Dinamični dizelski SUV, ki težko porabi več kot šest litrov

Foto: Saša Despot BMW X1 Foto: Saša Despot BMW X1 Foto: Saša Despot BMW X1 Foto: Saša Despot BMW X1 Foto: Saša Despot BMW X1 Foto: Saša Despot BMW X1 Foto: Saša Despot BMW X1 Foto: Saša Despot BMW X1 Foto: Saša Despot BMW X1 Foto: Saša Despot BMW X1 Foto: Saša Despot BMW X1 Foto: Saša Despot BMW X1 Foto: Saša Despot BMW X1 Foto: Saša Despot BMW X1 Foto: Saša Despot BMW X1 Foto: Saša Despot BMW X1 Foto: Saša Despot BMW X1 Foto: Saša Despot BMW X1 Foto: Saša Despot BMW X1 Foto: Saša Despot BMW X1 Foto: Saša Despot BMW X1 Foto: Saša Despot BMW X1 Foto: Saša Despot BMW X1 Foto: Saša Despot BMW X1 Foto: Saša Despot BMW X1 Foto: Saša Despot BMW X1 Foto: Saša Despot BMW X1 Foto: Saša Despot BMW X1 Foto: Saša Despot BMW X1 Foto: Saša Despot BMW X1 Foto: Saša Despot BMW X1 Foto: Saša Despot BMW X1 Foto: Saša Despot BMW X1 Foto: Saša Despot BMW X1 Foto: Saša Despot BMW X1 Foto: Saša Despot BMW X1 Foto: Saša Despot BMW X1 Foto: Saša Despot BMW X1 Foto: Saša Despot BMW X1 Foto: Saša Despot BMW X1
Ko sem ga prvič videl, sem pomislil, kako velik je postal. Govorim o BMW-jevem najmanjšem križancu, BMW-ju X1, ki je s koncem lanskega leta vstopil že v tretjo generacijo.
Oglej si celoten članek

Ta mu je, kot rečeno, prinesla veliko večje mere. Naj svoje povedo kar številke. V dolžino je BMW X1 z menjavo generacije pridobil 53, v širino 24, v višino pa 44 milimetrov, medosna razdalja pa je daljša za 22 milimetrov.

Avto V Slovenijo je pripeljal razkošni potujoči kino

Foto: Saša Despot BMW X1

Prevedeno v aktualne mere to pomeni, da je dolg  natanko 4,5 metra, širok 1,845 metra in visok 1,642 metra, s čimer je skoraj tako velik kot BMW X3 prve generacije, ki je na ceste zapeljal pred natanko dvajsetimi leti. BMW X1 je za takšen dosežek potreboval celo manj časa, saj je na avtomobilski sceni šele od leta 2009, torej manj kot poldrugo desetletje. Prirastek v velikosti sodobnih avtomobilov, ki smo se mu prvič zares čudili v razredu majhnih mestnih avtomobilov - aktualni VW polo ima denimo tako velik prtljažnik kot VW golf druge generacije - je očitno pri športnih terencih še bolj očiten.

Avto Dizel, ki navduši: Na cilju sem le debelo pogledal

Dobra novica je, da se nova velikost BMW-ja X1 kljub vsemu tako zelo ne odraža v njegovem zunanjem videzu, kot v prostorni notranjosti. Če je bil že njegov predhodnik razmeroma prostoren SUV, ki bi mu lahko očitali tudi kakšne prostorske pomanjkljivosti, je v njegovem nasledniku več kot dovolj prostora tako spredaj kot, po zaslugi daljše medosne razdalje, tudi zadaj. Potnikom namreč ne bo manjkalo niti širine niti višine niti dolžine za kolena. A za slednjo to velja le, če se ne odločijo, da bodo zadnjo klop za največ 12 centimetrov vzdolžno potisnili povsem naprej in tako pridobili več prostora v prtljažniku, ki je že v osnovi povsem soliden.

Foto: Saša Despot BMW X1

Kaj ima skupnega z enoprostorcem?

Ko gre za potniško kabino, je BMW X1 v bistvu bolj ali manj enak enemu zadnjih novih evropskih enoprostorcev, BMW-ju serije 2 active tourerju, kar je dobro, saj je obema obilico elementov v notranjosti in njeno ureditev daroval BMW-jev »tehnološki čudež« BMW iX. To pomeni, da je BMW X1 ostal skoraj brez klasičnih stikal in tudi brez značilnega okroglega regulatorja za infotainment, saj tega , kakor tudi večino drugih funkcij, upravljate preko širokega zaslona na vrhu armaturne plošče. Pravzaprav njegove desne polovice, ki je občutljiva za dotike.

Avto Preizkusili smo BMW SUV nove dobe

Zaradi teh novosti BMW-jevski tradicionalisti morda čutijo duševne bolečine, prav tako pa je iskreno rečeno tudi manj intuitivna od klasičnih gumbov, vendar deluje povsem dobro in predvidljivo, tudi po zaslugi zelo odzivnega novega uporabniškega vmesnika osme generacije. »Tisto, kar občutite« so tako ostala le stikala za luči, te so po novem led in lahko tudi matrične, kakor v testnem avtomobilu, stikala na volanskem obroču in sklop majhne ročice in stikal za upravljanje menjalnika in voznih programov – ter glasnosti radia - na sredinski konzoli.

Foto: Saša Despot BMW X1

Kljub temu, da veliko povzema od BMW-ja iX, pa ne povzema prav vsega. Na avtomobilu je denimo manj tipal, ki so po iX-u kar posejana, zato je manj tudi funkcionalnosti asistenčnih sistemov. BMW X1 denimo ne more sam menjati voznih pasov, lahko pa vas prav lepo pelje v mejah izbranega in vzdržuje tudi razdaljo do avtomobila pred seboj, pa tudi zavira samodejno, če se vam razdalja do spredaj vozečega tovornjaka morda še ne zdi tako drastično kratka. Elementi virtualne realnosti pa vam ne pomagajo le na armaturni plošči, ampak tudi na projekcijskem zaslonu.

Razkritje BMW presenetil s "super hibridom"

Pravi SUV

In da ne bo pomote. Kljub temu, da BMW X1 omenjamo tudi v zvezi z BMW-jem serije 2 active tourerja, seveda ni le to, saj je opremljen s konkretnim štirikolesnim pogonom, ki vozniku, glede na pretekle izkušnje, dovoli tudi izlete na zelo slabe ceste. Tudi zato, ker je dno precej dvignjeno od tal. V nasprotju z BMW-jevimi večjimi križanci ima pogonski sklop v BMW-ju X1 namesto zadnjega prioritetno seveda prednji pogon, tako kot v njegovem predhodniku, vendar to nima tako velikega vpliva na njegove vozne lastnosti, ki so BMW-jevsko dinamične.

Foto: Saša Despot BMW X1

Med vožnjo pa tudi ne opazite tega, da z motorjem namesto 8-stopenjskega samodejnega menjalnika s pretvornikom navora po novem sodeluje 7-stopenjski dvosklopčni menjalnik. Morda tudi zato, ker solidnemu 145-kilovatnemu  dvolitrskemu turbodizelskemu štirivaljniku pomaga tudi 14-kilovatni elektromotor v vlogi blagega hibrida, ki zgladi morebitne sunke. In kljub temu, da gre za dizelski motor, je  kabina tako zatesnjena, da je v njej presenetljivo tiho. In kljub temu, da gre za najmočnejši klasični motor, je tudi poraba goriva zmerna, saj jo boste težko prignali čez šest litrov.

Novo pri nas Zakaj bo 5G pomemben za slovenske kupce vozil?

SUV-jevsko naravo sicer novi BMW še bolj glasno kot prej izraža s svojimi zunanjimi oblikami. Če je prej v družbi večjih BMW-jevih križancev kar nekako ostajal v senci, bi lahko zdaj zanj rekli, da sije že skoraj najbolj svetlo. Na prvi pogled ga že kar težko ločite od večjega BMW-ja X3. Gotovo pa je en element, ki je posebej opazen, agresivni prednji del, na katerem še posebej izstopata ogromni ledvički. Ti sta črno obarvani na modrem testnem avtomobilu delovali še bolj nastopaško kot bi sicer.

Foto: Saša Despot BMW X1

Avto Preizkus: To vse zmorejo danes najbolj tehnološki avtomobili

BMW X1 xDrive23d M sport

Motor: turbodizelski, štirivaljni, 1.995 ccm

Največja moč: 145 kW (197 KM) pri 4.000 vrtljajih

Največji navor: 400 Nm pri 1.500-2.750 vrtljajih

Zmogljivosti: 225 km/h, 7,4 sekunde od 0 do 100 km/h

Dimenzija (D x Š x V v mm): 4.500 x 1.845 x 1.642, medosna razdalja 2.692

Prtljažnik (v litrih): 500-1.545

Poraba: 4,8 l/100 km (kombinirani cikel WLTP), izpusti CO2: 125 g/km

Cena v evrih: 68.254

Avto Vrnil se je BMW, ki so ga številni odpisali

Foto: Saša Despot BMW X1

Prihodnost že danes Za volanom enega vrhuncev ta trenutek na svetu

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 4

  • 00:13 25. Marec 2023.

    Pa se je začelo...se žw začenjajo članki o BMWjih kot odgovor na Mazdo CX-60....he,he...nekdo se je podelal😂🤣

  • 11:08 24. Marec 2023.

    Saj je vse skupaj čisto OK, dokler ne prideš do cene, ker človek, ki je pripravljen za avto odšteti 68.254 …

  • 08:19 24. Marec 2023.

    Ja, bi celo bil za vzeti, navkljub polovičarskemu hibridništvu, če le ne bi bil tako Prekomerno GRD !!! ! !!!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.