Pogovarjali smo se z vodjo zunanjega oblikovanja pri peugeotu 3008 in 5008 Yannom Beurelom.
Peugeotu 3008 so ob medgeneracijski prenovi namenili precej drugačne karoserijske oblike kot pa jih je imel doslej.
Vzrok za to bi verjetno lahko iskali v predstavitvi novih peugeotov 208 in 2008, ki sta v francoski znaki naznanila povsem novo oblikovno pot. In tudi peugeot 3008, tako kot njegov podaljšani »brat« peugeot 5008, se jima je seveda moral kolikor je le mogoče približati. Nekaj podrobnosti o tem, kako so se oblikovalci lotili dela in kaj so storili, da bi peugeot 3008 s svojimi zunanjimi oblikami ohranil v koraku s tekmeci ali celo pred njimi, nam je pojasnil Yann Beurel, vodja oblikovanja za modela peugeot 3008 in peugeot 5008.
Verjetno težko uskladite obliko avtomobilov s tako različnimi okusi ljudi? Kaj se je v zadnjih letih – v širšem smislu – spremenilo v percepciji in pričakovanjih kupcev glede oblik in zasnov avtomobilov? Pred leti se je zdelo, da gre bolj za osnovne oblike kot za dodatne linije, zdaj pa se zdi, da te linije prihajajo nazaj. Ali to drži? Kaj je novega v oblikovanju v primerjavi z obdobjem sredi prejšnjega desetletja, ko je sedanji peugeot 3008 nastal, bil deležen širokega odobravanja in pretresel svoj segment?
Rekel bi, da je epidemija korona virusa korenito spremenila svet. Veliko ljudi je odkrilo, da se lahko spremenijo, da lahko sprejmejo nove poti, denimo delo na daljavo od doma, spremembe v življenjskem slogu in podobno. In to je zares zanimivo, saj lahko sprejmejo spremembe in kot veste, se v tem času korenito spreminja tudi avtomobilska industrija. Ne vem, če je v oblikovnih zasnovah sedanjih avtomobilov več ali manj linij in, če sem iskren, me to niti ne zanima. Zame je namreč pomembno »čustveno potovanje«, ki ga zagotovimo našim kupcem. Na koncu ne seštevamo linij, ampak zagotavljamo čustva. Prizadevamo si, da bi svojim strankam zagotovili in dali kar najbolj zadovoljivo izkušnjo.
Kot je Peugeot poudaril ob predstavitvi peugeota 3008 modelnega leta 2021, so se pri oblikovnih spremembah osredotočili na to, da bi model zadržal korak pred tekmeci v segmentu. Katere nove oblikovne podrobnosti in tehnike ste uporabili, da bi izboljšali zunanjo obliko? Zakaj je peugeot 3008 po vašem še vedno pred tekmeci? Nam lahko izdate podrobnosti iz vaših raziskav percepcije in zadovoljstva kupcev?
Preoblikovanje uspešnega modela za medgeneracijsko osvežitev je vedno velik izziv, saj ga morate izboljšati. Zato smo se odločili, da se bomo osredotočili na strateške elemente. Najprej smo se posvetili prednjemu delu, rekel bi »levjemu obrazu«. Hoteli smo mu dati bolj premijski vtis, zato smo korenito preoblikovali prednje vstopnike za zrak in ustvarili specifični prehod med barvo karoserije in njimi. Odločili smo se tudi za novi svetlobni podpis dnevnih luči in nove žaromete. Potem smo preoblikovali sam odbijač. Modificirali smo črne stranske vstopnike in spodnji rob osrednjega dela, da smo avtomobilu zagotovili kar najboljši nastop in videz.
Spremembe na sprednjem delu so peugeotu 3008 dale vtis višjega statusa in mu zagotovile, da je zadržal znamkino identiteto.
Preoblikovali smo tudi 19-palčna lita platišča, pri katerih smo se osredotočili na učinkovito aerodinamiko. Na zadku smo se odločili za drastično transformacijo zadnjih luči, kjer nam je s transparentnimi prosojnimi rezili uspelo zagotoviti svetlobni podpis znamke Peugeot v podobi treh levjih krempljev, s katerim smo izpostavili tudi tehnološki vtis.
Končno so pomembne tudi korenite spremembe v notranjosti, kjer izstopata osrednji 10-palčni za dotik občutljivi zaslon in evolucija voznikovega zaslona, ki vključuje tudi tehnologijo »Normaly Black«, ki na prikazu zagotavlja globoke črnine.
Največja nagrada za nas, ko novi avtomobil prvič pokažemo javnosti, pa je, da od strank slišimo pohvalo: »Oho, moj avto ste močno modificirali. Zdaj je bolj prefinjen in premijski. Vendar pa je kljub temu ostal moj dragi 3008.«
Nove in bolj dosegljive tehnologije očitno vplivajo tudi na oblike avtomobilov. V mislih imamo karoserijske materiale, led svetila, tipala, kamere, radarje, lidarje in podobno. Nam lahko naštejete najpomembnejše spremembe, ki v modelnem letu 2017 še niso bile možne ali smiselne?
Seveda je ena od njih kamera za nočni vid, ki jo lahko v peugeotu 3008 dobite za doplačilo. To so tudi 10-palčni osrednji zaslon ali pa zadnje luči v polni led tehniki. Te leta 2016 na primer še niso bile na voljo serijsko.
Na peugeotu 3008 imajo pomembno vlogo višja paketa GT in GT line GT Pack, prav tako pa tudi dodatni barvni paketi. Kakšno vlogo imajo takšne premijske različice v dojemanju modela kot celote?
Ustvarijo duha in čustva, seveda pa poudarijo tudi splošni vtis premijskosti in celotni modelni liniji dajo poseben pečat.
Ko danes govorimo o SUV-ih, imamo manj v mislih cestne in terenske zmogljivosti kot pa prostornost, višje sedenje, družinsko uporabnost in podobno. Tudi na zunanjosti gre manj za črne zaščitne obloge in oddaljenost dna od tal kot pa za prefinjenost, kar velja tudi za peugeot 3008. V katero smer gre dizajn prihodnjih SUV-jev, kaj bo njegova naslednja stopnja
Možnost vožnje po terenu je seveda ostala le še dodana vrednost. Vendar pa kupci še vedno zahtevajo višji položaj sedenja, ki potrdi občutek samozavesti in varnosti, prav tako pa tudi praktičnosti. Poleg tega izboljša tudi vozniško izkušnjo. Kar se tiče naslednje stopnje, oblikovalska ekipa že dela na tem in o njej bomo več povedali, ko bo čas za to.
Peugeot 3008 je »skrajšana verzija« peugeota 5005 5008 oziroma obratno. Kakšne izzive prinaša oblikovanje tako podobnih avtomobilov? Kakšni so triki za zagotovitev njune različnosti v očeh kupca?
Ne bi rekel, da sta si tako zelo podobna. Seveda si delita komponente, da ostane njuna cena dosegljiva, vendar pa nagovarjata zelo različne kupce. Peugeot 5008 je bolj usmerjen k družinam, peugeot 3008 pa denimo nagovarja aktivne pare. Odgovor je torej preprost: potruditi se moramo za oboje. Kaj mislim s tem? Čeprav imajo denimo kupci peugeota 5008 posebne potrebe, kot sta praktičnost ali prostornost, želijo tudi, da se jih ceni, pričakujejo pa tudi najboljšo vozno izkušnjo. Na koncu je med obema skupinama kupcev veliko skupnih pričakovanj. Kupci peugeota 3008 pa denimo poleg tega ne pričakujejo tako dolgega in prostornega avtomobila, zato je krajši in ima bolj dinamično silhueto. V resnici ni prav veliko kupcev, ki bi kolebali med peugeotoma 3008 in 5008, v primeru da so, pa jim z obema avtomobila zagotovimo najboljši dizajn in izkušnjo.
Peugeot 3008 je kot SUV razmeroma visok avtomobil in ne deluje tako aerodinamične kot denimo kompaktna limuzina in podobni nizki avtomobili. Kakšni so oblikovni prijemi, s katerimi takšen avtomobil naredite aerodinamičen? S kakšnimi triki mu zagotovite, da uspešno reže zrak?
Prav imate, res je težko. Na karoserijo dodamo vse vrste zračnih zaslonk in se potrudimo z različnimi podrobnostmi, kot so krivulje, robovi in podobno. Verjemite mi, da je s tem veliko dela.
Katera karoserijska barva je bila na peugeotu 3008 najbolj uspešna v modelnem letu 2017 in katera bo po vašem mnenju v modelnem letu 2021?
Rekel bi, da je velika razlika med tem, kaj si želite in kaj zares kupite. Kovinska bakrena barva je denimo med kupci sprva naletela na zelo dober odziv, a ko gledate prodajne statistike, ugotovite, da je bilo prodanih veliko več srebrno-sivih ali celo belih avtomobilov. Kar se tiče medgeneracijske osvežitve, bo opazovalcem verjetno najbolj všeč »Celebe« modra barva, gotovo pa bo prodanih več avtomobilov v biserno beli ali platinsko sivi barvi. Bomo videli!
Peugeot 3008 je tudi deloma elektrificiran. Kako elektrifikacija vpliva na oblikovanje avtomobila? Kakšne so razlike med zasnovami priključno hibridnih in baterijskih električnih avtomobilov? Je peugeot 3008 pripravljen tudi na električni pogon, če bi se to izkazalo za potrebno?
V osnovi gre za baterijo in glavno vprašanje je, kam naj vgradimo ta dodatni volumen ne da bi posegli v prostornost kabine in prtljažnik. Obe tehnologiji zahtevata več prostora, vendar pa baterijski električni pogon pred oblikovalce postavlja več izzivov.
Peugeot 3008 nima več klasičnih meglenk. Lahko potrdite, da ločene meglenke postajajo na Peugeotovih modelih preteklost?
O tem ni pisanih pravil, vendar pa trenutna tehnologija zagotavlja žarometom odlično svetilnost tudi v pogojih megle. Dodatne meglenke so danes bolj slogovni dodatek. Med oblikovanjem peugeota 3008 nismo zaznali potrebe po takšnem dodatku, zato nima ločenih meglenk.
Vsaka oblikovna osvežitev prinese tudi drugačne oblike kolesnih platišč. Kakšni so trenutni trendi v oblikovanju tega elementa in kaj imajo kupci trenutno najraje?
Osredotočili smo se na »aero-učinkovit« videz. Rekel bi, da imajo kupci najraje strojno obdelana platišča v satenasti črni barvi, ki so odraz sprememb, skozi katere gremo. Mislim, da je še veliko neraziskanih oblik, zato lahko na tem področju še marsikaj pričakujete.
Prvi mesec sem od tega preprostega spletnega gospodinjskega dela prejel 26391. To delo je na spletu in je delno ali …