Daciin prostornež za ceno razreda nižje

Foto: Andrej Leban Dacia lodgy Foto: Andrej Leban Dacia lodgy Foto: Andrej Leban Dacia lodgy Foto: Andrej Leban Dacia lodgy Foto: Andrej Leban Dacia lodgy Foto: Andrej Leban Dacia lodgy Foto: Andrej Leban Dacia lodgy Foto: Andrej Leban Dacia lodgy Foto: Andrej Leban Dacia lodgy Foto: Andrej Leban Dacia lodgy Foto: Andrej Leban Dacia lodgy Foto: Andrej Leban Dacia lodgy Foto: Andrej Leban Dacia lodgy Foto: Andrej Leban Dacia lodgy Foto: Andrej Leban Dacia lodgy Foto: Andrej Leban Dacia lodgy Foto: Andrej Leban Dacia lodgy Foto: Andrej Leban Dacia lodgy Foto: Andrej Leban Dacia lodgy Foto: Andrej Leban Dacia lodgy Foto: Andrej Leban Dacia lodgy Foto: Andrej Leban Dacia lodgy Foto: Andrej Leban Dacia lodgy Foto: Andrej Leban Dacia lodgy Foto: Andrej Leban Dacia lodgy
Dacia lodgy prihaja v Slovenijo na začetku jeseni za ceno od 9.900 evrov. V ceno enoprostorca, postavljenem ob bok VW touranu, C4 picassoju, renault scenicu in drugim, je vključene veliko prostornosti, trpežnosti in pri Dacii nekaterih prvič uvedenih dodatkov.
Oglej si celoten članek

Mednarodna predstavitev. Romuni so se pred parimi leti z dusterjem pogumno podali v SUV-ovske vode. Zelo uspešna zgodba, o kateri priča po 20-odstotna letna rast znamke - ima v paleti sedaj že sedem modelov - se bo bržkone nadaljevala z lodgyjem, ki bo na voljo kot pet- ali sedemsedežnik.

Z njim Romuni ciljajo na tiste kupce, ki dajejo racionalnosti pri nakupu novega avtomobila veliko več teže kot čustvom. "Vanj smo vgradili samo tisto, kar kupec zares potrebuje, medtem ko prestižni dodatki ali dodatki za udobje, ki jih nato voznik uporablja le zelo redko, ne bodo nikoli naš cilj," je za Žurnal24 pojasnjeval Florent Troubat, vodja znamke Dacia.

Tudi lodgy se še naprej zanaša na že preizkušeno tehnologijo znotraj koncerna Renault-Nissan, kar pa se je glede na različne neodvisne teste vzdržljivosti doslej izkazalo le za pozitivno. Hkrati pa se zdi lodgy najbolj originalna Dacia zadnjih let, predvsem glede notranjosti, kjer je precej manj podobnosti z renaulti prejšnjih generacij.

Zunanjost 4,5 metra dolgega vozila je postavna, bolj izklesana kot prefinjeno oblikovana. Zadnje luči so pokončne in omogočajo široko odpiranje prtljažnih vrat. Poteze sprednjega konca naj bi nosile tudi prihodnje dacie.  Znotraj je precej več poudarka na materialih in kakovosti izdelave. Armaturna plošča, na vrhu katere je eno od skupno 12 odlagališč, v katere lahko izgine do 30 litrov drobnarij, je lahko dvobarvna, kromaste obrobe in kljuke povzdigujejo občutek udobja, stikala gretja in hlajenja so všečna, če jih primerjamo z ostalimi modeli. Elektronske klime ne bo, poudarjajo zmogljivosti ročne, ki hladi vse tri vrste sedežev.

Omejevalnik da, tempomat (še) ne

Prvič doslej so vsa stikala za električna stekla zbrana na voznikovih vratih, kot prva dacia je lodgy dobil omejevalnik hitrosti, ne pa tudi tempomata. "Stroški, stroški, ..." se izgovarjajo vodilni, a ga v isti sapi že napovedujejo v prihodnjih modelih. Niti elektronski sistem stabilnosti ESC ni serijski ("EuroNCAP ni naša prioriteta"), so pa prvič serijske štiri zračne blazine in na zadnjih sedežih ISOFIX držala.

Prostornost je tisti adut, ki lodgyja uvršča med najbolj radodarne tudi v krogu deset tisoč evrov dražje konkurence. V drugo klop, deljivo v razmerju 60:40, naj bi brez težav šli trije otroški sedeži. V petsedežniku je osnovnega prtljažnega prostora 827 litrov, s podiranjem sedežev pa 2.617 litrov. Pri sedemsedežniku, za katerega bo treba doplačati okoli 500 evrov, je osnovnega prostora 207, s sklopljenima zadnjima sedežema naraste na 643 litrov, v celoti pa na 1.861 litrov, če ostaneta v avtomobilu. Na šestem in sedmem sedežu se preizkušeno lahko brez težav vozita tudi odrasla potnika.

Prvič turbo bencinar

Motorji v Sloveniji bodo skupno štirje. 1,6-litrski bencinar s 60,5 kW (80 KM, 7,1 litra na 100 km, 165 gramov CO2/km) je stari znanec, precej bolj atraktiven glede na prve kilometre z njim pa bo novi 1,2 TCe z 80 kW (115 KM). V celoti iz aluminija narejen motor prinaša downsizeing tudi v Dacio in obljublja porabo 5,8 litra in 135 gramov CO2 (podatki za petsedežnika) ob navoru 190 Nm.

Tudi dizla bosta dva, oba 1,5-litrska. Šibkejši bo imel 66 kW (90 KM), 200 Nm navora in porabo 4,2 litra ter 109 gramov CO2, močnejši s 79 kW (110 KM) pa 240 Nm, porabo 4,4 litra in izpuste 116 gramov CO2. Le močnejši dizel bo imel šeststopenjski ročni menjalnik.

Robusten, a dovolj uglajen

In prvi vtisi z maroškega "asfalta"? Lodgyjevo podvozje enostavno in razmeroma tiho opravlja z naluknjanimi cestami, četudi so zadaj uporabili tehnologijo prečnega droga. Velik korak naprej je bil narejen  pri zvočni zatesnitvi pri višjih hitrostih.

Lodgyja bodo izdelovali v maroški tovarni v Tangereju, ki se uvršča med pet najbolj modernih v svetovnem merilu, saj z uporabo obnovljivih virov in optimizacijo energije omogoča ničelni CO2 odtis, prav tako reciklira prav vse industrijske vode.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.