Leta 2015 je v javnosti odjeknila novica, da naj bi na zemljišču, ki je pripadalo ministrstvu za obrambo ob vojaškem letališču v Cerkljah ob Krki, zrasla poligon varne vožnje in dirkališče, ki bi bilo namenjeno tako domačim ljubiteljem hitrosti za varno sproščanje adrenalina kot tudi mednarodnim avtomobilskim dirkam. Projekt nosi ime Center Gaj, predsednik zveze AŠ 2005 Anton Anderlič pa je takrat poudaril, da je Slovenija skoraj edina država, ki takšnega objekta še nima. Kaj se je zgodilo v dveh letih. Odpeljali smo se na poligon in iz prve roke preverili kar z Anderličem.
Že 30 let samo govorimo, naredi pa se nič
"Ne ideja, to je potreba. V Sloveniji se govorili vsaj 30 let o izgradnji dirkališča. Že na začetku devetdesetih let smo želeli na državnem nivoju usposobiti območje, kjer bo možno hitrostno preizkušanje lastnih vozniških sposobnosti, tako vozil, kot motociklov, predvsem pred sezonami, ko se začnejo prebujati narava in človeško zanimanje za naravo, hitrost, sproščanje adrenalina itd.,“ je v uvodu povedal Anderlič.
V vmesnem času so se pojavile številne ideje, celo narejeni načrti. Dirkališče so želeli zgraditi na Krasu, Prekmurju, pri Naklem, a, kot poudarja sogovornik, je v Sloveniji zelo težko dobiti zemljišče, ki ni zaščiteno in je dovolj veliko, da omogoča izgradnjo dirkališča, hkrati pa ni moteče za okolico …
„Ker iz dneva v dan potreba po usposabljanju za vožnjo raste, vozil je vedno več, voznikov je več, skoraj vsak, ki dopolni 18 let ima avtomobil, je potreba po dirkališču, kjer bo možno na varen način sproščati adrenalin, večja. Je pa dirkanje tudi segment športa, ki potrebuje pogoje,“ poudarja Anderlič, ki dodaja, da mora tak projekt, kot je dirkališče podpirati najbolj možen spekter dogodkov in usposabljanj.
Zato so dali poudarek na to, da se udeležujejo akcije Road safety v okviru Mednarodne avtomobilistične organizacije FIA, vključno z izvajanjem vseh programom, ki grejo v kontekst usposabljanja za varno vožnjo, testiranja, predstavitve avtomobilom. Prepričan je, da je to resnično potreba in bo dirkališče v vsestransko korist tako lokalni skupnosti, državi in ljubiteljem adrenalina ter tistih, ki potrebujejo pogoje za testiranje motoriziranih vozil in prirejanje prireditev.
Vedno je, ampak ...
Petletna pogodba se jim izteče čez dve leti, zato je bilo nesmiselno vlagati v infrastrukturo, dokler pogodba ne bo podaljšana. Anderlič je prepričan, da se bo to zgodilo, saj, kot trdi: "Da smo si na jasnem, vsi od državnih, lokalnih institucij, do posameznikov, od vseh naštetih nisem srečal niti enega, ki ne bi rekel, da je to koristno, nujno, da to potrebujemo. Vedno pa je, ampak …“
Od leta 2015 pa do danes so dirkališče v originalni dolžini nekdanjemu usposobili za prve dogodke. Do zdaj so preplastili asfalt, naredili izletna območja, dodali pesek na ta območja, zgradili varnostni zid ob ciljni ravnimi in usposobili začasni objekt.
"Če bo vse potekalo po načrtih, bo jeseni prišlo do resnega pogovora z državo, da se na osnovi sprejetega prostorskega načrta in gradbenega dovoljenja da spodbudo, ampak, da se omogoči na tem območju gradnja,“ pravi sogovornik in pojasni, da bi lahko to v dveh do treh letih pripeljalo do podaljšanja proge in izgradnje večnamenskega objekta za medicino, tehnične preglede, kontrole tudi promocije, „šov roome“, gostinske usluge, sanitarije.“
Sodobno dirkališče s stezo dolgo 3,6 kilometra
Anderlič pravi, da je v okviru 44 hektarjev zamreženega območja, ki je bilo nekdaj vojaško, mogoče narediti vse te vsebine narediti. Dirkalno stezo morajo razširiti še za dodaten meter v širino, kot velevajo predpisi FIA, stezo pa bodo podaljšali še za 1600 metrov, na skupno dolžino 3600 metrov.
Tako velevajo tudi pravila o izgradnji dirkališča FIA, so pa zato Slovenci preučili vse najpomembnejše dirkalne steze v naši bližini, od FIA pa so pridobili celo podatke, kaj počnejo na Barbadosu in Filipinih.
Zagotavlja, da bo to prava dirkalna steza, ker delajo s tehnično komisijo mednarodne avtomobilistične organizacije, ki prepisuje pogoje, hkrati pa imajo tudi njeno podporo.
Tudi za formule
"Tu ne gre za odkrivanje tople vode. Tudi naši domači projektanti so osnove dirkališča že določili v gradbenem dovoljenju,“ pravi sogovornik in dodaja, da bodo na dirkališču, ki mu manjkajo še hitri ovinki in dolga ravnina, lahko dirkali tudi dirkalniki formule, možno pa bo dosegati hitrosti do 270 km/h. To pomeni, da bi lahko v Sloveniji spremljali dirke formule 4, GP 2 in 3. "Zagotovo bo dirkališče boljše kot na Grobniku, ko bo dokončano, vključno z montažno tribuno za gledalce,“ je prepričan Anderlič.
A dirkališče mora živeti skozi vse leto. Anderlič pravi, da mora biti dirkališče zasedeno vsaj 200 dni na leto, zato bodo na njem potekale še številne druge prireditve. Po vzoru na Nürburgring si bo mogoče izposoditi tudi avtomobile in bomo lahko na ta način sproščali adrenalin, tudi z motornimi kolesi, omogočena bodo tekmovanja za starodobna vozila, ki so v tujini izjemno popularna, na njem bi lahko imeli testne centre podjetja, kot sta Akrapovič, Revoz in podobni, zgradili bi progo za karting. Omogočal bo treninge varne vožnje, tako za voznike kot poklicne voznike (gasilce, reševalce, policiste …), še letos pa se bo po zagotovilih Anderliča začela gradnja terenskega poligona.
Slovenija bi potrebovala pet takih centrov z dirkališčem
A le eno tako dirkališče je premalo za vso Slovenijo, pa še to je v bližini Krškega, oddaljeno od večjih slovenskih mest.
"Absolutno je za Slovenijo premalo le eno dirkališče. Potrebovali bi vsaj tri, izračuni pa so pokazali, da bi moralo biti pri nas pet dirkališč. Že leta 1994 sem se o dirkališču pogovarjal v Sežani, zdaj je od tega že 23 let in ne vem, ali imam še 23 let časa, da bi razmišljal o izgradnji novega dirkališča v Sloveniji. V tujini je pravilo, da ima svoje dirkališče vsaka regija, povsod sodeluje lokalna skupnost, če že ne država,“ zaključuje Anderlič, ki je prepričan, da bo Slovenija kmalu v Cerkljah ob Krki dobila sodoben večnamenski objekt, ki bo omogočal tudi varno sproščanje adrenalina, kar naj bi v končni fazi tudi izboljšalo stanje varnosti na slovenskih cestah in umirilo prehitre voznike s preveč adrenalina.
Bla bla bla
Pudarek tega čalnka je "BO BOLJŠE OD GROBNIKA ". Samo v spomin , Grobnik je bil zgrajen, pred 40 in …
Članek,ki mi je dal adrenalin ter up po veliki bližini piste,kot adrenalinski odvisnik je to zelo velik in svetel podatek …