Doblo – uporaben družinski velikan

Foto: Gregor Prebil Fiat doblo Foto: Gregor Prebil Fiat doblo Foto: Gregor Prebil Fiat doblo Foto: Gregor Prebil Fiat doblo Foto: Gregor Prebil Fiat doblo Foto: Gregor Prebil Fiat doblo Foto: Gregor Prebil Fiat doblo Foto: Gregor Prebil Fiat doblo Foto: Gregor Prebil Fiat doblo Foto: Gregor Prebil Fiat doblo Foto: Gregor Prebil Fiat doblo Foto: Gregor Prebil Fiat doblo Foto: Gregor Prebil Fiat doblo Foto: Gregor Prebil Fiat doblo Foto: Gregor Prebil Fiat doblo Foto: Gregor Prebil Fiat doblo Foto: Gregor Prebil Fiat doblo Foto: Gregor Prebil Fiat doblo Foto: Gregor Prebil Fiat doblo Foto: Gregor Prebil Fiat doblo Foto: Gregor Prebil Fiat doblo Foto: Gregor Prebil Fiat doblo Foto: Gregor Prebil Fiat doblo Foto: Gregor Prebil Fiat doblo Foto: Gregor Prebil Fiat doblo Foto: Gregor Prebil Fiat doblo Foto: Gregor Prebil Fiat doblo Foto: Gregor Prebil Fiat doblo Foto: Gregor Prebil Fiat doblo Foto: Gregor Prebil Fiat doblo Foto: Gregor Prebil Fiat doblo Foto: Gregor Prebil Fiat doblo Foto: Gregor Prebil Fiat doblo Foto: Gregor Prebil Fiat doblo Foto: Gregor Prebil Fiat doblo Foto: Gregor Prebil Fiat doblo Foto: Gregor Prebil Fiat doblo Foto: Gregor Prebil Fiat doblo Foto: Gregor Prebil Fiat doblo Foto: Gregor Prebil Fiat doblo Foto: Gregor Prebil Fiat doblo Foto: Gregor Prebil Fiat doblo Foto: Gregor Prebil Fiat doblo Foto: Gregor Prebil Fiat doblo Foto: Gregor Prebil Fiat doblo
Fiat je z novim doblojem še enkrat več dvignil veliko prahu glede oblike, o kateri se zelo krešejo mnenja. Je pa potovalnik velik in uporaben družinski avtomobil, ki ima povrhu še zelo dober pogonski agregat.
Oglej si celoten članek

Fiat je podobno, kot pred leti z multiplo, tudi z doblojem povzročil kar veliko besedičenja na račun oblike. Doblo je drugačen in je tip avtomobila, ki bo nekaterim všeč, drugi pa se bodo na glas zgražali nad obliko zunanjosti.

O zunanjosti se krešejo mnenja
Oblikovalci v tem segmentu vozil zaradi zagotovitve njihove uporabnosti nimajo veliko svobode. Pri Fiatu so škatlasto obliko poskušali "zakriti" z razgibanim prednjim delom vozila, kjer poleg ogromne maske najprej opazimo še velika razvejana svetila. Na oko prijetni detajli so smerokazi, vgrajeni v stranski ogledali, zelo praktična so drsna vrata, nekoliko manj pa velika zadnja prtljažna vrata, ki lahko – povedano v šali –, ko je odprt, služijo tudi kot streha za piknik. Nasploh so vrata prtljažnika bolj sporen del vozila, saj so težka in se odpirajo visoko, zato bodo predvsem dame porabile veliko naprezanja in moči, da jih bodo zaprle. Se pa prtljažna vrata zajedajo globoko proti odbijaču, kar olajša nalaganje.

Foto: Gregor Prebil Fiat doblo Uporabna in prostorna notranjost
Notranjost preseneti z všečno dvobarvno kombinacijo, nasploh pa je občutek zelo primerljiv sedenju v osebnem avtomobilu, saj so materiali na pogled in na dotik dobri in kakovostno sestavljeni. Sedi se pričakovano visoko, voznik pa ima zaradi velikih steklenih površin dober pogled na okolico. Potovalni prostor je velik korak naprej v primerjavi s predhodnikom. Dovolj je odlagalnih površin, tudi za manjše predmete, uporaben pa je predal pod stropom nad voznikom in sopotnikom. Potnika spredaj se res ne bi smela pritoževati nad prostorom, pogrešali smo le širše naslonjalo za desno roko voznika in naslonjalo za roko sovoznika. Sedeža spredaj sta ogrevana in presenetljivo udobna, je pa nepričakovano nekaj manj prostora za kolena višjeraslih potnikov na zadnji klopi, ki bodo pogrešali tudi zložljive mizice na zadnji strani prvih sedežev ali pa vsaj žepe.

Navduši prtljažni prostor, ki je res ogromen in bo zadovoljil tudi apetite tistih, ki s seboj na dopust zvlečejo vso kramo, ki jo najdejo. Prtljažni prostor že v osnovi meri uporabnih 790 litrov, ki se s podrtjem zadnje klopi (zložljiva je v razmerju 60/40) poveča na 3.200 litrov, vrhnja polica v prtljažnem prostoru pa ima nosilnost 70 kilogramov, a nanjo ni varno odlagati težkih ali ostrih predmetov.

Foto: Gregor Prebil Fiat doblo Glasen, a dinamičen motor
Dvolitrski turbodizelski štirivaljnik je pre(glasen), a za tono in pol težko vozilo dovolj dinamičen, v mestih pa tudi presenetljivo okreten. Tako volan kot podvozje in vzmetenje so skrojeni po meri udobja. Čeprav je med vožnjo nekoliko nemiren, v ovinkih pa se zna pri višjih hitrostih pretirano nagibati, ima vrsto elektronskih pomagal, ki poskrbijo, da ostanete na začrtani poti. ESP je serijski, prav tako sistem hill holder. V usnje oblečen volanski obroč je tako kot šeststopenjski ročni menjalnik dobro odmerjen in natančen. 99 kilovatov moči, kolikor jih iztisne agregat, je uporabnih do hitrosti 130 km/h. Avtomobil se ne napreza preveč, konjenica pa dovoljuje tudi prehitevanja v klanec. Nekoliko slabše se obnese na avtocesti, kjer se preveč čuti in sliši trušč izpod koles, pa tudi motorju zaradi škatlaste oblike in upora vetra pojemajo moči. Turbodizel ima nekoliko daljša prestavna razmerja, kar se pozna tudi na ugodni porabi. Ta je na testni trasi, z vožnjo po mestu, kjer se je izkazal dobro delujoč stop-start sistem, odprti cesti in avtocesti, kjer smo večinoma uporabljali tempomat, v povprečju znašala 6,7 l/100 km.

Testnik je imel še kar nekaj opreme, ki jo najdemo v osebnih modelih. Enopodročna avtomatska klimatska naprava je dovolj zmogljiva, uporabni so tudi parkirni senzorji zadaj. Imel je še meglenke, stikala na volanu in branje MP3-datotek avdioenote ter lita platišča. Vse to skupaj vas bo stalo 21.031 evrov.

Podatki o vozili: (Fiat doblo 2.0 M-jet emotion)
Motor: 1.956 cm3
Vrsta: Štirivaljni turbodizelski
Moč: 99 kW (135 KM)/pri 3.500 vrtljajih na minuto
Navor: 320 Nm pri 1.500 vrtljajih na minuto
Poraba na testu: 6,7 litra/100 km (mešani cikel), 150 gramov CO2
Zmogljivosti: 179 km/h, 11,3 sekunde od 0 do 100 km/h
Mere (DxŠxV) (v mm):4.390x1.832x 1.895, medosna razdalja 2.775, prtljažnik (v litrih): 790-3200
Cena: 14.490/21.031 EUR (osnovni/testni)

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.