Pri razmeroma majhnem japonskem proizvajalcu so dokaj hitro prepoznali svetovne trende in pravi čas poslali na trg kompaktnega suva CX-5, pred vrati stoji že še za številko manjši CX-3. Razmeroma hitro so “petico” pohiteli tudi dodelovati, tako da je na cesti že precej izpopolnjena različica. Je vseh novosti sedaj znova dovolj, da je CX-5 znova pri vrhu med konkurenco in morda celo alternativa premium razredu?
Drugačnost se predvsem občuti
Tako kot že pri prenovljeni mazdi6 bodo zunanje novosti opazili le redki. Malce bolj zašiljena maska in svetila, slednja z novim LED dnevnim podpisom, manjša vzvratna ogledala in antena … Veliko novih izrazov v Mazdin slovar oblikovalskega jezika Kodo niti ni bilo potrebno tlačiti.
Občutno več dela so Japonci opravili pod kožo in v notranjosti. Resnično je opazen napredek pri drugačnih nastavitvah podvozja, saj se avto pelje bolj suvereno ne glede na zahteve do njega in kakšno je stanje na poti. Volan je odziven, podvozje je sedaj športnejše glede zmogljivosti, a hkrati ohranja visoko raven udobja za potnike, avto je v notranjosti tudi bolj tih med vožnjo.
4x4 je tu zaradi spolzkega asfalta, ne brezpotij
Kljub štirikolesnemu pogonu pri testnem avtomobilu je suv narejen predvsem za asfalt, po terenu CX-5 nima večjih ambicij, saj na delovanje 4x4 denimo voznik nima nikakršnega vpliva, a tega avtu niti ne štejem v poseben minus.
Je pa CX-5 bogatejša za nekaj naprednih tehnologij, tudi radarski tempomat, ki pa je na voljo le v najdražjih različicah. Je pa sistem za prepoznavo nevarnosti in zaviranje serijski že od druge različice opreme dalje, v najvišjih prepoznava nevarnosti tudi od zadaj in prilagodi varnostne sisteme. Zanimiva novost je opozorilo za ohranjanje stika z volanom, saj prične zelo hitro "nergati", naj voznik bolj trdno poprime za obroč.
Motor:2.191 ccm, 129 kW (175 KM), 420 Nm od 2.000 vrt./min
Poraba na testu:8,2 l/100 km, 144 g CO2/km
Zmogljivosti:204 km/h, 9,4 sek 0-100 km
Cena:37.640 evrov (testni)
AvtoTest
Zanimivo je CX-5 ohranila vgrajeni sedempalčni zaslon in nima prostostoječega, kot smo se že navadili pri ostalih modelih znamke. Prtljažnik požre marsikaj, z nekaj triki je tudi telo uporaben, denimo zaradi kljukic ali enostavnega podiranja naslonjal v ravno dno prek vzvodov iz prtljažnika. Prtljažni rolo je peresno lahek, odmik skupaj z odprtimi prtljažnimi vrati ena najboljših rešitev na trgu. Druga klop? Prostorno. Ni pa CX-5 na voljo kot sedemsedežnik.
Testnika je zaradi najbogatejše opreme revolution top gnala kombinacija zmogljivega 2,2-litrskega dizla in avtomatskega šeststopenjskega menjalnika. 129 kilovatov je primerno opravljalo svojo nalogo in tudi menjalnik je odziven, vseeno pa pri višjih hitrostih hitro zmanjka prestav. Druga slabost je poraba, ki tudi ob nežnejši nogi stežka upade pod osem litrov.
Honda CR-V je eden najbolj uporabnih družinskih suvov, a ni za na teren in zaostaja v modernih pripomočkih, tako kot tudi VW tiguan, ki po toliko letih ne more več upravičiti visoke cene. Fordova kuga je zelo dobra, čeprav manj zabavna kot včasih, rav4 dober presek vsega, kar naj bi predstavljal tipičen suv. Hyundai santa fe razen po ceni in prostornosti težko parira najbolj inteligentnim tekmecem.
Mazdi CX-5 je prenova dala pravega vetra v jadra, saj je glede tehnologije in udobja stopila konkreten korak naprej. Brez pretiravanja je tako mogoče zapisati, da gre trenutno za suva, ki uporabniku nudi največ med konkurenti in lahko v najbolje opremljenih različicah zasenči tudi kakšnega premium tekmeca. Cenovno je mogoče že zelo dobro shajati tudi pod 30 tisočaki (CD150/AWD/challenge, testnik pa je bil zaradi vseh dodatkov precej bližje 40 tisočakom.