Šef Mercedesa brez dlake na jeziku

Foto: epa Foto: epa Foto: epa Foto: epa Foto: epa Foto: epa Foto: epa
V Frankfurtu smo klepetali s prvim človekom Mercedesa Dieterjem Zetschejem.
Oglej si celoten članek

Avtomobilski saloni so morda res manj zanimivi, predvsem pa romantični kot v preteklosti, a še vedno novinarjem omogočajo osebni stik, ne le z novimi avtomobili, pač pa tudi njihovimi inženirji in oblikovalci, pa tudi ljudmi, ki imajo v avtomobilski industriji v rokah škarje in platno.

Ni težav, če si iz Slovenije

V Frankfurtu sem kot edini novinar iz Slovenije imel priložnost "poklepetati“ s prvim človekom koncerna Daimler (Mercedes-Benz, Smart), Dieterjem Zetschejem. Gospod s prepoznavnimi košatimi brki in ena od ikon avtomobilske industrije je znan po tem, da se zelo rad druži z novinarji. Pred leti, ko je Mercedes v Ženevi še imel veliko zabavo, je novinarjem in drugim gostom kar sam točil pivo iz avtomata. Za razliko od nekaterih drugih vodij, ki si sami izbirajo medije, s katerimi bodo naredili intervju, si Zetsche vzame čas tudi za novinarje iz manjših držav, kot je Slovenija.

Slovenski dokazi Mercedes-benz C je PRIMA limuzina srednjega razreda

Na okrogli mizi se nas je zbrala pisana druščina novinarjev, od stare gospe iz Poljske, do mladcev iz Finske, novinarjev z Bližnjega vzhoda … Vsak s svojim seznamom vprašanj.

"Vprašajte me, kar želite,“ nam je v prisotnosti svojih PR-ovcev dejal človek, ki odloča o tem, ali bo Mercedes še vedno tekmoval v Formuli 1 do tega ali bomo v Revozu tudi v nadaljnje videli izdelavo Smartovih vozil.

Foto: epa

Pred Smartom le še električna prihodnost

V povezavi z zadnjim je jasno, da bo Smart prva znamka, ki bo od leta 2020 naprej ponujala zgolj in le popolnoma elektrificirane avtomobile. Smart forfour, ki ga trenutno proizvajajo v Revozu v Novem mestu, tako ne bo več na voljo z motorji na notranje izgorevanje, ampak le še v elektrificirani različici, s katero mislijo resno prodreti v številne države sveta.

Avto Mercedesova lekcija slovenskemu gospodarstvu

Prav elektrika je eden od nosilnih stebrov Daimlerja, kjer so predstavili tudi Mercedesov električni koncept EQ A. Namen imajo elektrificirati celotno paleto vozil, naj si bodo to mehki hibridi, priključni hibridi, električna vozila, tudi vozila na vodik.

Dizli še niso za na odpad

To še ne pomeni, da bodo zanemarili dizelska vozila. Kljub številnim aferam, ki na primer Volkswagen bremenijo še dve leti po izbruhu. Dizelski avtomobili še ne bodo odšli na smetišče. Številni, tudi Mercedes, v njih vidijo dober zaslužek v prihodnjih letih in desetletjih. Daimler bo v razvoj novih dizelskih motorjev vložil več kot tri milijarde evrov. 

Reportaža Z mercedesom A smo na Hungaroringu lovili mercedesa AMG GT S

Zetsche se je obregnil tudi ob Evropsko komisijo, ki, neuradno, avtomobilski proizvajalcem narekuje kvote vozil do leta 2025, ki bodo v zrak izpustila omejeno količino CO2.

Zetsche pravi, da je prav, da se to zgodi, kljub temu pa so danes dizelski avtomobili predstavljeni kot nekaj nevarnega in škodljivega. 

Foto: epa

Ne zatiska si oči

" Ni dvoma, da so bile narejene številne napake v različnih avtomobilskih podjetjih. Še vedno so nekatera vprašanja odprta, celo to, kaj je legalno in kaj ne. Zagotovo je treba področje emisij urediti in narediti bolj transparentno,“ je na okrogli mizi povedal Zetsche in poudaril, da je treba tovrstne pritiske po dizelskih avtomobilih v Nemčiji razumeti tudi na račun prihajajočih volitev.

Test Mercedes E karavan poslovno-družinski prvak

"Mnogi pozabljajo, da smo od leta 1999 naprej NOx v transportu zmanjšali za 70 odstotkov. Pa vseeno imamo danes občutek, da je slabše kot kadarkoli.“

Formula E namesto Formule 1?

Zetsche dodaja, da elektromobilnost ni le lepa predstava za oči javnosti in politikov, ampak realna prihodnost. Tudi v motošportu. Zato so pri Mercedesu odločili, da vstopijo v električno različico Formule 1, Formule E. Kaj to pomeni za udejstvovanje v Formuli 1? Jih ne zanima več? "Vsekakor nas,“ pravi in dodaja, da je Formula 1, nekaj kar Mercedes močno povezuje z zgodovino znamke, nekaj, kar je njihov prepoznavni znak. 

Test Mercedes GLA ni le mestni šminker

Zvezda avtosalona v Frankfurtu

Navsezadnje želijo znanje iz F1 in Formule E prenesti tudi v svet cestnih avtomobilov, kar dokazuje konceptni superšportnik mercedes-AMG project ONE.  Vanj so vgradili čisto pravi in še vedno aktualni zmagoviti F1 motor - 1,6-litrski V6. So mu pa v prid dolgotrajnosti zmanjšali omejitev vrtljajev s 15 na 11 tisoč. Avto ima še štiri elektromotorje, od katerih dva pri vse do 50 tisoč vrtljajih na minuto poganjata prednji kolesi, druga dva pa pomagata bencinskemu agregatu. Skupna moč je "nad 1.000 konji" (735 kW), najvišja hitrost pa "nad 350 km/h". Izjemen pa je pospešek, saj naj bi ONE po zaslugi električno gnanih turbin do 200 km/h pridivjal prej kot v šestih sekundah. Bugatti chiron kot neuradno najhitrejši avto na svetu za kaj takega potrebuje 6,1 sekunde, koenigsegg regera pa 6,6 sekunde. mclaren P1 kot tretji hiperšportnik potrebuje še dve desetinki več.

Foto: epa

Veliko nesrečnih privržencev Mercedesa

Kaj pa cena? Zetsche se je obrnil k PR-ovcu in ga vprašal: "Smo že določili ceno?“ "Mediji pišejo, da bo stal 2,5 milijona evrov,“ se je nasmehnil PR-ovec, Zetsche pa v šali dejal, da imajo zaradi vozila omejene proizvodnje 275 srečnih kupcev in veliko več nesrečnih.

Dobesedno formula Najdražji in najbolj nori mercedes doslej!

Prav to je smer, ki jo lahko pričakujemo od Mercedesovega športnega oddelka AMG v prihodnje. Tudi zvok električnega avtomobila ni sporen, pravi Zetsche, ki se mu sporno ne zdi niti to, da bodo AMG vozila v prihodnosti avtonomna, torej bodo vozila sama. "Če bo voznik želel, na primer v Švici voziti po strogih hitrostnih omejitvah, bo avto sam peljal po avtocesti 120 km/h, ko pa bo prišel preko meje v Nemčijo, pa bo lahko voznik spet po želji prevzel nadzor nad avtomobilom in po 'autobahnu' vozil z neomejeno hitrostjo.“

Foto: epa

Nismo se mogli izogniti niti vprašanjem glede konkurence na področju električnih vozil. V specializiranih avtomobilskih medijih vseskozi prebiramo, da bodo v prihodnosti glavni konkurenti iz Silicijeve doline in ne več tradicionalni proizvajalci avtomobilov. "To je res, da je s prihodom popolnoma električnih vozil danes konkurenca veliko večja, kot pred petimi leti. Na tem področju težje, kot kje drugje, unovčimo 130 let izkušenj. A mi nismo in ne bomo boljši zaradi Kitajcev, pač pa podjetji, ki so od nas oddaljena 100 ali 200 kilometrov,“ pravi Zetsche, ki je s tem več kot očitno mislil na vozila skupine Volkswagen in BMW Group.

grega.prebil@zurnal24.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.