Dočakali smo ga tudi pri nas: Električni Španec za dobrih 30 tisočakov

Foto: Cupra Cupra born Foto: Cupra Cupra born Foto: Cupra Cupra born Foto: Cupra Cupra born Foto: Cupra Cupra born Foto: Cupra Cupra born Foto: Cupra Cupra born Foto: Cupra Cupra born Foto: Cupra Cupra born
Mlada znamka koncerna Volkswagen, španska Cupra, ki je dinamična divizija Seata, se je lani pri nas uveljavila z modelom formentor. Zdaj so k nam pripeljali svoj prvi 100-odstotno električni avto. Born je sorodnik VW ID.3, vendar z veliko posebnostmi, predvsem pa stavi na dinamiko in čustva.
Oglej si celoten članek

Direktor za znamko Cupra v Sloveniji Edo Strajnar je dejal, da se je Cupra v letu 2021 dobro dokončno med slovenskimi kupci vozil in postala prepoznavna predvsem na račun modela formentor, ki je izključno model Cupre in ne Seata. Lani so v Sloveniji prodali 250 vozil, za pospešek v prodaji pa bo po novem zadolžen tudi njihov prvi 100-odstotno električni model born.

Avto Formentor še uradno začel vožnjo po slovenskih cestah

Ime je dobil po popularni mestni soseski četrti v Barceloni El Born, ki je znana po živahnem utripu. Pri Cupri pravijo, da je prav tak born, ki se od bližnjega sorodnika VW ID.3, s katerim si deli Volkswagnovo modularno platformo namenjeno izključne električnim modelom (MEB), razlikuje v marsičem. Predvsem naj bi nagovarjal voznike, ki v prvi vrsti stavijo na dinamično plat vozila – zato ponuja več moči kot bližnji nemški sorodnik.

Foto: Cupra Cupra born

Da elektrika ni primerna za vse kupce in ima določene omejitve, se danes dobro zavedajo proizvajalci vozil, ki zato predstavljajo različne pakete opreme, moči elektromotorjev in tudi različne velikosti baterije. Born je tako na voljo s tremi različno zmogljivimi motorji in baterijami, kar se seveda odraža tudi na dosegu, načinu polnjenja in ceni. 

PROMO Velika novost v Ljubljani: Cupra salon

V znamenju športnosti

Cupra je ena od tistih znamk, ki ciljajo na čustva kupcev. Agresivna oblika nakazuje na dinamično plat vozila, ki ima pogon speljan na zadnji kolesi. Za zdaj pa pri bornu ni na vidiku različice s štirikolesnim pogonom. Nos vozila spominja na morskega psa, športni zadek, ki je na videz zelo širok, dopolnjuje usmernik zraka in izrazit difuzor. V korist boljših voznih zmogljivosti, tudi izklopu sistema ESC, je možno izbrati do 20-palčna kolesa širokega profila, temu prilagojene pa so tudi večje zavore. Zaščitni znak vozila so tudi bakreni detajli, ki jih najdemo tudi v kabini.

Foto: Cupra Cupra born

PROMO Električni avtomobili 2022: Kateri modeli bodo letos osvojili kupce?

Kabina je zasnovana v duhu digitalizacije. Serijski so školjkasti sedeži, zasnovani iz trajnostnih materialov, ki so izdelani iz plastičnih odpadkov, odstranjenih iz oceanov. Omeniti velja Cuprin volan s satelitskimi gumbi in podporno sredinsko konzolo z zaslonom na dotik, ki lahko meri do 12-palcev. Tudi merilniki so seveda digitalni, voznik pa podatke o vožnji pridobiva še na projekcijskem zaslonu nadgrajenim z razširjeno resničnostjo.

Foto: Cupra Cupra born

Primerjava z leonom

Prostora v kabini je več kot v Seatovem leonu. Sedi se višje in bolj pregledno, pri čemer je težišče zaradi baterij, nameščenih v dno nižje. Zato se bo voznik za volanom počutil bolj športno. Tudi prtljažnik je večji kot pri leonu, in sicer za pet litrov - meri od 385 do 1267 litrov. Tudi obračalni krog je manjši kot pri leonu.

Avto Prihaja električni model skupine Volkswagen za množice

Cupra born je na voljo s tremi različno zmogljivimi elektromotorji in s paketom za povečanje moči za dodatnih 20 kW na 170 kW (231 KM). Osnovni različici ponujata moč  110 kW (150 KM) oziroma 150 kW (204 KM). Pospešek od 0 do 50 km/h je ob maksimalnem navoru 310 od samega začetka po podatkih, ki jih navajajo pri Cupri, pri najbolj zmogljivi različici 2,6 sekunde, od 0 do 100 km/h pa 6,6 sekunde.

Foto: Cupra Cupra born

Paket e-Boost prinaša dodatnih 20 kW moči, ki je na voljo 30 sekund. Funkcijo se aktivira preko gumba na volanu ali t. i. »kickdowna«. Za dinamično plat vozila so pri Cupri poskrbeli s progresivnim krmiljenjem, ekskluzivnim za ta model dinamičnim uravnavanjem podvozja, ki je tudi znižano. Pri različici s širšimi športnimi pnevmatikami je možno izključiti ESC, opcijsko so v kombinaciji s širokimi pnevmatikami na voljo  20-palčna platišča, širše za tudi zavore.

Doseg z enim polnjenjem je odvisen od velikosti baterije. Pri Cupri so za različne potrebe kupcev pripravili tri velikosti, 45-, 58- in 77 kWh, kar pomeni doseg od 340 pri najmanjši bateriji do 540 kilometrov pri največji. 45 kWh baterija bo na voljo kasneje in je trenutno še ni na ceniku, enako velja za različico z največjo baterijo, ki pa prihaja kmalu. 

Na voljo bo tudi možnost hitrega polnjenja. Zmogljivejše različice omogočajo, da baterijo za nadaljnjih 100 kilometrov vožnje na hitri polnilnici z močjo 135 kW napolnite v samo 7 minutah, od 5 do 80 odstotkov pa v manj kot 40 minutah.

Foto: Cupra Cupra born

Cena za različico z 58 kilovatno baterijo je 38.820 evrov, v to pa po zagotovilih Strajnarja ni všteta subvencija eko sklada v višini 4.500 evrov in popust s strani uvoznika v višini 2.500 evrov. Novi born s srednjo veliko baterijo je tako mogoče dobiti za manj kot 32 tisoč evrov. Pri Cupri ob tem ponujajo dodatno podporo za postavitev domače polnilne postaje v višini 500 evrov in 1000 evrov, če se stranka odloči za nakup sončne elektrarne iz progama Moon pri Porsche Slovenija.

Cupra namerava letos v Slovenijo pripeljati med 80 in 90 bornov, trenutna čakalna doba na vozilo pa je med tremi in štirimi meseci.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.