Dokaz: Največji strah kupcev električnih vozil je pretiran

Foto: Andrej Leban
Foto: Andrej Leban
Ali baterije električnih avtomobilov delujejo bolje v realnih pogojih kot v laboratoriju? Nova študija je pokazala, kako zanesljive so baterije električnih avtomobilov.
Oglej si celoten članek

Življenjska doba baterij – in s tem povezana izguba vrednosti električnih avtomobilov – je ena največjih skrbi za potrošnike. Vendar pa nova študija SLAC-Stanford Battery Center iz ZDA kaže, da bi lahko baterije zdržale dlje, kot se je prej domnevalo.
Raziskovalci inštituta so spremljali stanje pregledanih baterij po dveh različnih vrstah procesov polnjenja in praznjenja, študijo povzema spletni Automobilwoche.

Ena vrsta procesa se običajno uporablja v laboratorijih: baterije se polnijo in praznijo s konstantnim tokom. Druga vrsta je posnemala pogoje v resničnem svetu z obdobji aktivnosti in počitka – tako imenovani dinamični cikel.

Dinamično polnjenje baterije

Avtorji študije so ugotovili, da je bilo stanje baterij, ki so bile izpostavljene dinamičnim ciklom polnjenja in praznjenja, boljše. Med drugim so izmerili količino litija in obrabo elektrod. Povedano enostavno, dejanska potrošniška vožnja električnih vozil z ustavljanjem in speljevanjem koristi baterijam bolj kot enakomerna uporaba, simulirana v skoraj vseh laboratorijskih testih novih modelov baterij, ugotavlja študija Stanford-SLAC.

Foto: Profimedia Polnilnica za električni avto, električna polnilnica

Študija EY, objavljena septembra, je pokazala, da so stroški zamenjave baterije in dostop do javnih polnilnih postaj na vrhu seznama razlogov, ki potrošnike odvračajo od nakupa električnega vozila.

Pri trgovanju z rabljenimi električnimi avtomobili se kupci sprašujejo tudi o stanju baterije, katere zamenjava je lahko draga. Nasprotno pa je ADAC konec leta 2022 po dolgotrajnih testih izjavil, da do zmanjšanja kapacitete baterije na 70 odstotkov pride šele po povprečno 200.000 prevoženih kilometrih, odvisno od načina vožnje.

Rezultati nove študije so bili nepričakovani tudi za raziskovalce. Predvidevali so tudi, da bo polnjenje in praznjenje v nepravilnih izbruhih – za razliko od laboratorija – povzročilo hitrejšo obrabo.

Foto: Profimedia Električni avto na javni polnilni postaji.

"Baterij za električna vozila nismo preizkušali na pravi način," je povedala Simona Onori, avtorica študije in izredna profesorica znanosti o energiji in inženiringa na Šoli za trajnost Stanford Doerr. "Na naše presenečenje resnična vožnja s pogostim pospeševanjem, zaviranjem, ki nekoliko napolni baterije, ustavljanjem, da bi skočili v trgovino, in puščanjem baterij, da počivajo ure in ure, pomaga, da baterije zdržijo dlje, kot smo mislili na podlagi industrijskih standardnih laboratorijev testi."

dezurni@styria-media.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 15

  • 09:28 10. Januar 2025.

    Je bila dva dni nazaj slika iz ameriške avtoceste,ko vsakih 300m stoji kar nekaj avtomobilov Tesla,zunaj pa -18 stopinj,ki so …

  • Rim
    08:53 10. Januar 2025.

    Kako se trudijo tile skrajni električarji, če parafraziram politične oznake. Z najgljobljimi vrtinami za iskanje podatkov se trudijo najti razloge …

  • 07:46 10. Januar 2025.

    Spet en članek poln polresnic, brez preverjanja v praksi. Ne vem ali ste novinarji plačani za take nebluze? I3, ''extended …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.