Dacia je joggerja predstavila pred dvema letoma. Z njim je vstopila v povsem nov razred, s katerim lovi nove kupce. 30 odstotkov njenih kupcev prihaja s trga rabljenih vozil, ostali od drugih znamk. Lahko bi zapisali, da je Dacia zmagovalka inflacije in pomanjkanja polprevodnikov. Čeprav se tudi sami niso mogli izogniti podražitvam, so uspeli zagotoviti dovolj množične dobave svojim kupcem. To kaže tudi statistika. Manjši sandero je v mesecu januarju najbolje prodajan model v Evropi in uspešnica tudi na zahodnih trgih.
Tudi SUV duster in jogger se uvrščata v sam vrh prodaje v svojih razredih, na predstavitvi hibridnega joggerja na Portugalskem, kjer je Dacia številka 1 med fizičnimi kupci, pa so se pohvalili tudi s prodajo povsem električnega springa. Mestni električni avto je tretji najbolje prodajan električni model v Evropi in najcenejši električni avtomobil ta hip.
Dacia zgodovinsko stavi na dostopne cene
Cena je vsekakor pomemben dejavnik uspeha romunske znamke pod okriljem Renaulta, a ostaja dejstvo, da Dacia zavira vstop v razred elektrificiranih vozil. S tem ohranjajo cenovno prednost svojih modelov. Jogger je šele njihov prvi hibrid, ki mu bodo zagotovo sledili tudi drugi modeli, ki temeljijo na isti arhitekturi. V prvi vrsti sandero, so nam "med vrsticami" zaupali pri Dacii. Na druge povsem nove električne avtomobile pa bomo morali še nekaj časa čakati.
Gre za relativno drago tehnologijo, ki je pri Dacii za zdaj še nismo videli. Natančneje, Dacia se je je izogibala, dokler se je dalo. Čeprav cene na našem trgu še niso določene, poznamo francoske. Jogger hybrid z opremo extreme, ki bo na voljo tudi v Sloveniji, v sedemsedežni različici stane 26.500 evrov.
Da so za prvega hibrida izbrali joggerja, ni presenečenje. Jogger je narejen za dolge cestne poti z družino, psom in drugimi sopotniki. V njem se lahko pelje več ljudi s prtljago in se lahko brez skrbi odpravijo tudi na daljše poti. Jogger se sicer zaradi povečane oddaljenosti od tal in velikih koles dobro izkaže tudi na slabših makadamih, vendar pa z njim ne morete na tako zahteven teren kot z dusterjem. Dolge poti pomenijo več stroškov za gorivo in prav v tem segmentu vožnje bi moral hibridni jogger blesteti.
Z elektrifikacijo tudi modeli Dacia nad 25 tisočakov
Dacia bo tudi s hibridom lovila nove kupce. Načrtujejo, da bo četrtina vseh joggerjev hibridnih. Hkrati pa bodo preverili pripravljenost kupcev, da za Dacio odštejejo 25 tisoč evrov in več. To bo najdražji model znamke Dacia. Cene za slovenski trg še niso znane, neuradno pa bo avto, ki sicer ponuja avtomatski menjalnik in moč motorjev 140 KM, slabih pet tisočakov dražji od bencinske izvedenke.
Jogger v vozila Dacia uvaja digitalne merilnike, ki jih poznamo iz vozil znamke Renault. Posebnost hibrida so tudi prikazi pretoka energije na zaslonu, pa tudi funkcija B samodejnega menjalnika za izdatnejšo rekuperacijo energije.
Pri Dacii so našli odgovor na naše vprašanje tudi za ceno, saj so nam odgovorili, da se cene za sedemsedežne družinske hibride evropskega porekla začnejo pri okoli 40 tisočakih, v primerjavi s petsedežnimi konkurenti v avtomobilskem razredu C pa so cenejši za okoli 10 tisočakov.
Preizkušena tehnologija
Dacia podobno kot v preteklosti posega po znani in preizkušeni tehnologiji. Nič drugače ni s hibridom. Omenjeni pogon smo spoznali že pri vozilih znamke Renault z oznako E-tech – clio in capture. Romuni so od francoskih sorodnikov vzeli 1,6-litrski atmosferski bencinski štirivaljni motor s 94 KM in mu dodali dva elektromotorja – prvi ima moč 36 KW (49 KM), drugi pa je visokonapetostni zaganjalnik-generator (HSG) – ter dodali sekvenčni menjalnik s pomožnimi sklopnimi zobmi, brez sklopke z več načini delovanja. Menjalnik vključuje štiri stopnje prenosa za motor z notranjim zgorevanjem in dve za elektromotor.
Dodali so tudi majhno baterijo s kapaciteto 1,2 kWh, ki se polni zgolj z rekuperacijo. Skupna moč je 140 KM (103 kW) in 205 Nm navora. Pri Dacii pravijo, da je kljub večji moči normna poraba zmanjšana za tri litre, na 4,8 l/100 km, posoda za gorivo pa zadostuje za 900 kilometrov vožnje brez ustavljanja (WLTP).
Prva spoznanja
Na prvi, dobrih 100 kilometrov dolgi preizkušnji po razgibani trasi na Portugalskem, pri okoli 15 stopinjah Celzija zunanje temperature, v mestu, podeželju in po avtocesti s kombinacijo ekonomične in dinamične vožnje smo porabili 5,4 litra bencina na 100 prevoženih kilometrov. Kar je zelo dober rezultat. Tudi v klanec se je hibrid izkazal za dovolj zmogljiv avtomobil, v mestu pa bencinski motor pri majhnih hitrostih ni imel veliko dela.
To je le ena plat medalje, druga je po zagotovilih Dacie občutek vožnje, ki je zelo podoben tistemu v električnih vozilih. Pri znamki trdijo, da kar 80 odstotkov mestne vožnje poteka na elektriko. To naj bi porabo pri mestni vožnji v primerjavi s primerljivim bencinskim motorjem zmanjšalo za kar 40 odstotkov. Predvsem mestna vožnja bi morala biti zelo dinamična, saj naj bi več moči in dodaten navor najbolj pomagali prav pri speljevanju od semaforja do semaforja (do hitrosti 50 km/h) in pri menjavi pasov, kjer bi moral biti bolj okreten. Pri Dacii pravijo, da lahko občasno, odvisno od napolnjenosti baterije na elektriko vozimo tudi s hitrostmi do 70 km/h, največja hitrost vozila pa je 167 km/h. Pospešek od 0 do 100 km/h je 8,7 sekunde za izvedenko s petimi sedeži in 8,8 sekunde za sedemsedežno različico.
Prtljažnik ohranil velik volumen
Na hibridnem renault cliu je baterija precej zadaj. Ker je jogger večji, je baterija pomaknjena precej bolj naprej, v bližino zadnje preme. Na ta način je ostalo več prostora za odvajanje uničevalnih sil trka. To pomeni, da je pri cliu za razliko od joggerja baterija veliko bolj izpostavljena poškodbam ob trku od zadaj.
Prtljažnik zaradi baterije ni nič manjši, kot je bil do zdaj, kar pomeni do 708 litrov, ko je postavljenih pet sedežev, oziroma od 160 do 595 litrov v izvedenki s sedmimi sedeži. Največja možna prostornina prtljažnika ostaja 1.819 litrov.
Do danes je bilo v Sloveniji prodanih okoli 300 modelov joggerjev (začetek prodaje pomlad 2022). Prodaja je bila povezana z dobavami iz tovarne. 90 odstotkov je fizičnih kupcev. Razmerje med 5- in 7-sedežnim modelom je 48 proti 52 odstotkov. Razmerje med bencinskim pogonom in pogonom na plin LPG pa je 55 proti 45 odstotkov. Največ kupcev izbere sivo barvo (30 odstotkov), sledi terracota rjava s četrtinskim deležem. Največ kupcev izbere najvišji nivo opreme extreme, kar 44 odstotkov.
romuni so se naredili. Gospa antikorupcijska iz romunije je počesala malo tam, gospodarstvo se je postavilo. ćehe gledamo že v …
Reklama in nič drugega.
80% vožnje na 1.2kWh bateriji? To so 3 baterije za drona. Jaz mam na električnem biciklu nekaj meč kot 1.2kWh …