Dolgo pričakovani test učinkovitosti električnega nizkocenovnika

Foto: Saša Despot
Foto: Saša Despot
Po zelo slabih ocenah na testu varnosti, so pri Dacii z nestrpnostjo čakali rezultate drugega, bolj zelenega testa organizacije, kjer so ocenjevali učinkovitost nizkocenovnega električnega modela spring.
Oglej si celoten članek

Uvod za nizkocenovnika ni bil dober, saj so pri organizaciji EuroNCAP 100-odstotno električni dacii spring namenili zgolj eno zvezdico za varnost. Zdaj so pri znamki nestrpno čakali na rezultate testov Green NCAP, kjer so izvedli teste po posodobljeni in izboljšani ocenjevani shemi za leto 2022. Test bi moral biti zanimiv tudi za slovenske kupce vozil, saj je Dacia v prvi polovici leta pri nas prodala več kot 70 električnih springov.

Dacia Uradno: tako poceni je električna dacia spring

Foto: Saša Despot Dacia Spring

Spomnimo, Daciin električni model je kompaktno mestno vozilo z zasnovo SUV. Močno se naslanja na Renaultov kitajski izdelek city K-ZE, ki je že sam po sebi derivat problematičnega kwida, ki ga Renault že nekaj let prodaja v Indiji in Braziliji. Kot smo ugotovili na testu, njegova skromna moč 33 kW (45 KM) omejuje dinamične lastnosti, a bo všeč tistim, ki iščejo funkcionalno, čisto, učinkovito in cenovno ugodno individualno urbano mobilnost in spregledajo nekatere varnostne komponente.

Prvi pri nas Šele predstavljen, pa ima električni superstroj že slovenske tablice

Zaradi povsem električnega pogona in nizke teže je Daciin kompaktni mestni avtomobil na teste Green NCAP prejel maksimalno število zvezdic (5), s porabo energije pod najvišjim pragom točk Green NCAP. V neodvisni organizaciji sicer poudarjajo tudi, da se je na avtocestnem testu poraba močno povečala. 89 odstotkov energije, črpane iz omrežja, je na voljo na izhodni strani baterije, kar kaže na učinkovit proces polnjenja in praznjenja. Najvišja hitrost springa je omejena na 125 km/h.

Foto: Saša Despot Dacia Spring

Jogger Spoznajte novo dacio za sedem potnikov

Green NCAP je objavil tudi specifikacije testiranega vozila. Tako je imel spring pnevmatike dimenzij 165/70R14 z nosilnostjo in hitrostnim indeksom 81H. Deklarirana kapaciteta baterije je 26,8 kWh, deklariran doseg springa pa skupaj 230 kilometrov, oziroma 314 kilometrov v mestni vožnji. Njegova deklarirana poraba je 13,9 kWh/100 km, masa vozila pa 970 kg.

Mlada organizacija Green NCAP, ki sodi pod okrilje programa Euro NCAP, ima nalogo, da naredi red pri ocenjevanju in meritvah čistosti avtomobilov v Evropi.

Koliko je realno število prevoženih kilometrov?

Ker je dacia spring baterijsko električno vozilo, njegove emisije toplogrednih plinov izvirajo samo iz predhodnih procesov oskrbe z električno energijo. Zahvaljujoč nizki porabi energije vozila in razmeroma nizkim emisijam CO2 pri evropski proizvodnji električne energije spring dosega maksimalne točke v tem delu ocenjevanja.

Kako dober je? Preskusili smo najcenejši električni avtomobil ta hip

Pri temperaturi okolja 23°C lahko po meritvah neodvisne organizacije pričakujemo okoli 140 kilometrov vožnje po avtocesti. Rezultati testiranja dokazujejo, da je spring okolju prijazen avtomobil, ne le zaradi odsotnosti lokalnih emisij onesnaževal, temveč tudi zaradi nizke porabe energije. S petimi zelenimi zvezdicami in skupnim indeksom 9,9 je Daciin super mini zgled drugim.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.