Evropska zveza dobaviteljev avtomobilske industrije CLEPA je na dan otvoritve evropskega dobaviteljskega sejma IZB posvarila, da bo prišlo do velikih odpuščanj delavcev, če politiki ne bodo sprejeli določenih ukrepov.
Po njihovih izračunih je dobaviteljska industrija v Evropi po letu 2020 kljub drugačnim napovedim že izgubila 86.000 delovnih mest. Strokovnjaki so namreč napovedovali, da se bo zaradi uvajanja novih tehnologij v Evropi do leta 2025 odprlo več kot 100.000 novih delovnih mest, realnost pa je drugačna, saj je bilo samo med januarjem in julijem 2024 ukinjenih 32.000 delovnih mest.
Generalni sekretar CLEPA Benjamin Krieger pravi, da to presega najhujše obdobje pandemijske krize in kaže, da je najhujše obdobje odpuščanj šele pred nami. Najbolj prizadeta je Nemčija, kar ni nepričakovano, glede na velikost nemške dobaviteljske panoge. Nemška podjetja so namreč utrpela kar 59 odstotkov vseh ukinjenih delovnih mest, kar v konkretni številki pomeni, da je v Nemčiji po letu 2020 delovno mesto izgubilo 52.000 ljudi.
Na težave dobaviteljske industrije se odzivajo tudi proizvajalci avtomobilov. Volkswagnov nabavni direktor Dirk Große-Loheide je namreč izrazil zaskrbljenost zaradi nedavnih bankrotov dobaviteljev in obljubil, da bodo še naprej povečevali sodelovanje z njimi.
CLEPA navaja tudi tri poglavitne vzroke za odpuščanja: zmanjšanje povpraševanja, rast proizvodnih stroškov in odložene investicije v nove tehnologije. Slednje so posledica zmanjšane dobičkonosnosti posla, zaradi česar podjetja nimajo sredstev, da bi investirala v kritične tehnologije, ki jih zahtevata zelena in digitalna transformacija. To ogroža tudi vodilno vlogo evropske avtomobilske industrije.
Kriger opozarja, da so ti podatki klic k rešitvi, ki potrebuje premislek o evropski zakonodaji. CLEPA zato poziva k premiku stran od političnega fokusa na baterijska električna vozila. Dodaja, da moramo merila v zvezi z izpusti ogljikovega dioksida odprti za dostopne tehnologije in zagotoviti pošten dostop do podatkov o vozilih. Brez odločilne akcije namreč Evropi grozi, da bo izgubila vodilno vlogo v avtomobilski industriji.
dezurni@styria-media.si
V Ukrajino jih naj pošljejo.
Haha! Kapotalisti ki so bli žejni dobička so nasedli na lastni čeri. Izvozili so proizvodnjo na kitajsko in indijo in …
Nkje sem prebrala, da so Rusi prej uvozili ali izdelali v njihovih tovarnah 3 miljone vozil letno ! Zdaj so …