"Pišem, ker je na primorski avtocesti 10 kilometrov kolone zaradi pokvarjenega tovornjaka. Ne ni kolona zaradi tovornjaka, kolona je zaradi radovednih pogledov. In sedaj se šele začenja sezona, ko bomo preživljali ure dragocenega časa popolnoma po nepotrebnem," je zapisal bralec Martin v odziv na prakso voznikov, ki zaradi nekega dogodka na avtocesti upočasnijo promet, da bi le malce napasli svoje oči, četudi se je zgodil na drugi polovici avtoceste.
"V tujini so že zdavnaj spoznali, da so pač vozniki 'ovce' ki jih je potrebno voditi. Zato uporabljajo fiksne panele na deloviščih ali pa montažne zavese, ki ne omogočajho pogleda skoznje. Tako je pretok prometa manj oviran, varnejši in seveda pretočnejši. Zanima me, v čem je problem, da Dars ne nabavi teh rešitev?", se sprašuje.
Na Darsu so za Žurnal24 pojasnili, da o tovrstnih panelov resda še ne uporabljajo, a jih nameravajo pričeti uvajati v kratkem, že letos. "Trenutno je v teku iskanje ponudb za panele," so še dodali k svoji napovedi po precejšnji novosti, ki se obeta na slovenskih avtocestah.
18 let dobrih izkušenj
Na Nizozemskem zastore uporabljajo že od leta 1997. "Naša izkušnja z zastorji je zelo dobra. Takoj ko smo jih pričeli uporabljati, se je promet mimo prizorišč zelo pospešil. Hkrati pomagajo preprečevati manjše nesreče," so povedali na nizozemskem prometnem ministrstvu.
Stvar je šla celo tako daleč, da so se na internetu vzpostavljale posebne spletne strani, kjer je uporabnik zgolj izbral model avtomobila, pa mu je iskalnik že vrnil zadetke s posnetki nesreč, v katerih je bil udeležen.
Tudi v Nemčiji in drugod podobne zastorje že uporabljajo.
andrej.leban@zurnal24.si
Končno nekaj pametnega od DARSA. Če se umaknete polže iz prehitevalnega pasu in naučite slovence, da se morajo umakniti in …
Ampak najbolj zanimivo je, da se promet čist ustavi še na kontra strani. ZAdnjič smo stali proti Torovem (proti Gorenjski), …
Sedemdeset meterski zastor z aluminija in plastične ponjave stane 30.000 evrov? hahaha Potem bo pri nas stal 100.000 evrov. :)))