Letos je obema skupen predvsem paket opreme E-tech engineered, ki ga vsaj na videz naredi bolj športnega, pa čeprav se pod pločevino skriva "navadni" samopolnilni hibridni pogonski sklop.
Na paketu opreme gotovo izstopa predvsem posebna kovinska siva barva, ki jo poudarijo še dodatki v črni in zlati barvi, barvna tema torej, ki se do določene mere nadaljuje tudi v notranjosti, a so tam bolj izrazito opaženi karbonski dodatki na armaturni plošči, kovinski pedali, športni usnjeni volan s črko E za "engineered" ter malce bolj športno oblikovana sprednja sedeža. Nista sicer zares lupinasto športna, ampak kljub temu dobro zadržujeta telesi. Ne pozabimo pa še posebnih športnih kolesnih platišč, k zaokrožijo seznam opreme "E-tech engineered".
Najmočnejši pogon
Če je bil clio s pogonskim sklopom E-tech full hybrid 145 daleč najbolj športen, to velja tudi za capturja z enakim pogonom, čeprav le za las, saj mu najmočnejši bencinski motor diha za vrat za vsega "pet konjev". Tu se mi je skoraj zapisalo, da je captur na voljo tudi v precej močnejši priključno hibridni različici, a tega v Sloveniji že več kot eno leto ni več v ponudbi. Najmočnejši torej ostaja samopolnilni hibrid, ki se na cesti povsem dobro znajde.
Ponovimo tisto, kar smo napisali že v testu hibridnega clia. Capturjev hibridni pogonski sklop razpolaga s sistemsko močjo 105 kilovatov, vendar to izkoristi le v skrajnih primerih. Sicer pravzaprav shaja z vsega 36 kilovati moči, ki jih razvija pogonski elektromotor, ki zagotavlja, da captur zelo veliko časa deluje skoraj kot pravi električni avtomobil.
1,6-litrski bencinski motor ima namreč v capturju podrejeno vlogo in večino časa skrbi za proizvodnjo elektrike za napajanje pogonskega elektromotorja in še to le tedaj, ko je avtomobil ne pridobi dovolj z rekuperacijo zavorne energije. Pri Renaultu pravijo, da hibridni captur po mestu lahko večino voženj opravi električno, za kar je dovolj baterija s skromno kapaciteto 1,2 kilovatne ure. Bencinski motor pogonsko vlogo sicer prevzame pri hitrejših pospeških, ko elektromotor ni dovolj močan, in na avtocestah, kjer deluje v gospodarnem območju vrtljajev in pogon preko elektromotorjev ne bi bil bolj ekonomičen.
Elektronski prenosi
Hibridni captur seveda, poleg normalnega, razpolaga tudi s športnim načinom, poleg tega pa tudi z okolju prijaznejšim programom ECO, ki se mu, če se vam ravno ne mudi, prav dobro prilega. Če pa je v bateriji dovolj elektrike, pa mu lahko vsilite celo EV program električne vožnje. A to se zaradi majhne kapacitete baterije zgodi redko in je odločanje bolje prepustiti avtomatiki.
Capturjev hibridni sklop je torej popolnoma enak kot cliov? Ne bo povsem držalo, saj se ga upravlja malce drugače. To vidite, ko se ozrete na osrednjo konzolo, kjer je ročica za pretikanje voznih načinov. Ta je namreč v cliu še "klasična", saj povezava z menjalnikom poteka povsem mehansko, captur pa ima bolj elegantno ročico v obliki "kobrine glave«, ki pravzaprav upravlja elektronski regulator, ki potem ukaze preko žic pošlje elektronskemu regulatorju na menjalniku. Takšen način je gotovo bolj udoben, vendar pa ne tako komunikativen, saj v cliu po nekaj privajanja natanko veste, kam ste pretaknili ročico, tu pa se je treba vedno ozreti na indikator.
Praktičnost
Captur se v drugi generaciji vozi že od leta 2019 in za njegovo upravljanje, vključno z infozabavnim sistemom, lahko rečemo, da je še vedno dovolj sveže, da ni pripomb. Enako pa velja tudi za praktičnost njegove kabine. Če je clio v notranjosti povsem klasična kombilimuzina, ki je všeč predvsem tistim, ki potrebujejo majhen avtomobil za premikanje po mestu, je captur ravno dovolj večji, da je, poleg boljšega razgleda naprej in lažjega vstopanja, boljše tudi udobje na zadnji klopi.
Na njej lahko tudi med daljšimi vožnjami udobno sedijo tudi odrasli, predvsem če si vzdolžno premično klop potisnejo povsem nazaj. A s tem se malce okrni prtljažnik s solidno osnovno prostornino 326 litrov. Škoda le, da so uporabnost odlagališč pri Renaultu ob menjavi capturjevih generacij okrnili z ukinitvijo velikega izvklečnega predala pred sovoznikom. Tam je zdaj le še klasični "predal za rokavice".
Spet lahko ugotovimo, da je renault captur posrečena kombinacija avtomobila z razmeroma majhnimi zunanjimi merami ter veliko prostora in udobja v notranjosti. In tudi svežine v teh letih ni izgubil, čeprav se mu po zgledu clia kmalu obeta osvežitev. K boljšemu vtisu pa gotovo pripomore tudi športnejši paket opreme E-tech engineered.
Žal tudi za capturja velja, da se je v zadnjih letih podražil. Sicer izdatno opremljeni testni primerek je stal 30.730 evrov, osnovni captur pa lahko kupite za 20.390 evrov. Enako motorizirani in prav tako dobro opremljeni renault captur R.S. line je pred dobrim letom stal poltretji tisočak manj. Žal pa captur v današnjem avtomobilskem svetu v tem pogledu ni nobena izjema in s tem, kar ponuja, je gotovo vreden premisleka ob nakupu novega avtomobila.
Renault captur E-tech engineered full hybrid 145
Motor: hibridni, štirivaljni, 1.598 ccm + 2 x elektromotor
Največja moč: 109 kW (145 KM; 69 + 36 (+ 15 kW))
Največji navor: 250 Nm (148 + 205 + 50 Nm)
Zmogljivosti: 170 km/h, 10,6 sekunde od 0 do 100 km/h
Dimenzija (D x Š x V v mm): 4.227 x 1.797 x 1.576, medosna razdalja 2.639
Prtljažnik (v litrih): 326 – 1.149
Poraba: 4,7–5,1 litra/100 km, izpusti CO2: 106–114 g/km (kombinirani cikel WLTP).
Cena v evrih: 30.730
Ta Captur lahko suvereno igra svojo vlogo edino v mestu in v vse hujših poletnih zamaških na ljubljanski obvoznici in …
20 jurjov za mal višjega cliota z osnovno opremo za bruhat