Nedavno smo pisali, da odsek med Brezovico pri Ljubljani in Vrhniko velja za skoraj najdaljšega neprekinjenega na našem omrežju, saj vmes na dolžini 12,5 kilometra kljub gosti poselitvi ni nobenega drugega priključka na iz z avtoceste. Dodaten izvoz pa ta odsek že dolgo nujno potrebuje, ker gre za zaledje Ljubljane s številnimi dnevnimi migranti, ki zaradi ovinka med vožnjo povzročajo nepotrebno gnečo tako na avtocesti kot na vzporednih stranskih cestah. Da o izgubi v času in gorivu ne govorimo.
Na novi izvoz naj bi se preusmerili ne le prebivalci Dragomerja in Loga, ki se zdaj vozijo skozi Brezovico, temveč tudi prebivalci Vnanjih Goric, Podpeči in drugih naselij na jugu Barja. Od izvoza na Lukovici pa bo Vnanjih Goric bodo namreč zgradili povezovalno cesto, na kateri bo dovoljeno voziti 80 kilometrov na uro, tako da bo pot nekaj daljša, a najbrž hitrejša od obstoječe povezave z Ljubljano.
Novi priključek že dolgo obstaja zrisan na načrtih, zgrajen naj bi bil okoli 2,5 kilometra od obstoječega izvoza Brezovica proti Vrhniki na sami meji med Dragomerjem in Lukovico pri Brezovici. Takratna vlada je priključek že leta 2010 umestila v državni lokacijski načrt, Dars pa je s strani Arsa že prejel okoljevarstveno soglasje, ki je eden od pogojev za pridobitev gradbenega dovoljenja. Še pred tremi leti je kljub zamudam kazalo, da bodo priključek letos, torej leta 2019, vsaj začeli graditi.
Pet let šlo v nič, sedem mesecev brez odgovora
A se je zalomilo. Dars je jeseni 2017 zaradi poteka petletnega roka veljavnosti soglasja zaprosil za njegovo podaljšanje, ki pa ga ni dobil, saj je Arso ocenil, da za kaj takšnega niso bile izpolnjene zakonske zahteve. Dars je torej moral iti v pridobivanje povsem novega soglasja. Hkrati pa je moral upravljalec avtocestnega omrežja za soglasje direkcije za vode izdelati tudi podrobnejšo hidrološko hidravlično študijo. Kot trdijo na Darsu, so študijo izdelali že avgusta 2018 in jo poslali na omenjeno direkcijo, od koder pa od takrat niso prejeli potrditve o ustreznosti.
Dars je tako v tem trenutku še brez vodnega soglasja in brez okoljskega soglasja, zato gradbenega dovoljenja ne more dobiti.
Je pa vmes izvedel parcelacijo območja novega priključka v katastrski občini Log in na podlagi cenitev lastnikom zemljišč dal ponudbe. Kot pravijo na Darsu, so z 19 lastniki že sklenili pogodbe. Medtem pa parcelacija v katastrski občini Dragomer teče počasneje. Na občini Log-Dragomer, ki jo vodi župan Miran Stanovnik, so v odgovoru za Žurnal24 zapisali, da se po njihovem vedenju trenutno izvajajajo aktivnosti za odkup zemljišč.
Znano je le, da ena sezona ne bo dovolj
Pred začetkom gradbenih del bo moralo slediti še potrjevanje investicijskega programa na ministrstvu za infrastrukturo in uspešen javni natečaj za izvajalca del. Zato pri Darsu sploh ne upajo napovedati, kdaj bi dela lahko stekla. "Glede na opisane aktivnosti, ki so še v teku in jih časovno ni mogoče natančneje opredeliti, je trenutno nemogoče napovedati termin pričetka gradnje."
V Darsu pa že tudi vnaprej opozarjajo, da gradnja ne bo ekspresna. "Predvsem zaradi zahtevnih barjanskih tal in temu prilagojene tehnologije gradnje [bo] trajala najmanj dve gradbeni sezoni. Tehnologija gradnje premostitvenega objekta pa bo prilagojena čim manjšemu oviranju prometa na avtocesti, tako da so predvidene le krajše zapore prometa," pravijo pri Darsu
andrej.leban@zurnal24.si