Dizelski vrh vseh vodilnih nemških direktorjev avtomobilskih podjetij in nemških politikov se je končal s kompromisom, ki kritikov dizelskega onesnaževanja ni zadovoljil.
Nemški proizvajalci Daimler (Mercedes-Benz), BMW, koncern Volkswagen in Opel so v Berlinu na pogovorih s političnim vrhom dali zavezo, da bodo posodobili programsko opremo v pet milijonov dizelskih avtomobilov z motorji različice euro 5 in tudi nekatere z novim euro 6 standardom. Na ta način naj bi zmanjšali izpuste zdravju škodljivih NOx izpustov za 25 do 30 odstotkov. Proizvajalci pa ne bodo speminjali ostalih komponent na motorjih, saj bi bilo to zanje veliko dražje. Kot zagotavljajo, naj bi poraba in zmogljivosti motorjev po posodobitvah ostala enaka.
"Naš cilj je posodobitev dizlov, raje kot da bi jih prepovedali," je po poročanju Reutersa dejal šef Daimlerja Dieter Zetsche. "Dokler imajo električna vozila še vedno majhen tržni delež, je optimizacija dizlov najbolj učinkovit način, da dosežemo naše podnebne načrte na področju transporta," je dodal.
Dogovor o posodobitvi petih milijonov vozil bo veljala le v Nemčiji, v ostalih državah EU pa ne. Prav tako drugi proizvajalci razen sodelujočih na sestanku niso pristopili k zavezi.
BMW je sicer objavil še ločen načrt spodbud, ki pa bo veljal po vsej EU in bo vsakemu lastniku dizla starega standarda euro 4 ponudil 2.000 evrov spodbud, če bodo nabavili eno od novih BMW vozil.
Tudi Ford in Toyota sta za Nemčijo najavila ugodnosti za lastnike, ki nameravajo zamenjati avto za novega dizla.
Sestanek je bil sklican zaradi vse bolj pereče tematike dizelskega onesnaževanja, ki je v Nemčiji postala celo ena od glavnih predvolilnih vprašanj. Ni jih namreč malo, ki kanclerki Angeli Merkel očitajo, da njene tesne vezi z avtomobilsko industrijo onemogočajo preboj na področju razvoja čistejših vozil in kaznovanje odgovornih za pretekle škandale, katerih krona je Dieselgate iz Volkswagna. V zadnjih dneh je zelo odmevala odločitev sodišča v zibelki nemške avtoindustrije Stuttgart, da lahko mestne oblasti za izboljšanje zdravja prepovedo vožnjo izlov v mestu, gotovo bodo temu zgledu sledila še druga nemška mesta.
Okoljevarstvene in potrošniške organizacije pa so nad dogovorom razočarane, saj po njihovem mnenju ni prinesel nobene konkretne zaveze za prelom z zgrešenimi potezami evropske avtomobilske industrije, ki je zadnjih 20 let tako odkrito promovirala prodajo dizelskih avtomobilov. Kako škodljivi so za zdravje, se odkrito govori šele zadnjih nekaj let.
Število novih prodanih dizlov v Nemčiji sicer strmo pada, samo julija so jih prodali kar za 12,7 odstotka manj. Trenutno je med novimi avti le še 40,5 odstotka dizlov, še konec lanskega leta jih je bilo 46 odstotkov. A upad prodaje dizlov je za varovanje okolja tudi dvorezni meč, saj bencinarji na drugi strani izpuščajo več toplogrednih plinov. Zaradi tega imajo proizvajalci velike težave pri izpolnjevanju flotnih zavez glede skupnih izpustov.
dezurni@zurnal24.si
Nemško sodišče je sicer par dni nazaj podprlo prepoved dizlov v centru Stuttgarta z obrazložitvijo da zgolj softverski popravki za …