Dinamični mikrohibrid

Foto: Gregor Prebil Peugeot 308 1,6 e-HDi Foto: Gregor Prebil Peugeot 308 1,6 e-HDi Foto: Gregor Prebil Peugeot 308 1,6 e-HDi Foto: Gregor Prebil Peugeot 308 1,6 e-HDi Foto: Gregor Prebil Peugeot 308 1,6 e-HDi Foto: Gregor Prebil Peugeot 308 1,6 e-HDi Foto: Gregor Prebil Peugeot 308 1,6 e-HDi Foto: Gregor Prebil Peugeot 308 1,6 e-HDi Foto: Gregor Prebil Peugeot 308 1,6 e-HDi Foto: Gregor Prebil Peugeot 308 1,6 e-HDi Foto: Gregor Prebil Peugeot 308 1,6 e-HDi Foto: Gregor Prebil Peugeot 308 1,6 e-HDi Foto: Gregor Prebil Peugeot 308 1,6 e-HDi Foto: Gregor Prebil Peugeot 308 1,6 e-HDi Foto: Gregor Prebil Peugeot 308 1,6 e-HDi Foto: Gregor Prebil Peugeot 308 1,6 e-HDi Foto: Gregor Prebil Peugeot 308 1,6 e-HDi Foto: Gregor Prebil Peugeot 308 1,6 e-HDi Foto: Gregor Prebil Peugeot 308 1,6 e-HDi Foto: Gregor Prebil Peugeot 308 1,6 e-HDi Foto: Gregor Prebil Peugeot 308 1,6 e-HDi Foto: Gregor Prebil Peugeot 308 1,6 e-HDi Foto: Gregor Prebil Peugeot 308 1,6 e-HDi Foto: Gregor Prebil Peugeot 308 1,6 e-HDi Foto: Gregor Prebil Peugeot 308 1,6 e-HDi Foto: Gregor Prebil Peugeot 308 1,6 e-HDi Foto: Gregor Prebil Peugeot 308 1,6 e-HDi Foto: Gregor Prebil Peugeot 308 1,6 e-HDi Foto: Gregor Prebil Peugeot 308 1,6 e-HDi Foto: Gregor Prebil Peugeot 308 1,6 e-HDi Foto: Gregor Prebil Peugeot 308 1,6 e-HDi Foto: Gregor Prebil Peugeot 308 1,6 e-HDi Foto: Gregor Prebil Peugeot 308 1,6 e-HDi
Tristoosmica poleg novih stilskih elementov zunanjosti, o katerih smo že pisali pri testu modelov SW in CC različice, prinaša tudi ekološki turbodizelski agregat e-HDI.
Oglej si celoten članek

O zunanjosti smo praktično zapisali vse, v notranjosti pa izpostavljamo udobne in v usnje oblečene sedeže, peugeota pa še najbolj grajamo zaradi omejene uporabnosti, predvsem ko gre za odlagalne površine. Udobja mu sicer ne moremo oporekati, a prostor za kakšen večji predmet ali plastenko bi lahko voznik ali potniki le imeli na dosegu roke.

Varčen, a vseeno hiter
Bolj kot na zunanjost ali notranjost smo se tokrat osredotočili na tehnologijo, ki jo ponuja testna 308-ica. To je drugi model iz palete, ki so mu Francozi namenili varčni sistem start/stop, ki začasno ugasne motor, tudi ko je avtomobil v nevtralni prestavi. Sistem v mestih pri ustavljanjih na semaforjih deluje diskretno, ob ponovnem pritisku na sklopko pa reagira hitro in ne moti procesa vožnje. Strah, da vam bo avto ugasnil, vozniki za vami pa vam bodo trobili, je odveč.

Testirani turbodizelski agregat je premogel 112 konjskih moči in maksimalno 270 Nm navora, ki na prvi pogled ne obeta veliko, a že po nekaj spoznavnih kilometrih negira pričakovanja. Čeprav gre za dizel, motor deluje nadpovprečno tiho in uglajeno in zelo dobro opravlja svojo nalogo. Pravzaprav ga priporočamo, saj je po našem mnenju prav 1,6 e-HDi najboljša izbira za tiste, ki si želijo solidnih voznih lastnosti v kombinaciji z ekonomičnostjo.

Agregat je odziven že pod 2.000 vrtljajih v minuti, pospešek, 12,5 sekunde do sto kilometrov na uro, pa je v mejah normale. Hvalimo še zvok motorja, ki lepo prede. Že samo ime motorja e-HDi je dovolj, da povprečen poznavalec avtomobilov ve, da gre za različico z ekološkim pogonskim sklopom. Motor deluje na sistemu mikrohibridne tehnologije, ki prinaša zgoraj omenjeno funkcijo start/stop. Sistem je sestavljen iz (reverzibilnega alternatorja), ki ob zaviranju v vsega 400 milisekundah regenerira električno energijo, kar je skoraj 40 odstotkov hitreje kot prejšnji start/stop sistem. V praksi to pomeni, da se ob zaviranju pri hitrostih nižjih od 20 km/h in ko je ročica menjalnika v nevtralnem položaju motor ugasne, kot posledica pa je tudi do 15 odstotkov nižja poraba pri mestni vožnji. Sistem se je v praksi izkazal za zelo praktičen in enostavne za uporabo, enostavno s pritiskom na tipko "Eco" levo od volana pa ga je moč tudi izključiti. Ob pomoči sistema nam je na testu uspelo porabo v mestih v povprečju omejiti na šest litrov, kar je zgolj dobrega pol litra več kot obljublja tovarna, ob bolj dinamični vožnji pa lahko pričakujete še za dobrega pol litra višjo porabo.

Minusi poznani od prej
Hiba peugeotovih modelov ostaja prevelik volanski obroč in ročni menjalnik, ki ima z ekološkega stališča pohvalno nekoliko daljša prestavna razmerja, vendar pa je v primeru agresivnega menjavanja vedno premalo natančen. Na splošno pa zaradi dobro odmerjenih prestav in elastičnega motorja po njem ne boste pogosto posegali.

Na cesti se avtomobil obnaša po francosko, kar pomeni, da je podvozje bolj kot športni vožnji namenjeno udobju, čeprav nas je presenetila nekoliko trša nastavitev, kot je to običajno za modele z levjo znamko. Če vas bo zanesla dinamična oblika avtomobila, vam bodo v prehitrem vstopu v ovinek še pravočasno na pomoč priskočili varnostni sistemi (ABS, EBD in ESP).

Testirani model s srednjim paketom opreme active stane 24.270 evrov.

Podatki o vozilu (Peugeot 308 1,6 e-HDi, active)
Motor: 1.560 cm3
Vrsta: štirivaljni, turbodizelski
Moč: 82 kW (112 KM) pri 4.000 vrtljajih na minuto
Navor: 230 Nm pri 1.750 vrtljajih na minuto
Poraba: 6,0 litra/100 km (mešani cikel – test), 104 gramov CO2
Zmogljivosti: 190 km/h, 8,8 sekunde od 0 do 100 km/h
Mere (DxŠxV) (v mm): 4.276 x 1.815 x 1.492, medosna razdalja 2.608
Cena: 16.230/24.270 EUR (osnovni/testni)

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.