Upravljalec avtocestnega omrežja Dars zatrjuje, da je na zimske razmere dobro pripravljen, isto pa pričakuje tudi od vseh udeležencev v prometu.
Na Darsu imajo za zimsko službo letos na voljo kar 262 plugov in 171 posipalcov. Poleg tega imajo na razpolago 60 tisoč ton soli in tri milijone litrov raztopine kalcijevega klorida, ki ga uporabljajo proti poledici. V primeru sneženja lahko računajo na ekipo kar 500 ljudi.
Dars vsako zimo preventivno posipa avtoceste okoli 100 dni, v povprečju pa imajo 10 dni snežne "akcije", torej odstranjevanja snega s cestišča. Letošnje leto uvajajo za ostale voznike dobrodošlo novost, saj bodo po zgledu Avstrijcev (Asfinag) na nekaterih odsekih dvignili hitrost posipanja s 50 na 90 km/h. S tem bodo posipalci manjša ovira, hkrati bodo porabili tudi manj soli.
Že sedaj so "hitro" posipanje uporabljali na ljubljanskem obroču in na gorenjski avtocesti, januarja prihodnje leto bodo tako posipali še na dolenjski avtocesti med Ljubljano in Trebnjim ter na primorskem odseku med Brezovico in Senožečami.
Naj voznike ne zavede razmeroma nizka kazen za neuporabo zimske opreme - 40 evrov. V primeru snega obstaja velika verjetnost, da bodo s svojim vozilom obtičali. Takrat jim grozi položnica s 300 evri, če bodo ob tem blokirali promet, pa 500 evrov (enako dvema kompletoma kakovostnih pnevmatik za srednje velik avto) in še pet kazenskih točk.
Sedaj brez izgovorov - tovornjaki morajo na desno
Še ena precejšnja novost v času močnega sneženja pa je izločanje tovornih vozil. Skupaj s policijo so se na Darsu odločili, da zaradi "premajhnih kapacitet in neracionalnega koriščenja razpoložljivih kadrovskih zmogljivosti" policisti in cestninski nadzorniki skorajda ne bodo več fizično izločali na postajališčih, temveč bo to voznike pozivala le še signalizacija. Bodo pa zato precej povečali obseg fizičnega izločanja na odstavne pasove.
"Tako bomo na primer v lokacije izločanj na novo vključili odsek štajerske avtoceste A1 Arja vas–Šempeter na razdalji nekaj več kot pet kilometrov, in sicer v obeh smereh, proti Ljubljani in proti Mariboru, saj je po celoviti obnovi in rekonstrukciji tega odseka v letu 2016 širina odstavnih pasov 3,5 metra, kar omogoča varno in nadzorovano izločanje tovornih vozil ter boljši nadzor," so pojasnili pri Darsu.
Ker so v zadnjem letu, tudi na lokacijah nekdanjih čelnih cestninskih postaj, odprli kar nekaj novih kontrolnih točk za varen nadzor prometa, se še posebej voznikom tovornih vozil obetajo številni nadzori o uporabi zimske in druge predpisane opreme.
Med dobrodošlo novost sodi tudi za zdaj še edini podest, namenjen odstranjevanju ledu in snegu s tovornih vozil, ki so ga namestili na počivališču pri Murski Soboti v smeri Maribora. Kazen za neočiščeno vozilo v prometu je kar 200 evrov! Ostala vzdrževalna in gradbena dela na avtocestah pa bodo pozimi mirovala oziroma bodo zmanjšana na minimum.
andrej.leban@zurnal24.si
Za takšne komentarje,kot jih nabija ta Popi in tiste,ki mu ali ji še lajkajo,bi v zimskih razmerah prepovedal dostop do …
Si želite, da bi našli žensko za eno noč? Obiščite = = > www.3xDate.top
vsem ki ste pametni!!!! danes ob 6 uri sem štartal iz LJ v Berlin.Rahlo je snežilo predvsem okrog jesenic.Normalno nobene …