Irsko predsedstvo Evropske komisije in pogajalci Evropskega parlamenta so dosegli dogovor, po katerem naj bi povprečni izpust CO2 za nove avtomobile znašal le še 95 gramov na kilometer. Za primerjavo: leta 2015 naj bi povprečni izpust v povprečju uspeli znižati na 130 gramov, pri čemer morajo proizvajalci svoje bolj "umazane" modele nekako kompenzirati s čistejšimi.
Prilagoditve bodo gotovo nujne tudi pri članicah. Da je Slovenija že danes v zaostanku, priča lestvica za odmero našega davka na motorna vozila, po katerem so vsi bencinski avtomobili z izpustom do 110 gramov CO2 obdavčeni po polodstotni stopnji, dizli pa po enoodstotni. Opaznejše razlike v davku med čistejšimi in bolj umazanimi so šele nad mejo 130 gramov, ki pa jo danes zlahka dosega velika večina modernih avtomobilov s povprečnimi motorji.
Superkredit po meri nemških velikanov
So pa predvsem na zahtevo nemških premium proizvajalcev, ki so bojda intenzivno in že kar umazano lobirali pri posameznih članicah, v dogovor vnesli tudi določilo o t. i. superkreditih. Ti bodo v določenem prehodnem obdobju omogočali, da bodo predvsem luksuzne znamke, ki sicer ne bi dosegale povprečja 95 gramov, s pomočjo čistih hibridnih in električnih vozil pridobile dodaten kredit v gramih in tako kompenzirale prevelike izpuste konvencionalnih modelov.
Konec prirejanja porabe
Zelo pomembna je tudi zaveza, da bo EU čim prej, a najkasneje do 2017 sprejela v uporabo nov svetovni testni cikel porabe (WLTP), saj priznavajo, da so proizvajalci doslej izrabljali nedorečenost in zastarelost sedanjih pravil o izmeri povprečne porabe in izpustov.
No ja, moja fiesta porabi 6.5 litrov na 100km. Mislim da par generacij mlajša fiesta nima tak nizke. To je …
Japonci že opuščajo proizvodnjo dizlov. Namesto njih so se posvetili hibridom. Očitno so že ugotovili trend, smer razvoja so prilagodili …
Bla bla... Danes avtomobili ne rabijo veliko manj kot pred 10-imi leti. Edino način merjenja porabe so tovarne pogruntale...