata sicer vzporedni 48 V in 12 V tokokrog, zato je vgrajen tudi transformator. Litij-ionska baterija je pod sopotnikovem sedežem in skozi celotno življenjsko dobo vozila ne potrebuje nikakršnega servisiranja, zagotavlja znamka. 

Foto: Andrej Leban Ford tourneo custom Foto: Andrej Leban Ford tourneo custom

Bdi tudi nad prikolico

Sicer pa sta bila transit in tourneo custom za novo modelno leto posodobljena z nekaterimi asistenčnimi sistemi. V primeru tovarniško nameščene vlečne naprave je sedaj asistent Blis+ sposoben pokrivati nevarnosti mrtvega kota skozi celotno dolžino kombija in vlečnega vozila. Modela sta dobila tudi samodejno asistenco za parkiranje. 

Foto: Andrej Leban Ford tourneo custom

Cena kombija s hibridnim pogonom je trenutno za 1.000 evrov dražja kot pa če ga ne bi imel, verjetno pa bo razlika v prihodnosti še zmanjšana. Pri potniškem tourneu je hibridni motor na razpolago le od opreme titanium dalje in sicer za najmanj 36.880 evrov. Cene za transit customa sicer še niso uradno objavljene, a bodo gotovo primerljive.

Uvoznik pričakuje, da se bo za hibridno različico na začetku opogumilo do deset odstotkov kupcev, nato pa naj bi delež narasel vse do četrtine, ko bo premagan strah pred novostjo in bodo prišle v ospredje pozitivne lastnosti, predvsem znižanje stroškov za gorivo. Sam hibridni sistem sicer praktično ne vpliva na skupno maso in nosilnost vozila. 

andrej.leban@zurnal24.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.