Enoprostorci so z nami že dolgo, a šele pred kakimi 15 leti jim je uspelo dokončno zasenčiti karavane in slednjim vzeti status prve izbire, ko se pričnejo v družini množiti člani. V tem času pa je šel njihov razvoj skupaj z razvojem družinskih odnosov še veliko dlje, zato mora biti danes tipičen enoprostorec sposoben odgovarjati na še tako nenavadne zahteve lastnikov.
Eden najbolj opaznih trendov pri enoprostorcih zadnjih let je bil, da so se v nasprotju z drugimi vozili njihove zunanje mere krčile, a so hkrati pridobivali pri notranji prostornosti in praktičnosti. Kaj so torej danes prvine družinskega avtomobila poleg velikega prtljažnika?
"Notranja prostornost je seveda najpomembnješa lastnost, zelo pomembna je tudi modularnost, torej da se lahko avto hitro in enostavno prilagodi različnim situacijam, v katerih se znajdejo družine med vsakdanjo rabo ali sicer. V vse smeri nastavljivi in medsebojno ločeni sedeži, ravno dno, ...," našteva Dejan Debernardi, vodja marketinga pri podjetju Citroën Slovenija.
Kdo odloči, kakšen avto bo kupila družina? Koliko vloge ima oče, koliko mati?
"Pravi družinski avto mora seveda nuditi veliko udobja za otroke, že v drugem paketu opreme imajo naši enoprostorci denimo mizice na hrbtišču prednjih sedežev in kupci to zelo cenijo. Potem so tu še drugi dodatki, kot so tovarniški senčniki za zadnja stekla, lučke, vtičnice za različne elektronske naprave po vsem avtu… Opažamo pa, da je v družinskih avtomobilih zelo v ospredju tudi varnost. Eden od kriterijev pri kupcih je denimo, da ima avto zračnike klimatske naprave tudi zadaj," povzema Debernardi pričakovanja strank.
"Sicer nimamo ravno konkretnih analiz, a iz izkušenj verjetno lahko vsak pove, kdo ima glavno besedo v družini," med smehom namigne Debernardi. "Očetu morda ostanejo podrobnosti glede tega, kakšen motor naj ima avto, ostalo pa je bolj skupna odločitev, predvsem mame."
"Na tem področju je brez dvoma zmagovalec avto tipa našega berlingo, saj vozička dobesedno ni potrebno niti zložiti, temveč se ga zgolj postavi v avto."
V prednosti so lahko tudi avtomobili z drsnimi vrati, saj na kakršnemkoli parkirišču omogočajo enostaven vstop.
Kaj torej danes lahko ponuja dober družinski avto? Poglejmo si po razredih na primeru Citroënovih vozil.
Mali enoprostorci
Zanimivo pri njih je, da so priljubljeni tako pri mladih družinah z enim do dvema otrokoma, kot tudi pri starejših parih z že odseljenimi otroki, ki takšen avto potrebujejo zaradi lažjega vstopanja in preglednosti, a hkrati še kako pride prav njegova prostornost, ko je potrebno naokoli prevažati vnuke.
Citroënov model C3 picasso je resda najstarejši v družini picasso, a po medgeneracijski prenovi še vedno izpostavlja zimzelene lastnosti - izjemno vidljivost naprej, po zaslugi panoramskega vetrobranskega stekla, ki se razprostira daleč nazaj, pa tudi zelo svetlo notranjost.
Pri prtljažniku C3 picasso še kar postavlja standard z do 500 litrov brez podiranja naslonjal, kar je denimo več kot kakšen karavan za številko ali celo dve večjega razreda. Zelo prav pride v takšnem avtomobilu tudi poklopljiv sovoznikov sedež, za lažjo in udobnejšo vožnjo C3 picasso po po prenovi pozna vzvratno kamero ali vgrajeno navigacijsko napravo.
S prehodom na euro 6 standard spadajo oba motorja spadata v najnovejšo generacijo turbo motorjev. Zelo dober kompromis opreme seduction (klima, tempomat …) in bencinskega motorja je ob vseh upoštevanih ugodnostih mogoče dobiti za desetaka manj kot 13.000 evrov.
Kompaktni enoprostorec
Družina raste, prostornost v drugi vrsti je izjemnega pomena, prtljažnik seveda tudi. Praktično tudi ni karavana, v katerega bi lahko udobno namestili tri otroške sedeže v vrsti. Hkrati si tako oče kot mati želita avto, ki je enostavno obvladljiv in vodljiv, a mora izžarevati tudi naprednost in seveda všečno izgledati na cesti. Kompaktni enoprostorci so danes v paleti večine "mainstream" znamk, v ta razred so zadnja leta ugriznile tudi premium znamke, konkurenca je res ostra, če pomislimo zgolj na renault scenica, ford c-maxa, VW tourana ...
C4 picasso, ki je duhovni naslednik xsare picasso, je pri dobrih 4,4 metrih dolžine navzven še vedno kompakten, a na račun dolge medosne razdalje znotraj v primerjavi s konkurenti resnično med najbolj radodarnimi. Pri Citroënu so pri tem uporabili nekaj uporabnih trikov, denimo da so prtljažna vrata oblikovana tako, da se zaprejo, četudi prtljaga na videz gleda prek robov odprtega prtljažnika, armaturna plošča je potisnjena daleč naprej v nos, da sprosti prostor za prednja potnika.
Sedeži v drugi vrsti so vsi enaki, v višjih nivojih opreme so tudi vzdolžno pomični, zaradi česar prtljažnik s 537 litrov naraste na 630. C4 picasso daje veliko pozornosti uporabnosti s številnimi odlagalnimi mesti, vključno v dnu, premium občutek pa po želji dajejo številni dodatki, posebni paket lounge s počivalnikom za sopotnikove noge in masažni sedeži, individualna prilagoditev 12-palčnega digitalnega zaslon, pa več vrst vtičnic za elektronske naprave, ki notranjost lahko spremenijo v kino dvorano …
C4 picasso potrebam časa odgovarja še s samodejnim parkirnim asistentom, opozorilom na mrtve kote ali aktivnim tempomatom, serijska pa je zelo dobra preglednost naprej prek razdeljenih A stebričkov in velikega vetrobranskega stekla. Avto poganja novi rod bencinskega in treh dizelskih motorjev, glavno težo nosi dizel s 73 kW, v najbolj prodajani opremi seduction (parkirni senzorji, avtomatska klima, priključki za naprave …) je najugodnejša cena zanj od 17.990 evrov.
Večji enoprostorec
Še dodatnim zahtevam pa odgovarja večji brat grand C4 picasso, pri čemer z drugače oblikovanim zadkom in daljšo razdaljo, tudi medosno, omogoča prevoz do sedmih potnikov. Ni kaj, Citroën razmišlja tudi o velikem članstvu, kamor sodijo vse pogosteje tudi otroci iz prejšnjih zakonov. Posebnost 4,6 metra dolgega granda je kar 645 litrov osnovnega prtljažnika, 15 centimetrski hod sedežev druge vrste in do 2,75 metrov prostora za prevoz dolgih predmetov v primeru zloženih naslonja.
Tako kot pri manjšem C4 picassoju se tudi pri grandu lahko zadnja vrata odpirajo elektronsko, med vtičnicami je tudi tista z napetostjo 220 V, pozna prostoročni vstop in zagon motorja … Od klasičnega C4 picassoja je primeljivo opremljeni grand dražji za dva tisočaka.
"Dostavni" enoprostorci
Na videz precejšnji oblikovni odmik od klasičnega enoprostorca so avtomobili, ki izhajajo iz dostavnikov. Prav prva generacija citroën berlinga je bila hkrati prva, ki je uspešno preselila idejo izjemne prostornosti iz lahkih gospodarskih v svet potniških vozil. Tudi danes, ko ima sicer na papirju konkurente kot so renault kangooja, VW caddyja ali ford tourneo customa, v praksi berlingo ostaja brez konkurence. Na slovenskem tržišču namreč med novimi vozili zaseda kar polovični prodajni delež, kako priljubljen je, priča tudi dejstvo, da je rabljenega izredno težko dobiti.
Kaj pa križanec?
Da je avto primeren za mlajše ali večje otroke, seveda ni vedno nujno posegati po enoprostorcu, niti po večjem avtomobilu. V tem primeru se je sicer potrebno odreči kakšnemu bonbončku in računati na manjši prtljažnik, v katerega bo šla “marela” ne pa tudi velik voziček. Tudi na drugi klopi je prostora manj, veliko bolj je vse osredotočeno na voznika.
Tudi zunanji dizajn je izredno zgovoren in že po dobrem letu na slovenskem trgu zelo prepoznaven. Najbolj prodajana oprema fell z navigacijo, klimo in sistemom več vrst vtičnic je na voljo od 12.990 evrov.
andrej.leban@zurnal24.si
*no razlika je če imaš več kot tri otroke, ker potem pa res rabiš enoprostorca z več sedeži ali kombi.
Zakaj si bi moral zaradi družine kupiti avto, v katerem sediš visoko kot v traktorju. Kaj če imaš družino pa …
bmw