Cone 30 km/h kot gobe po dežju

Foto: Saša Despot
Foto: Saša Despot
V Ljubljani kot gobe po dežju rastejo cone, ki opozarjajo na omejitev hitrosti na 30 km/h. Inštruktor varne vožnje Miran Kacin meni, da je to dolgoročno dobra rešitev, strokovnjak za prometno varnost Andrej Brglez pa opozarja, da se je treba postavitev con lotiti premišljeno in ne vse povprek.
Oglej si celoten članek

Zakon o prometnih pravilih v 46. členu določa, da je hitrost v območju omejene hitrosti omejena na 30 km/h. Območje omejene hitrosti označujejo pravokotni znaki z napisom CONA in znakom za omejitev hitrosti na 30 km/h.

Glede na pisma bralcev pa je beli znak za Cono 30 v poplavi prometnih znakov premajhen in slabo viden, zato ga pogosto tudi spregledajo.

Zmešnjava ob poplavi znakov

S tem se strinja tudi Miran Kacin, ki pravi: "Napoved te cone bi morala biti veliko prej, pri vseh znakih, ki stojijo danes v mestih, pa se sprašujem, kako bo voznik zaznal znak, ko se pripelje do cone."

"V Sloveniji se velikokrat kampanjsko postavlja prometne znake in table. To me čudi še toliko bolj, ker imamo cele bataljone plačanih uslužbencev, ki skrbijo za te stvari," pa pravi Andrej Brglez in dodaja, da bi vsaj v Ljubljani, kjer je mestno jedro že zaprto za promet, težko našel še veliko cest, kjer bi hitrost omejili na 30 km/h.

Cone so lahko pametna rešitev

"Vprašanja bi se bilo treba lotiti bolj temeljito. To je dobra rešitev za specifične ceste v bližini šol, vrtcev, tam, kjer natakarji hodijo čez cesto. Postavitev vsakega od teh znakov bi bilo treba utemeljiti, na primer zaradi bližine otrok, hrupa, emisij," dodaja Brglez.

Da je to ob premišljenih postavitvah dolgoročno dobra poteza, se strinja tudi Kacin: "Hitrost 30 km/h se morda ne sliši veliko, a bodo tisti, ki so se kdaj udeležil treninga varne vožnje, vedeli, koliko metrov je potrebnih za ustavitev avtomobila pri tej hitrosti že na suhi cesti, da ne govorim na spolzki podlagi. Pri hitrosti 30 km/h se lahko voznik na nevarnost še lahko pravočasno odzove. Pozitiven učinek vidim tudi s stališča hrupa in emisij, tudi na pretočnost prometa omejitev ne bi smela vplivati. Bi bilo pa treba pregledati, ali so vse te cone, ki omejujejo hitrost, upravičene ali ne."

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 5

  • 13:53 22. April 2013.

    Moramo vedeti, ce ne bi delali prometnih znakov ne bi bilo denarja. Vsak nov prometni znak pa pade nekaj cvenka …

  • 21:46 31. Julij 2012.

    Se strinjam! Cone 30 so prepogosto nasejane. Razumem šole, natrpana središča. Ampak to pa ni kar vsaka druga ulica! Še …

  • 20:49 31. Julij 2012.

    Cone 30 so en večjih kretenizmov!<br />Zmanjšanje emisij, če se peljemo 30? WTF?<br />Pri 30km/h imamo dosti večjo porabo goriva, …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.