Pri Mazdi so se za razliko od večine konkurentov, ki so v duhu zniževanja porabe in emisij posegli po zmanjševanju motorjev (downsizing), odločili za korak v povsem drugo smer in razvili skupek novih tehnologij in sistemov pod skupnim imenom Skyactiv.
Tehnologija temelji na različnih tehnologijah in sistemih ter lahki gradnji. Vozilo, ki je v primerjavi z glavnimi konkurenti (tiguan, sportage, ix35, ASX, kuga ...) tako na zunaj kot znotraj in s s prostorom v prtljažniku pravi velikan, tehta zgolj dobro tono in pol.
Šibkejši dizel z močjo zadovolji
Kakor smo zapisali že v testu bencinske različice, navdušijo prestižni materiali. Na obilico preizkušenih tehnoloških dodatkov smo pri Mazdi že tako dolgo navajeni in v osnovi prekaša konkurenco; tako kot tudi v prostornosti prtljažnega prostora, ki bi moral biti ob elektronskih pripomočkih za varnost eden od adutov športnega terenca. Testnik je imel opremo Attraction, ki je šele druga po vrsti, a smo pogrešali le kamero za vzvratno vožnjo in navigacijo, ki pa je na voljo za 500 evrov. Zmoti le prevelika sterilnost in nekoliko dolgočasna notranjost, a bo o tem presojal vsak posameznik.
Dizel in avtomatik boljša kombinacija
Dizel, ki zadovoljuje okolijske normative Euro6, se hvali z novim sistemom vbrizgavanja, ki omogoča rekordno majhno kompresijsko razmerje (14:1). Ob pritisku na tipko za zagon motorja preseneti tišje delovanje, uglajenost pa se nadaljuje tudi ob pritisku na stopalko za plin. Z zmogljivostjo prepriča.
Čeprav naj samodejni menjalnik ne bi bil pogosta izbira, smo ga zaradi odzivnosti in dobro preračunanih prestavnih razmerij ter pretikanja brez tresljajev hitro vzljubili, a dva tisoč evrov doplačila zanj ni malo, zato ga priporočamo tistim, ki bodo vozilo pogosto uporabljali na dolgih poteh, kjer vas bo razvadil in razbremenil, drugače pa tudi v duhu nižje porabe in cene izberite ročni menjalnik. 380 Nm navora je na voljo v uporabnem razponu, motor pa bo zgledno odziven tako takrat, ko boste prehitevali počasno vozilo pred seboj, kot na avtocesti.
Na avtocesti kot v limuzini
Kljub visoki oddaljenosti od tal (21,5 centimetra), ki mu ob štirikolesnem pogonu, ki CX-5 podraži še za dva tisočaka, omogoča lahko obvladovanje neurejenih cest in poti, je zaradi drugačnega vpetja zadnjih koles in udobnega, a hkrati čvrstega podvozja in tudi odlične izolacije dobra alternativa limuzinam. Tudi kar zadeva natančnost volanskega mehanizma. Udobje podvozja najbolj občutimo na dolgih ravnih odsekih, manj pa na zavitih cestah, kjer nos pogosto sili iz ovinka.
Podatki o vozilu: Mazda CX-5 CD150 AWD Avt. (Atraction)
Motor: dizelski, štirivaljni
Prostornina: 2.191 cm
Moč: 110 kW (150 KM) pri 4.500 vrtljajih
Navor: 380 Nm med 1.800 in 2.600 vrtljajih
Poraba na testu: 7,2 litra/100 km (mešani cikel), izpust 144 g CO2/km
Zmogljivosti: 194 km/h, 10,2 sekund od 0 do 100 km/h
Mere (D x V x Š) (v mm): 4.550 x 1.840 x 1.710, medosna razdalja 2.700
Prtljažnik (v litrih): 503–1.620
Cena (v evrih): 24.590/33.440