V svojem najnovejšem poročilu z naslovom "Dmokratizacija avtomobilske varnosti", je neprofitna organizacija Global NCAP, ki deluje znotraj Združenih narodov, opozorila na velikanski razkorak med klasičnima novima avtomobiloma v razvitem in nerazvitem svetu.
Medtem ko so spodpube s strani zakonodajalcev in potrošniških organizacij pomagale v Evropi, Severni Ameriki, Avstraliji in drugod po razvitem svetu v zadnjih 20 letih rešiti že na desettisoče življenj, pa varnost ni sistematično na voljo tudi za voznike in njihove družine v hitro razvijajočih se trgih drugod po svetu, je dejal šef Global NCAP programa Max Mosley.
"Na primer, določeni varnostni standardi, ki so bili v Evropi za nove avte uvedeni že 20 let nazaj, še vedno niso prisotni v novih avtomobilih in celo povsem novih modelih, ki se prodajajo v državah z nizkim dohodkom na prebivalca v Afriki, Aziji in Latinski Ameriki. To je popolnoma nesprejemljivo, proizvajalci ne smejo več obravnavati na milijone svojih strank kot drugorazredne državaljene."
Pri organizaciji zahtevajo, da do leta 2020 vsi novi avtomobili izpolnjujejo vsaj osnovne standarde glede pasivne in aktivne varnosti. Obveza bi tako morali postati mečkljive cone, zračne blazine in sistem stabilnosti ESC. V ta namen so pri organizaciji na torkovem zasedanju v Ženevi tudi pripravili časovnico oziroma program, ki naj bi ga pričele uporabljati tako vlade v razvijajočih se državah kot proizvajalci.
Pred časom so pri Global NCAP javno okarali Nissan zaradi njihovega nizkocenovnega modela datsun go. Na testu varnosti avtomobili ni dosegel niti ene zvezdice in se je izkazal za izredno nevarnega, medtem ko se Nissan v razvitem svetu oglašuje kot izredno varna znamka.