Renaultovi uspehi v reliju iz druge polovice prejšnjega stoletja mlajša generacija, ki naj bi posegala po kolekciji gordini, skorajda ne pomni. Morda bo spomine in zanimanje za to športno Renaultovo preobleko vzpodbudili prav novi modeli gordini, ki jih je predstavil francoski proizvajalec avtomobilov. Mi smo na testu preizkusili clia z 1,6-litrskim štirivaljim atmosferskim bencinskim pogonskim agregatom, ki zmore 94 kilovatov moči.
Prav ta kombinacija motorja in atraktivne zunanjosti bi znala pritegniti marsikaterega voznika clia in druge, ki si želijo nekaj več in keja drugačnega. Izdelek že na prvi pogled izstopa. Ja, za vami se bodo obračali tudi če boste sedeli v cliu, pa čeprav gre za enega najbolj množično zastopanih avtomobilov na slovenskih cestah.
Drugačna, bolj športna je tudi notranjost. Usnjen volanski obroč krasita dve beli črti na vrhu, tudi šivi so beli. Občutek držanja volana je prijetno športen, dobro profilirana sta tudi prednja sedeža, ki nudita dovolj ledvene opore. Ne manjkajo niti aluminijaste stopalke, kot že v prejšnjih testih pa tudi tu nismo našli pohval za ročico menjalnika z aluminijasto kroglo na vrhu, zaradi katere nas je v hladnejših dneh zeblo v roke. Morda pa so želeli pri renaultu voznike vzpodbuditi, da si oblečejo dirkaške rokavice. Lep kontrast dajemo bele podloge merilnikov v kombinaciji s črno barvo, zaradi česar so zelo berljivi.
Tako kot pri civilni različici tudi clio gordini voznika razvaja s pametnim ključem, stikalom za zagon motorja, del standardne opreme pa je avtomatska klima, avdionaprava s stikali na volanu, tempomat, šest zračnih blazin, bluetooth za prostoročno telfoniranje, za doplačilo 470 evrov pa si lahko omislite tudi navigacijsko napravo TomTom.
Atmosferski bencinski 1,6-litrski motor je trenutno dobra izbira, čeprav že nestrpnostjo čakamo 1,4-litrski turbo TCe, ki ga pričakujemo v novem cliu, ki bo premogel 130 konjskih moči. Testnik jih zmore 128 (94 kilovatov), kar pa je tudi dovolj, tako, da lahko zapišemo, da ni za odpis, pa čeprav prav v gordiniju verjetno preživlja zadnje dni. Pogonski agregat je odziven in po lastnostih atmosferskih motorjev hitro prehaja v visoko območje vrtljajev. Pri višjih hitrostih je motor nekoliko glasen, a športno, zmore pa se zavrteti tudi nad 7.000 vrtljajev v minuti.
Poraba je odvisna od načina vožnje. Z umirjeno bo potovalni računalnik spredaj pokazal tudi petico, pri bolj dinamični vožnji pa na računalniku pričakujte dvomestno številko. V povprečju smo se na testu zadovoljili z osmimi litri porabe.
Kljub temu svetujemo, da se v primeru, da boste avtomobil kupili, odločite za dokup sistema ESP v višini 360 evrov. Clio gordini s ceno 16.910 med konkurenti ni med najbolj ugodnimi, a s stališča voznih užitkov in hvaljene zgodovine in Renaultovih izkušen s športnega področja tudi ni previsoka, je pa treba pogledati za popusti, saj ti omogočajo, da ga v začetni različici dobite za 13.190 evrov.
Podatki o vozilu: (Renualt clio gordini GT 1,6 16v 3v)
Motor: bencinski, štirivaljni
Prostornina: 1.598 ccm
Najvišja moč: 94 kW (128 KM) pri 6.750
Najvišji navor: 155 Nm pri 4.250 vrt./min
Poraba na testu: 8,0 litra/100 km (test – mešani cikel), izpust 155 g CO2/km
Zmogljivosti: 197 km/h, pospešek 9,3 sekunde od 0 do 100 km/h
Mere (D x Š x V) (v mm): 4.027 x 1.720 x 1.497m medosna razdalja: 2.575
Prtljažnik: 288 litrov
Cena: 15.790/16.910 (osnovni/testni)
Clio Gordini za tiste, ki želijo več
Renault s serijo vozil gordini nadaljuje kult, ki ga je na najbolj slavnih relijih začel pred več kot pol stoletja. Modro obarvana karoserija s prepoznavnima belima črtama in logotipi gordini, ter drugimi športnimi dodatki premore tudi clio, ki potrjuje Renaultovo znanje in izkušnje v motošportu.
edini kul clio je Sport Clio 3.0 V6 mk2
GRDini